Gå til innhold

Jeg trenger desperat hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips av dere til hva jeg skal kjøpe av følgende:

-Dagkrem/nattkrem, jeg har blandingshud med en del kviser på haken når jeg har mensen, samt en del hudormer. Kremmene må ikke koste over 200kr. Samt at jeg nærmer meg midten av 30-årene..

-Øyekrem

-Skrubb

-Rens/vask

Og makeup:

-Primer?? Trenger jeg dette??

-Foundation som DEKKER....

-Pudder til å ha over?? (har lest om dette, aldri prøvd.)

-Concealer??

Har jeg glemt noe? Jeg er helt desperat etter hjelp, jeg har aldri hatt interessen for dette :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du desperat etter hjelp?

Uansett, jeg ville gått på apoteket og kjøpt Vichy sine produkter, de har alle hudpleieproduktene du spør etter. Dagkrem og rens er de to viktigste, de må du ikke utelate. Produktene er gode og de koster ikke det hvite ut av øynene. Sats på kremene som gir masse fukt, feks. aqualia thermal. Den finnes i to utgaver, sannsynligvis er Light-versjonen best for deg. Du kan fint bruke samme krem dag og natt. De på apotektet burde kunne hjelpe deg.

http://www.apotek1.no/produktserier/vichy-dag-nattkremer

Jeg har kjøpt meg ny foundation og concealer, de er fra mac, jeg trengte nemlig også noe som dekker. Jeg vil si du ikke trenger primer, man klarer seg finfint uten. Concealer er for å dekke urenheter, mørke ringer, altså områder som trenger ekstra dekk, det må du vurdere selv om du trenger. Pudder til å ha over kan være lurt, det fikserer sminken. Det kan også hende du føler du trenger noe i kinnene etter du har tatt på såpass dekkende sminke bare slik at du er klar over det. Mac har det også. Jeg synes du har det du trenger nå, man skal jo ikke ta helt av heller.

Lykke til!

Skrevet

Takk! Får man dette på nett?

Skrevet

Hold deg langt unna Vichy, det er et av de aller verste merkene som finnes på markedet!

Kjøper du rens og skrubb fra Md på feelunique koster de under hundrelappen. Anbefaler serumet derfra på det sterkeste! Fuktighetskrem er det alltid vanskelig å anbefale, men det har en fra eucerin som koster rundt 200 som er ganske god og ikke tetter porer: aquaporin light.

Anonym poster: 432dd7883e6c93d7e7350c7094360af1

• Liker 2
Gjest Memories
Skrevet

Hold deg langt unna Vichy, det er et av de aller verste merkene som finnes på markedet!

Jaha? Basert på hva da? Jeg har brukt Vichy dagkrem i to år nå, og er kjempe fornøyd. Når jeg er der å spør om hjelp er det alltid det merket jeg får anbefalt også.

• Liker 1
Skrevet

Jaha? Basert på hva da? Jeg har brukt Vichy dagkrem i to år nå, og er kjempe fornøyd. Når jeg er der å spør om hjelp er det alltid det merket jeg får anbefalt også.

Basert på at det inneholder dårlige ingredienser og min erfaring er at det er dårligere enn Nivea, Garnier og andre drittmerker. Hvis det er det beste du har prøvd så har du aldri prøvd kvalitetsprodukter.

• Liker 1
Skrevet

De som jobber på apotek er forøvrig de siste jeg ville bedt om råd når det gjelder husleie.

• Liker 3
Skrevet

De som jobber på apotek er forøvrig de siste jeg ville bedt om råd når det gjelder husleie.

Reklamerer de med at de er eksperter på husleie da? De er vel ikke akkurat økonomer heller...

Men ja. Hvis du er på jakt etter et billig, ok merke er la roche posay ganske okey. Er du virkelig så desperat som du sier er vel en tur til hudpleier tingen. Finn iallefall ut akkurat hvilken hudtype du har før du kjøper noe. Mange tror de vet hvilken hudtype de har, men tar faktisk feil.

Anonym poster: 74f8995db0ff205ec096f0599be5e891

• Liker 1
Gjest Memories
Skrevet

Basert på at det inneholder dårlige ingredienser og min erfaring er at det er dårligere enn Nivea, Garnier og andre drittmerker. Hvis det er det beste du har prøvd så har du aldri prøvd kvalitetsprodukter.

Tja. Har vel egentlig ikke hatt behov for å bruke mye penger på slike produkter. Nivea fikk jeg forresten gratis engang da jeg jobbet i butikk. Aldri mer. Følte ikke den ga nok fukt pluss at jeg fikk masse kviser av den.

Skrevet

Takk! Får man dette på nett?

Det ser ut til at man kan bestille ja, men jeg har ikke gjort det selv. Det er igrunn like greit å gå inn på apoteket. Ser at der er noen under som er skeptiske her. For det første: De som jobber på apoteket er flinkere på hudpleie nå, vet at venninna til mamma, som jobber på apoteket, gikk noen måneder rett her borti gata på hudpleieakademiet. Dette fikk hun gjennom jobb, regner med det finnes folk med tilsvarende kompetanse på de fleste apoteker. For det andre: Der er alltid folk som er misfornøyde med produkter, og alt fungerer ikke på alle. Her på Kvinneguiden er der mange meninger ute og går, noen er redd for parabener og andre ikke, noen vil bare ha økologiske produkter, i det hele tatt er der mange ulike oppfatninger av ingredienser. Min erfaring er at vichy sine produkter er veldig gode. Apoteket har ofte prøver de kan gi ut, du kan be om å få noen, evt. kan de lage en prøve til deg. Ellers står testere av produktene på hyllene, du kan prøve på feks. hendene og se hva du synes.

