Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei , startet som lærling nå i høst , trives veldig godt , men føler stadig vekk at jeg blir utnyttet.. Blir ikke behandlet som en vanlig ansatt (da jeg ikke får være med på personalmøter, og andre sammenkomster de ansatte har sammen) Jeg har nå også blitt satt til å jobbe som en vanlig ansatt( altså at jeg går som en vanlig ansatt og ikke oppå lenger ) noe jeg også syns er litt spesielt siden jeg trossalt er der for å lære . Jeg syns jo det er bra at de gir meg ansvar osv, men føler at det også blir veldig feil, navnet mitt står ikke en gang i vaktboka og jeg opplever ofte og bli snakket til som om jeg er ett barn .. (selv om jeg går som en vanlig ansatt) Jeg elsker å jobbe på sykehjem og det er det jeg vil jobbe med, men dette stedet gir meg en suuur ettersmak.. Noen som har lignende erfaringer ?

Ps er lærling i akershus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig lett for å bli slikt miljø innad i helsevesent.... det er rett og slett for mangen kvinn folk, for lite resurser og for mye å gjøre (mener jeg) har du prøvd å snakke med dine ledere?? evt fått tildelt en veileder som har ansvar for å følge deg opp med jevne mellomrom?? ville snakket med de, og hørt om ting er som du føler eller om det er en kommunikasjons svikt en plass.

Skrevet

Er veldig lett for å bli slikt miljø innad i helsevesent.... det er rett og slett for mangen kvinn folk, for lite resurser og for mye å gjøre (mener jeg) har du prøvd å snakke med dine ledere?? evt fått tildelt en veileder som har ansvar for å følge deg opp med jevne mellomrom?? ville snakket med de, og hørt om ting er som du føler eller om det er en kommunikasjons svikt en plass.

Har en veileder, men ingen har tid til å veilede meg lenger siden jeg ikke går oppå lenger.. blir bare at jeg jobber masse, blir utslitt og kommer hjem for å føle meg utnyttet.. får aldri tid til å sette meg ned og lese og jobbe med pleieplan oppgavene .. Syns det er veldig vanskelig og si ifra i tilegg .. blir bare til at jeg blir så sliten at jeg ikke klarer å dra på jobb til slutt!

Skrevet

akkuratt derfor må du si ifra, mann skal ikke bli utbrent så tidlig, det er viktig at du ikke blir utnyttet, men hvor lenge har du vært i lære? der vi jobbet så var det 10 mnd som overflødig, også var vi selvstendige resten av lære tiden. Hvis du prater med dem og ting ikke endreer, seg, så har du mulighet til å søke om bytte av lære plass.

Skrevet

akkuratt derfor må du si ifra, mann skal ikke bli utbrent så tidlig, det er viktig at du ikke blir utnyttet, men hvor lenge har du vært i lære? der vi jobbet så var det 10 mnd som overflødig, også var vi selvstendige resten av lære tiden. Hvis du prater med dem og ting ikke endreer, seg, så har du mulighet til å søke om bytte av lære plass.

Jeg har vært i læra i 3 mnd .. så føler det er litt for tidlig , i tilegg så sliter jeg litt med depresjoner, sykdom i familien osv så har sagt ifra at jeg må ta det litt rolig og håper at de tok hensyn til det.. men nå blir det jo bare værre.. har 6 mnd igjen på sykehjemmet ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...