Gå til innhold

Trenger tips til rimelig og god 3-liter med rødvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe en 3-liter med rødvin som helst ikke skal være så dyr, men god på smak.

Det er bare en "kose seg rødvin"

Noen som har noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Goats do roam

Anonym poster: c37a5e9ca4b0a8f7878061d1b73a7859

Skrevet

Marques de dos aguas er kjempegod. Men den er på 2-liters kartong da.

Skrevet

Jeg liker Roodeberg godt, men fikk lyst til å teste den AB i innlegg #3 nevnte, jeg liker av og til å kjøpe vin etter utseende på kartongen. :)

:heks:

Skrevet

Goats do roam er god! ;)

Skrevet

Ken Creek, 330 kr. Kjempegod :)

Skrevet

Synes denne italieneren på boks er bra, dog den ikke er blandt de rimeligste.

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start?ProductRef=1571406%40store-vmp

Collection Valpolicella Superiore Ripasso

Smaksnotat: Dyp rød farge. Aroma av saftige røde moreller, kirsebær og mandel. Snev av tørket frukt og rosiner i ettersmaken. Flott syre- og tanninstruktur. Knallbra Ripasso signert MW Sebastian Bredal. 87p.

Skrevet

Takk for gode tips. Flere?

Skrevet

Jeg er glad i australsk vin, kanskje du vil prøve en Yellowtail? Jeg visste ikke at den fantes i boks fordi jeg som regel kjøper flasker i utlandet, men jeg syns Yellowtail er en god (og lettdrikkelig) vin.

Skrevet

Jeg er glad i australsk vin, kanskje du vil prøve en Yellowtail? Jeg visste ikke at den fantes i boks fordi jeg som regel kjøper flasker i utlandet, men jeg syns Yellowtail er en god (og lettdrikkelig) vin.

Er den bra på garvesyre? Liker også australsk :)

Skrevet

Er den bra på garvesyre? Liker også australsk :)

Jeg er ikke noe god på det der med garvesyre, for jeg reagerer ikke på det.

På Vinmonopolet sin side er det litt mer enn halv sirkel som er sort, det betyr nok at det er litt?

Du får den på flaske også, litt forskjellige varianter. Jeg husker ikke hvilke som er hvilke nå, men den med oransje ettikett er god. Problemet er bare at jeg ikke vet om jeg har kjøpt den i Norge eller i utlandet...

Skrevet

Dona Dominga Syrah 2010, fra Chile. Koster rundt 330.

Skrevet

Jeg er ikke noe god på det der med garvesyre, for jeg reagerer ikke på det.

På Vinmonopolet sin side er det litt mer enn halv sirkel som er sort, det betyr nok at det er litt?

Du får den på flaske også, litt forskjellige varianter. Jeg husker ikke hvilke som er hvilke nå, men den med oransje ettikett er god. Problemet er bare at jeg ikke vet om jeg har kjøpt den i Norge eller i utlandet...

Da er det mye i den til å være australsk. Mange av dem har kvart med syre. Mulig jeg tåler den, merker fort det etter et glass :)

Skrevet

Da er det mye i den til å være australsk. Mange av dem har kvart med syre. Mulig jeg tåler den, merker fort det etter et glass :)

Jeg håper du gjør, det er en god vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...