Ingen merker kan karakteriseres som dritt, selv om noe er billig trenger det ikke være dårlig.

Skrevet

Jeg har også blandingshud, men med den kombinasjonen av produkter jeg bruker nå, er den faktisk tilnærmet normal, og porene i t-sonen har blitt mye mindre :) Noen rimelig øyekrem kan jeg ikke anbefale, men jeg har hørt mye bra om Nuxe, som koster ca. 245,- hos Apotek 1 og under kr. 200,- hos Feelunique. Når det gjelder dagkrem, er Aroma Purete Shine Control Oxygenating Fluid (puh) fra Decleor en av de beste jeg har prøvd. Den får du også hos Feelunique til rundt 200 kr. Ellers synes jeg Essential Cleansing Milk fra Decleor også er veldig bra (ca kr 160,- hos Feelunique), men den desidert beste rensen for blandingshud er REN Mayblossom Cleansing Gel. Den koster 245,- hos Vitusapotek for 150 ml, men den er drøy i bruk. Når det gjelder peeling, er md formulations sin Face & Body scrub god, den koster rett over kr. 200,- hos Feelunique. Her vil det nok komme moms og forenklet tollgebyr i tillegg, slik at den totalt sett vil koste en drøy hundrelapp ekstra, men dette refunderes av Feelunique mot kvittering.

Etpar ting å være oppmerksom på når det gjelder bestilling fra Feelunique, er at du IKKE setter currency (valuta) til NOK, da blir det dyrere! Bruk GBP. Feelunique returnerer også som nevnt tollgebyret som du får på bestillinger over NOK 200. Evt kan du jo bestille produktene hver for seg, siden frakten er gratis.

Primer kan være greit på de fete hudpartiene siden den får foundation til å sitte bedre. Jeg bruker en fra Smashbox, men du kan gjerne prøve en rimeligere, f.eks. den fra Gosh som de har hos Vita. Av rimeligere foundations har jeg lest mye bra om Facefinity All Day Flawless 3 in 1 Foundation fra Max Factor, så den kan kanskje være verd et forsøk? Rimmels Lasting Finish Foundation skal også være bra, men du får ikke kjøpt den i Norge. Den koster imidlertid bare £6.99 hos Feelunique.

Håper dette kan være til hjelp, lykke til!

Skrevet

Jeg har også blandingshud, men med den kombinasjonen av produkter jeg bruker nå, er den faktisk tilnærmet normal, og porene i t-sonen har blitt mye mindre :) Noen rimelig øyekrem kan jeg ikke anbefale, men jeg har hørt mye bra om Nuxe, som koster ca. 245,- hos Apotek 1 og under kr. 200,- hos Feelunique. Når det gjelder dagkrem, er Aroma Purete Shine Control Oxygenating Fluid (puh) fra Decleor en av de beste jeg har prøvd. Den får du også hos Feelunique til rundt 200 kr. Ellers synes jeg Essential Cleansing Milk fra Decleor også er veldig bra (ca kr 160,- hos Feelunique), men den desidert beste rensen for blandingshud er REN Mayblossom Cleansing Gel. Den koster 245,- hos Vitusapotek for 150 ml, men den er drøy i bruk. Når det gjelder peeling, er md formulations sin Face & Body scrub god, den koster rett over kr. 200,- hos Feelunique. Her vil det nok komme moms og forenklet tollgebyr i tillegg, slik at den totalt sett vil koste en drøy hundrelapp ekstra, men dette refunderes av Feelunique mot kvittering.

Etpar ting å være oppmerksom på når det gjelder bestilling fra Feelunique, er at du IKKE setter currency (valuta) til NOK, da blir det dyrere! Bruk GBP. Feelunique returnerer også som nevnt tollgebyret som du får på bestillinger over NOK 200. Evt kan du jo bestille produktene hver for seg, siden frakten er gratis.

Primer kan være greit på de fete hudpartiene siden den får foundation til å sitte bedre. Jeg bruker en fra Smashbox, men du kan gjerne prøve en rimeligere, f.eks. den fra Gosh som de har hos Vita. Av rimeligere foundations har jeg lest mye bra om Facefinity All Day Flawless 3 in 1 Foundation fra Max Factor, så den kan kanskje være verd et forsøk? Rimmels Lasting Finish Foundation skal også være bra, men du får ikke kjøpt den i Norge. Den koster imidlertid bare £6.99 hos Feelunique.

Håper dette kan være til hjelp, lykke til!

Oi! Takk for tipset :blomst: ! Jeg har handlet myyye derfra, men den tanken har aldri streifet meg. Men nå som jeg vet det og tenker meg om, så er det jo egentlig logisk. Da blir det jo enda bittelitt billigere å handle der, da, jo :danse: .

Gjest pålogget
Skrevet

Garnier 3-in One skrubb/annsiktsrens/maske fra matbutikken er faktisk kjempe bra. Men bruker også å kjøpe PCA hudprodukter på essense, men de er ganske dyre. ambefaler fuktighetskremen med c-vitamin fra PCA :)( holder huden ren og fresh samt fukter uten å dekke porer) ellers så kan du jo få sjekket hudtypen din på essens. dem er ganske gode på det :)

Skrevet

Garnier 3-in One skrubb/annsiktsrens/maske fra matbutikken er faktisk kjempe bra. Men bruker også å kjøpe PCA hudprodukter på essense, men de er ganske dyre. ambefaler fuktighetskremen med c-vitamin fra PCA :)( holder huden ren og fresh samt fukter uten å dekke porer) ellers så kan du jo få sjekket hudtypen din på essens. dem er ganske gode på det :)

Ja, Garnier er kjempebra hvis man vil tørke ut huden, få den i total ubalanse og dermed flere kviser. Garnier er i likhet med Nivea og Vichy DRITT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...