AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Jeg fikk en omplasseringshund for ca ett år siden. I starten var hun veldig usikker og unnvikende og tydelig understimulert. Hun er forsåvidt litt usikker fortsatt, spesielt når det gjelder andre hunder. Hun kommer forøvrig godt overens med vår andre familiehund, selv om hun knurrer når den andre hunden trår på henne eller setter seg på halen hennes, noe som selvfølgelig er forståelig. Når vi er med andre hunder i slekta, går det stort sett bra, men hun sier ofte og mye i fra. Hun er sjelden med og leker, men sitter og knurrer og knurrer når de andre kommer for nær. Hun kan også knurre til meg samtidig som hun logrer. Er det rett og slett slik at noen raser knurrer mer? Jeg har aldri hatt en hund tidligere som knurrer på denne måten, men det virker innimellom som det er en type leken knurring? Skal jeg bare overse det? Det virker ellers som hun er veldig glad i mennesker og barn, og jeg har aldri opplevd at hun knurrer til andre. Vi sliter også med å få henne til å komme overens med en bestemt hund. Ved første møte hoppet hun opp på skuldrene på den andre hunden og det satte i gang en liten fight. Har derfor ikke turt å la dem møtes igjen. Er hunden min dominant eller redd? Jeg synes hun stort sett virker usikker overfor hunder vi møter, hun begynner å bjeffe på lang avstand og det er vanskelig å oppnå kontakt med henne når dette skjer. Det har blitt veldig mye bedre, men vi må trene på å møte andre hunder hele tiden. Men hvis hun hadde vært redd, ville hun vel ikke hoppet opp på den andre hunden? Hun er ellers veldig snill mot valper selv om hun kan knurre til dem når det blir for mye. Noen innspill her? Anonym poster: 616354386b95172f518a729ddee143e0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Bumper opp denne igjen. Anonym poster: 616354386b95172f518a729ddee143e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå