Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å google, men blir ikke så mye klokere. Syns det står forskjellig rundt omkring, så jeg spør her.Jeg jobber i en IA bedrift (kommunen),og kan ta 8 egenmeldinger i strekk. Men regnes det pr kalenderår (som sjefen min sa) eller fra dato til dato? Og hva hvis jeg bare bruker 2 egenmeldinger en gang, kan jeg ta de resterende 6 senere? Altså, har jeg 24 enkeltdager?

Anonym poster: 9ad03a1deec2ea95ee1c5d113a42aed4

Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Prøver å google, men blir ikke så mye klokere. Syns det står forskjellig rundt omkring, så jeg spør her.Jeg jobber i en IA bedrift (kommunen),og kan ta 8 egenmeldinger i strekk. Men regnes det pr kalenderår (som sjefen min sa) eller fra dato til dato? Og hva hvis jeg bare bruker 2 egenmeldinger en gang, kan jeg ta de resterende 6 senere? Altså, har jeg 24 enkeltdager?

Jeg er ikke heeeelt sikker, men tror du har 24 enkeltdager, men at du maks kan ta ut 8 dager i strekk før du må ha sykmld. Og de regnes fra dato til dato, ikke fra 1.jan til 31.des.

Skrevet

Du har 24 enkeltdager, men kan ikke ta ut mer enn 8 i strekk uten sykemelding. De følger heller ikke kalenderåret, men fra dato til dato.

Skrevet

Er dette noe spesielt som kun gjelder kommunen?

Jeg trodde man kunne ta maks 4 egenmeldinger per år og per egenmelding kan man være veke maks 3 dager?

Anonym poster: af47f3621d2274aabda553be9a1292d7

Skrevet

Er dette noe spesielt som kun gjelder kommunen?

Jeg trodde man kunne ta maks 4 egenmeldinger per år og per egenmelding kan man være veke maks 3 dager?

Anonym poster: af47f3621d2274aabda553be9a1292d7

Dette er spesielt for IA bedrifter :)

Skrevet

Egenmelding er ikke noe du kan "ta", det er ei tillitserklæring mellom deg og arbeidsgiver og skal brukes når du er syk, og gjelder fra dato til dato.

Anonym poster: 14fc26ad7cb7c1e56b1812dad07701b4

Skrevet

Egenmelding er ikke noe du kan "ta", det er ei tillitserklæring mellom deg og arbeidsgiver og skal brukes når du er syk, og gjelder fra dato til dato.

Anonym poster: 14fc26ad7cb7c1e56b1812dad07701b4

Hva mener du med dette? Selvfølgelig er det noe jeg kan ta. Når jeg er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...