Gå til innhold

Har ikke tro på kjærligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er et brent barn. Bare i år har jeg blitt såret hele 3 ganger av gutter som jeg har holdt på med en stund, som så har skjøvet meg unna med å overse meg. Ikke et ord om hvorfor de forsvinner. Det er så vondt at det tydeligvis er måten å gjøre det på. Alle gjør jo sånn nå. Hvor ble det av ærligheten? Hvordan skal man noen gang kunne ha tillit til en mann etter flere slike episoder på rad?

Den siste var definitivt den mest smertefulle. Vi hadde datet 6 måneder, og like før han droppet meg hadde vi praten, og var egentlig positivt innstilt til at vi begge ville fortsette i retning av et forhold. Plutselig en dag, ut av det blå, borte! Ikke et svar å få.

Jeg orker ikke fler sånne episoder jeg. Menn er kalde, hjertrå skapninger som bare tråkker og tramper rundt seg akkurat som det passer dem selv.

I tillegg har jeg som singel oppdaget hvor mye forbannet utroskap det er ute og går. Jeg har ikke tall på hvor mange menn i forhold som stadig prøver seg på meg. De prøver ikke bare en gang og blir avvist heller, de gir seg jo ikke! Hvor ble det trofastheten?

Nei.. jeg tror jeg gir opp hele kjærligheten og går i kloster. Mannfolk er virkelig håpløse.

Anonym poster: 8b015f959fa3adecf8bfa83d1b7779a0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Kanskje du skal være singel en stund og finne tilbake roen og harmonien i deg selv, bli ordentlig godvenner med deg selv igjen, før du går inn i et forhold.

Jeg har vært der du er, og vet hvordan det er. Det er lett å miste både troen og illusjonene, men om man prøver å endre fokus, kan man faktisk finne noen det klaffer med.

Da mitt forrige forhold gikk i vasken, bestemte jeg meg for å være singel. Ikke noe forhold på meg igjen før jeg følte at jeg var følelsesmessig i vater. Jeg valgte å holde fokus på jobb, familie, fritidsaktiviteter, venner og hobbyer. Styrte unna datingsider, rotet ikke med noen på fest eller på byen osv.

Når jeg plutselig ble kjent med en mann jeg følte var seriøs, tok jeg det veeeeldig med ro, jeg skulle jo ikke ha noe forhold :)

Men etter noen måneder med kommunikasjon, møttes vi, og det klaffet bare perfekt. Jeg tror noe av cluet var at da var jeg klar for noe nytt. Jeg hadde funnet igjen meg selv, og ikke minst, jeg var ikke så opptatt av å få meg kjæreste.

Skrevet

Men selv om du har gjort som over, kan du ha uflaks. For det handler ikke bare om deg, det handler også om dem du treffer og hvor de er i livet. Mange får panikk når det blir seriøst selv om de sier de er kjempe klar. Det betyr ikke at alle menn er idioter og at man skal gi opp kjærligheten men man skal være bevisst når man treffer noen og ikke ta det de sier for god fisk. Det er mange der ute som lager seg illusjoner og sier ting de gjerne vil føle men ikke føler. Det kan ikke du kontrollere, desverre.

• Liker 2
Skrevet

Reflektert og fint innlegg Purple Haze! :)

Men det er nettopp det, jeg vil ikke ha noen kjæreste. Jeg liker å date og møte gutter (og jeg er nok også litt nymfoman :sjenert: ), så jeg trives på datingstadiet. Man er ikke bundet opp som i et forhold, men man har kosen og sexen likevel. Trivdes veldig godt med dette med han siste jeg datet. Likevel utvikler det seg jo følelser når man tilbringer mye tid sammen, og da blir det ekstra vondt når det bare går i oppløsning.

Jeg kan ikke gi meg helt med menn, fordi jeg må ha sex. Så enkelt er det. Men jeg skal definitivt distansere meg fullstendig følelsesmessig fra nå. Menn kan kun brukes til den ene tingen.

Og Summers, jeg er 26.

TS

Skrevet

Det er sant Nettinettet. Man kan dessverre ikke gjøre noe med det, og jeg tror nok det er den panikken som tok han siste jeg holdt på med. Veldig kjedelig da, at han bare skal legge vekk noe bra fordi han har panikk, i stede for å snakke med meg og be om å ta ting roligere (selv om 6 mnd uten å gå inn i et forhold er å karakterisere som ganske rolig når vi i tillegg har kjent hverandre i 5 år fra før). Men sånn er det, og det får meg til å innse at ingen er til å stole på, selv ikke de man har kjent lenge.

ts

Skrevet

Reflektert og fint innlegg Purple Haze! :)

Men det er nettopp det, jeg vil ikke ha noen kjæreste. Jeg liker å date og møte gutter (og jeg er nok også litt nymfoman :sjenert: ), så jeg trives på datingstadiet. Man er ikke bundet opp som i et forhold, men man har kosen og sexen likevel. Trivdes veldig godt med dette med han siste jeg datet. Likevel utvikler det seg jo følelser når man tilbringer mye tid sammen, og da blir det ekstra vondt når det bare går i oppløsning.

Jeg kan ikke gi meg helt med menn, fordi jeg må ha sex. Så enkelt er det. Men jeg skal definitivt distansere meg fullstendig følelsesmessig fra nå. Menn kan kun brukes til den ene tingen.

Og Summers, jeg er 26.

TS

Jeg synes det virker som om du motsnakker deg selv litt nå, for du har ikke tro på kjærligheten og blir sur på de som bare stikker, men du er ikke intressert i noen kjæreste? *forvirret*

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det virker som om du motsnakker deg selv litt nå, for du har ikke tro på kjærligheten og blir sur på de som bare stikker, men du er ikke intressert i noen kjæreste? *forvirret*

Nettopp fordi kjærligheten ikke finnes, og dette beviser de med å stikke. Det derfor jeg nå har innsett nettopp dette. Derfor jeg skal distansere meg fra denne dag.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Kjærligheten finnes, og det tror jeg du vet innerst inne ;)

Du er bare litt desillusjonert akkurat nå, etter som du har ramlet borti noen frosker på din vei. Når du møter han du skal ha, faller brikken på plass.

Hva med en fuckfriend akkurat nå?

Skrevet

Kjærlighet finnes, den eksisterer til fulle selv om du har vært uheldig. Det finnes også mange idioter der ute, selvsagt, men du kan ikke dømme alle menn etter den håndfullen med dårlige erfaringer du har.

Du gjør det også litt vanskelig for deg selv, føler jeg, med å gi inntrykk til mannen at du kun er ute etter flørt og sex og ingenting seriøst. Da er det lettere for dem å bare stikke - hvorfor skulle det bety noe for deg når du ikke er ute etter et forhold likevel? Du sender signaler om at du ikke ønsker noe mer, men blir skuffet når de da forsvinner og mister troen på kjærligheten.

Da virker det ikke som om det er mennene som er problemet, men at du utvikler følelser når du er i et forhold som bare skal være flørt og sex.

• Liker 1
Skrevet

Kjærligheten finnes selv om du ikke har opplevd den. Den slår til når du minst aner det. Min slo til i form av en fuktig bytur og en ung dørvakt. Ikke akkurat det en tror skal utvikle seg til giftemål og forever after.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...