Gå til innhold

Hvem skal jeg spørre etter når jeg søker jobb i daglivarebut.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå litt rundt til ulike matbutikker og se om de har noen ledige stillinger. Trenger jobb så fort som mulig! Jeg er bare litt usikker på hvem jeg skal spørre for? Er det sjefen, daglig leder ????

Anonym poster: ca675e4a577e3df59613a94eccafd1da

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har helt rett, dagelig leder.

Det er smart å gå slik, man får napp til slutt.

Noter ned i en bok hvem du fikk snakket med, og om du evt kan finne mail adr om mulig. Alle liker ting elektronisk om dagen. Selv dagekivarebutikkene.

Når man vet hvem man snakker med så er det lettere å slå på trå'n etter ei uke å høre om de har tenkt noe på søknaden din, når de evt. får tid til det. Om du kan komme på intervju ...

Alle kan gå å levere søknader, få ringer å viser de har fulgt med i timen.

Kjør på til hovedkontor, sjekk hjemmesiden og se om du får sendt noe der også.

Lykke til.

Endret av Wonders
Gjest tarandus
Skrevet

Noen steder er jo sjef, eier og daglig leder den samme, f.eks. som i mange Rema 1000-butikker.

Skrevet

Sjekk nettsidene til kjeden. Der står det ofte hvor du skal sende søknad. Og der står det som regel ledige jobber også. Som regel skal søknaden sendes hovedkontoret hvis du søker på en av de jobbene, og direkte til butikken ellers.

Og så kan det være lurt å ringe på forhånd. Hvorfor? Jo, da vet du at den du skal snakke med er til stede når du kommer, og du risikerer ikke å komme midt i travleste vareleveringen når ingen har tid til å snakke med deg.

Skrevet

Spør etter daglig leder :-)

Skrevet

Som de andre sier, så spør du etter daglig leder. De stedene jeg har jobbet har folk kommet inn på kveldstid og i 90% av tilfellene er ikke dette lurt, da sjefen maks jobber 1 kveld i uka. Vanskelig å treffe på. Dette med å ringe opp igjen er ikke veldig nødvendig, var litt med på ansettelsene en periode, og vi bare gikk gjennom søknadene for å se etter de som var interessante uavhengig av hvem som har ringt og mast. Det er mye å gjøre i en dagligvare, så det kan ta litt tid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...