Gjest TS Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Jeg har ferska kona i utroskap med en i samme firma, "tilgitt" og fortsatt samlivet. 3 uker etter møter hun vedkommende igjen. Vet ikke om noe skjer men det er sent på natten når jeg er utenbys. I det siste har de vært på tur med firmaet og da ender hun opp alene med ham på sightseeing. Intet skjer i henhold til min kone. Er jeg rett og slett naiv rundt tanker om at det kun har skjedd en gang? eller? Er veldig glad i henne, vi har barn sammen og hun sier at hun bare vil ha meg og at hun er glad i meg. Hva vil dere gjøre, hvordan kan jeg stole på henne? Noen som har erfart dette og det har gått bra/dårlig? Noen råd på veien?
Quilliam Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Synes du det er ok at hun henger med en hun har vært utro med selv om de ikke har sex(lenger(kanskje?))? Det er bare du som kan "bestemme" om du klarer å se henne i øynene lenger, hadde det skjedd meg hadde ræva hennes vært på gata for lenge siden. Om du tilgir henne gjør ihvertfall degselv en tjeneste å forby henne å tilbringe tid alene med han, det burde være null problem for henne å forstå hvorfor, så lenge hun er mer moden enn en 5åring. 1
Gjest TS Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Synes du det er ok at hun henger med en hun har vært utro med selv om de ikke har sex(lenger(kanskje?))? Det er bare du som kan "bestemme" om du klarer å se henne i øynene lenger, hadde det skjedd meg hadde ræva hennes vært på gata for lenge siden. Om du tilgir henne gjør ihvertfall degselv en tjeneste å forby henne å tilbringe tid alene med han, det burde være null problem for henne å forstå hvorfor, så lenge hun er mer moden enn en 5åring. Er jeg kanskje naiv og dumsnill? MEN er det slik at "eng gang utro alltid utro"? eller? Hilsen Trådstarter
Gjest mntjvt Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 Jeg hadde aldri tilgitt utroskap. Hadde jeg gjort det skulle hun ikke fått fornedret meg enda mer med å ha noe som helst med personen å gjøre. Det hadde bare blitt enda en ydmykelse. Hadde kasta henne på trynet ut døra, bedt henne dra til helvete og aldri vise seg igjen. Men det er meg da...
Steinar40 Skrevet 27. november 2012 #5 Skrevet 27. november 2012 Hvis man først skal "tilgi" (dvs. fortrenge) utroskap så er i mine øyne et minstekrav at hun aldri har noe å gjøre med denne personen igjen. 4
Quilliam Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Er jeg kanskje naiv og dumsnill? MEN er det slik at "eng gang utro alltid utro"? eller? Hilsen Trådstarter Ja, du er naiv og dumsnill. Og ja, genetisk sett har noen større sjanse for utroskap, dette er en fordel for arten våres pga. det minsker innavling, men det suger i forhold. Spørsmålet er om det er ok at hun har vært utro, om så bare en gang? Enda viktigere, klarer du å tilgi henne? Om du virkelig vil gi henne en ny sjanse MÅ du tilgi henne og du MÅ stole på hun, du kan ikke gå rundt å tenke "er hun utro nå?" hver eneste gang dere er fra hverandre, det kommer til å ødlegge deg.
Havbris Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 "En gang utro, alltid utro" er en myte på linje med mange andre myter som antyder at mennesker ikke er istand til å forandre seg, eller lære av sine feil. Noen klarer faktisk å endre seg, og lære. Men - jeg ser du setter tilgi i anførselstegn. Og det betyr vel at du ikke har tilgitt og heller ikke har tillit til henne. Og hun har vel heller ikke gjort det som skal til for å fortjene tilliten fra deg i ettertid. Du må da iallefall sette noen krav her: - null kontakt med denne mannen. Om de jobber sammen får de klare det uten annet enn jobbmessig kontakt. - ingen seminarer sammen. Hvis det ender i sightseeing alene så er det klart ugler i mosen. - du får tilgang til hennes tlf etc, og spesifisert mobilfaktura Jeg tror du har grunn til å være urolig og du er langt fra å ha tilgitt henne. Dette er ikke ferdig. 5
Havbris Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 Hvis man først skal "tilgi" (dvs. fortrenge) utroskap så er i mine øyne et minstekrav at hun aldri har noe å gjøre med denne personen igjen. Litt OT, men mener du at tilgivelse er det samme som fortregning?
Steinar40 Skrevet 27. november 2012 #9 Skrevet 27. november 2012 Litt OT, men mener du at tilgivelse er det samme som fortregning? For meg er "tilgivelse" av utroskap det samme som å velge å fortrenge utroskapen, ja. Av den enkle grunn at utroskap ikke er noe man kan tilgi. 2
Gjest TS Skrevet 27. november 2012 #10 Skrevet 27. november 2012 "En gang utro, alltid utro" er en myte på linje med mange andre myter som antyder at mennesker ikke er istand til å forandre seg, eller lære av sine feil. Noen klarer faktisk å endre seg, og lære. Men - jeg ser du setter tilgi i anførselstegn. Og det betyr vel at du ikke har tilgitt og heller ikke har tillit til henne. Og hun har vel heller ikke gjort det som skal til for å fortjene tilliten fra deg i ettertid. Du må da iallefall sette noen krav her: - null kontakt med denne mannen. Om de jobber sammen får de klare det uten annet enn jobbmessig kontakt. - ingen seminarer sammen. Hvis det ender i sightseeing alene så er det klart ugler i mosen. - du får tilgang til hennes tlf etc, og spesifisert mobilfaktura Jeg tror du har grunn til å være urolig og du er langt fra å ha tilgitt henne. Dette er ikke ferdig. Dette er svært vanskelig for meg, jeg er som sagt veldig glad i henne, vi har det fint, også seksuelt, felles interesser osv. Problemet er kanskje at hun fortsatt er betatt av ham, selv om hun vil ha meg... Jeg kan selvsagt ikke godta det, men de er med i et team og teamet gjør en del eksternt. Barna er også et område, 3 små barn i skolealder, mange gode venner... Får helt hetta av å tenke på brudd, vil gjerne få dette til å fungere, skulle ønske jeg fikk disse dumme tankene ut av hodet... men misstanken er der og ja, tenk om hun fortsetter med uøsnket kontakt? Får jeg bevis på det er det kroken på døra, men håper hun skjerper seg... Hva skal jeg egentlig gjøre, hvordan finne ut, hvordan samtale omkring dette? Uff, det er jævlig og ja det er vanskelig og det ødelegger mye av dagliglivet...
Havbris Skrevet 27. november 2012 #11 Skrevet 27. november 2012 Dette er svært vanskelig for meg, jeg er som sagt veldig glad i henne, vi har det fint, også seksuelt, felles interesser osv. Problemet er kanskje at hun fortsatt er betatt av ham, selv om hun vil ha meg... Jeg kan selvsagt ikke godta det, men de er med i et team og teamet gjør en del eksternt. Barna er også et område, 3 små barn i skolealder, mange gode venner... Får helt hetta av å tenke på brudd, vil gjerne få dette til å fungere, skulle ønske jeg fikk disse dumme tankene ut av hodet... men misstanken er der og ja, tenk om hun fortsetter med uøsnket kontakt? Får jeg bevis på det er det kroken på døra, men håper hun skjerper seg... Hva skal jeg egentlig gjøre, hvordan finne ut, hvordan samtale omkring dette? Uff, det er jævlig og ja det er vanskelig og det ødelegger mye av dagliglivet... Etter utroskap er det intet annet enn å samtale, som gjelder. Hun har satt såpass mye på spill her at samtaler med deg bør være selvfølgelig. At dere har 3 barn og du er livredd for brudd er ikke grunn for å ikke ta tak i dette. Hva du skal gjøre? Du skal kreve at hun snakker med deg, at du får stilt alle mulige spørsmål og at du får svar til du er "fornøyd". Du skal kreve å få innsyn i det du trenger å få innsyn i. Du skal se om hun viser anger og om hun er villig til å gå veeeeeldig langt for å reparere den skaden hun har utsatt deg, dere og familien for. Du ligger for mye bakpå her. Krev at hun blir med på familierådgivning, krev at hun endre betingelser på jobb etc. Men først og fremst - snakk med henne og fortell hvordan du har det. 1
Gjest ts Skrevet 27. november 2012 #12 Skrevet 27. november 2012 Etter utroskap er det intet annet enn å samtale, som gjelder. Hun har satt såpass mye på spill her at samtaler med deg bør være selvfølgelig. At dere har 3 barn og du er livredd for brudd er ikke grunn for å ikke ta tak i dette. Hva du skal gjøre? Du skal kreve at hun snakker med deg, at du får stilt alle mulige spørsmål og at du får svar til du er "fornøyd". Du skal kreve å få innsyn i det du trenger å få innsyn i. Du skal se om hun viser anger og om hun er villig til å gå veeeeeldig langt for å reparere den skaden hun har utsatt deg, dere og familien for. Du ligger for mye bakpå her. Krev at hun blir med på familierådgivning, krev at hun endre betingelser på jobb etc. Men først og fremst - snakk med henne og fortell hvordan du har det. Takk for kloke svar. Mener du forholdet kan ha en sjanse? Jeg vil få det til om hun viser tilliten verdig. Noen tips om hvordan jeg skal komme meg gjennom dette?
Havbris Skrevet 28. november 2012 #13 Skrevet 28. november 2012 Jeg vet jo ikke om forholdet har noen sjanse, - mye er avhengig av at hun følger "spillereglene" og helt tydelig spiller på lag med deg for å gjenopprette tillit. Hvordan du skal komme igjennom dette - jeg har allerede gitt deg en del tips mht hvilke krav du skal stille, og det må du være tydelig på overfor henne. Dette gjør seg ikke selv, det er ikke bare noe som går over. Du må være tydelig slik at hun blir klar over at forholdet henger i en tynn tråd hvis hun ikke spiller på lag med deg - og at det ikke er rom for flere feilsteg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #14 Skrevet 28. november 2012 En gang utro, alltid utro. Det tror jeg på og ingen kan få meg til å IKKE tro på det. Bra for deg om du har tilgitt henne, men da må du være mann nok til å la det være også. Har du mistanke, spørr henne? Ikke spørr her, det er feil sted, det er henne det gjelder og ikke oss. Du vil få det så mye bedre, om du snakker ut med henne. Det verste jeg vet er at når folk tilgir utroskap, men bruker hver bidige stund til å snakke om det, eller ha misstanker. Da har dem ikke tilgitt, og det har ikke du heller gjort. Du har misstanker at hun ligger med ham, så snakk med henne, lett ditt hjerte, du vil få det så mye bedre med deg selv. Se henne i øynene, da vil du se om hun lyver eller ei. Lykke til! Anonym poster: 3c1ab5648fcfa0f6c5eddbf30f466d11
Gjest TS Skrevet 28. november 2012 #15 Skrevet 28. november 2012 En gang utro, alltid utro. Det tror jeg på og ingen kan få meg til å IKKE tro på det. Bra for deg om du har tilgitt henne, men da må du være mann nok til å la det være også. Har du mistanke, spørr henne? Ikke spørr her, det er feil sted, det er henne det gjelder og ikke oss. Du vil få det så mye bedre, om du snakker ut med henne. Det verste jeg vet er at når folk tilgir utroskap, men bruker hver bidige stund til å snakke om det, eller ha misstanker. Da har dem ikke tilgitt, og det har ikke du heller gjort. Du har misstanker at hun ligger med ham, så snakk med henne, lett ditt hjerte, du vil få det så mye bedre med deg selv. Se henne i øynene, da vil du se om hun lyver eller ei. Lykke til! Anonym poster: 3c1ab5648fcfa0f6c5eddbf30f466d11 Hei, Takk for svar, du har helt rett. Får dårlig samvittighet når jeg leer det du skriver. Saken er vel at jeg er redd svarene og de nødvendige følgene av dette. Jeg er veldig glad i henne, men det er slutt dersom hun ikke holder seg på matten. Hun har veldig vanskelig med å snakke om dette og sier at det er over, jeg har sett nok eksempler på at det kanskje ikke er det.Kanskje jeg skal få en kompis til å sjekke henne neste gang hun og gjengen fra jobben er ute? Da tenker jeg det blir bekreftet eller avkreftet.Faen heller at dette skjer, det sliter meg ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå