Gå til innhold

Konfirmasjon

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Min eldste sønn skal stå konfirmant til våren; er det noen der ute som har noen tips og råd å komme med?

Vi skal ha konfirmasjonen hjemme (serverer koldtbord) og jeg trenger tips ang bl.a dekking av bord. Noen som har ideer til bordkort og blomster - guttete, men gjerne litt utradisjonelt og sprekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor "utradisjonelt" og "sprekt" dette er, men jeg syns det kan være stilig å dekke bord (skal du ha langbord e.l.?) med hvite duker. Legg speilfliser midt på bordene og ha lys på disse, gjerne telys i små blå eller gjennomsiktige staker. Videre kan du ha "enblomstvaser" med anemoner, de er vakre og blå. Hvis du liker det, og bor slik til at det er naturlig kan resten av bordpynten være stein og skjell fra stranda, og bordkortene kan du lage ved å skrive navn på blåskjell med hvit tusj.

Om ikke du liker ideen, så kan den kanskje være inspirasjon til noe annet.

Lykke til med planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det spørs jo veldig på hva som er typisk ham...

Jeg liker pynt i en stripe midt på bordet, helst ganske lav pynt ettersom folk gjerne sitter på begge sider av bordet og skal snakke sammen.

Jeg ville basert meg på noen stilige kubbelys på stålfat. Det er liksom litt mer guttete og røft enn høye lys og litt mer fest enn telys. Pynt utenom: Noe blomster... hmmm liljer kanskje... eller markblomster. Om ikke det var nok så ville jeg dekorert med noe som var "typisk" ham. Strødd noen blanke skruer og muttere innimellom på bordet for eksempel. Servietter i grått eller blått og kanskje noen skikkelig kraftige skruer kan holde påplass bordkortet

Det kan også være kult å fargekopiere bilder av ham fra han var baby og til nå - klippe ut og legge dem ut overpå midten av bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:danse: TAKK! Så kreative dere er! Flott med innspill, jeg lagrer de i toppetasjen og lar ideene surre og gå - så blir nok resultatet bra tilslutt - med god hjelp herfra.

Vi har bestemt oss for langbord /hestesko og hvite duker. Det er jo tross alt en høytidsdag, men utover det var det en god idè og fange opp guttens personlighet i dekoren - en veldig god idè faktisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg elsker å pynte bord, og styre til selskaper.

Bordkort av cd er kjempefint. kjøp noen billige cd´r . Sett en sløyfe på og skriv navnet på den . Eller Lag en artig cd etikett på pc`n , kanskje med bilde av konfirmanten .

Stener er også lekkert å pynte.

Ta deg en tur i en hobbybutikk å få noen ideer.

Kos deg med planleggingen !

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...