AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Skal kjøpe en whiskey i gave. Noen som vil anbefalle en rimelig og god whiskey ? Vil holde meg rundt 350 kr Anonym poster: f5e8571085f3893cdab6e168d8ae1633
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Det varierer jo veldig hva vedkommende liker. Mye røyk, lite røyk, singel malt, blended? At man liker whiskey sier ofte ikke så veldig mye. Ellers kan jeg i liten grad hjelpe, da de fleste av mine favoritter koster langt mer enn 350 på vinmonopolet i Norge. Husker hvorfor jeg alltid kjøper whisky på taxfree :gjeiper:
Pingting Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 *sjekke whiskylista på polet* Glen Moray 8 er helt OK (fruktig uten røyk), koster 370. Glengoyne 10 er også OK, såvidt jeg husker. Den koster 380. Og om du vil ha noe litt morsommere, så er japanske Nikka from the barrel et greit valg til 390 kr. Ingen av dem er fantastiske, men det får du neppe heller til den prisen.
Mermaid Blues Skrevet 1. desember 2012 #4 Skrevet 1. desember 2012 Hvis det skal være irsk, er Bushmills en som pleier å slå an hos de aller fleste, tror faktisk den ligger litt under i pris også Connemara er god for de som liker litt røyksmak. Selv er jeg mye mer begeistret for whisky enn whiskey, og jeg elsker de røyktunge, kraftige fra Islay som feks Laphroaig, Lagavulin, Bowmore og Ardbeg, men det er litt vanskelig å gi helt konkrete tips om man ikke kjenner smaken til mottager, jeg kjenner mange som ikke greier lukta av Lagavulin. Highland Park og Isle of Jura Origin er mildere på røyken, men har likevel mye smak, og pleier å være populære
Jolene Skrevet 1. desember 2012 #5 Skrevet 1. desember 2012 Grant’s Family Reserve, koster 345 på polet.
Gjest Gunfreak Skrevet 1. desember 2012 #6 Skrevet 1. desember 2012 Du får en Tullamore Dew til ca. 350kr TROR jeg, veldig god for å være blended, en av mine favoritt drikke whiskier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå