Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff nå nermer julen seg og for meg som driver egen butikk og SNART 3 barns mamma, så gruer jeg meg til julevasken!

Er så mange som snakker om å vaske tak,vegger osv....

Er det ikke nok med en god fredagsvask dær alt av senklær skiftes, gulv vaskes og støv tørkes??

kjenner jeg blir stressa av enkelte :) :)

Noen gode råd til en super stressa mamma?

Men alt i alt glede jeg meg som en liten unge til jul. Er så mye glede og kjærlighet :kline::hjerte: :hjerte: :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Mamma og pappa bruker bare å ta en litt mer grundig "fredagsvask". Tørker støv, støvsuger hver krik og krok, vasker hver krik og krok, rydder bort ting som "ikke hører jula til". Når vi fikk besøk av familie vasket hun taket også, mest for å fjerne det gule som satt seg i taket da hun røyket inne. (Er litt over 2m under taket, så er litt vanskelig å komme til når man er litt under 160)

Bytter på sengene, vasker badet osv osv osv.

Skrevet

vaske tak å sånn det gjør jeg ikke.

vasker bare huset ellers som jeg ville gjort. så det er rent å pent. så er jeg fornøyd.

Anonym poster: f8a67615845737532cb33d14ec089869

Skrevet

Vasker sånn som jeg ellers ville gjort! Ville heller vurdert å vaske skikkelig når jeg tar bort julepynten! Trær, lys o.l. setter sine spor de!

Gjest Funky Punk
Skrevet

Vask det du føler for :)

Selv vasker jeg ALT...men kjære, jeg har ingen barn :)

Hvordan andre vasker hos seg bryr meg midt i ra**hølet :skratte:

Så ta det du føler for og drit i resten ;)

• Liker 2
Skrevet

vasker kjøkkenet grundig, tar ut alt , til og med bestikk-skoffen å vasker det helt og holdent.

Går ikke over taket jeg heller.

Nå i minusgrader vasker jeg vinduer med frostveske i, så det ikke fryser.

Om du kjenner noen som vil hjelp deg i omgangskretsen, nå siden det er flere kidz på vei, jeg hadde hjulpet. Det kunne vært min julegave til deg.

• Liker 1
Skrevet

Tar en vanlig helgevask, dvs tørke støv, støvsuge og moppe gulvet på badet, kjøkkenet og i gangen. Eneste ekstra jeg gjør, er at jeg tørker støv og støvsuger på gjesterommet.

Skrevet

Jeg vasker det meste utenom tak og vegger.. Eller, jeg vasker veggene på badet.

Ellers vasker jeg inni skap og skuffer og steder man vanligvis ikke vasker i tillegg til gulvvask, skifting på sengen og alt det der.

Skrevet

Jeg tar en skikkelig "helgevask", men i tillegg vasker jeg vinduer både ut- og innvendig.

Skikkelig helgevask innebærer at alt av tepper skal ut og bankes, jeg banker gjerne sofaputene også, men det avhenger litt av været. ;)

Jeg holder det stort sett ryddig og rent hele året, og det lille ekstra jeg gjør, gjerne dagen før lille julaften, er egentlig mestfor å tilfredsstille meg selv og mitt eget behov for å være flink.

:heks:

Skrevet

Hold det rent hele året og problematikken blir borte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker alle skap på kjøkkenet, også kjøleskap. Ellers tar jeg en skikkelig "helgevask" - samt tørker støv og skifter på alle senger.

Skrevet

Jeg tar det jeg orker,som er fint lite eller en del- kommer ann på formen

Men tak og vegger tar vi ikke. Blir mer slik ekstra vasking,lister og dørkarmer osv. Inne i skap osv som vi ikke tar ofte resten av året

Bestikk skuffen skal jeg ta i år!

Skrevet

Vasker egentlig skikkelig hele året. Og ikke kun til jul. Men jeg vasker veggene og taket på badet isåfall skikkelig før jul. Men det gjør jeg ellers og.

Synes det er ekkelt å lese om folk som aldri vasker skikkelig, og vasker kun over benker, doen. Og driter i veggene, gulvet osv på badet. Usj

Skrevet

Vasker egentlig skikkelig hele året. Og ikke kun til jul. Men jeg vasker veggene og taket på badet isåfall skikkelig før jul. Men det gjør jeg ellers og.

Synes det er ekkelt å lese om folk som aldri vasker skikkelig, og vasker kun over benker, doen. Og driter i veggene, gulvet osv på badet. Usj

Det må være godt å ha andre å ekles over, så føler man seg så fortreffelig selv, eller? ;)

:heks:

• Liker 5
Skrevet

Her blir det grundig helgevask, dvs. støvtørking, bytte på senger, støvsuge og vaske gulv. Skapvask tar jeg etter behov ellers i året, taket i stua og på kjøkkenet får som regel en omgang etter at fyringssesongen er over.

Skrevet

Tar en skikkelig grundig fredagsvask. Vasker ikke tak og vegger, men tar kjøkkenet ekstra og går over vegger på bad. Ellers alt det andre som hører helgevasken til :-)

Skrevet

Jeg driter ikke på vegger eller gulv ,så det trengs ikke like ofte vasking der (og ja da, jeg vet du ikke skrev det slik)

Ettersom du har mye energi,kan du ikke ta en helg hos meg og vaske der jeg ikke klarer ? Hadde vært flott asså.

Skrevet (endret)

Tar vel også en grundig helgevask. Bad og kjøkken får gjerne en vask fra gulv til tak litt før jul, om tiden tillater det. Tar det med ujevne mellomrom uansett...;)

Også passer jeg på å ta gulvlistene og slikt, det blir ikke alltid tatt ellers...:)

Endret av kaprifolen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...