Gå til innhold

Bokregister program

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å lage et register over bøkene mine og tenker derfor å få tak i et program til å gjøre dette. Vil helst ha et program der jeg kan taste inn isbn nummer så finner programmet boken(tenker sånn informasjon om boken på nett, slik at jeg slipper å legge inn forfatter, tittel osv) og at programmet sorterer bøkene for meg. Tenker også at jeg vill det skal gå an å ha to lister, en for skjønnlitterære og en for andre bøker.

Noen som har noen tips til programmer?

Anonym poster: ebc002d513396c3366f3a8ba92e1fb7b

Skrevet

Ikke et program, men du kan jo vurdere http://bokelskere.no/

ISBN-oppslag skal funke, og du kan sortere bøkene i "bokhyller".

Skrevet

Det finnes en nettside som heter Goodreads. Der kan du legge inn (utenlandske og noen norske) bøker på ISBN og du kan kategorisere bøkene akkurat som du vil. Du kan også få anbefalinger om lignende bøker som passer for deg.

Jeg har sett i listen på Google Play at det finnes et program der du kan legge inn så og si alt du eier og har, men jeg kjenner ikke til den.

Skrevet

Har du en smartmobil, kan du jo legge inn en app? Denne appen leser strekkoden på bøkene også, så du slipper å skrive inn de lange numrene for hånd. Vet ikke hvor god støtte det er for norske bøker da. Det fins også andre apper til dette bruket.

Anonym poster: 69618c97cc0e3e02f68b42193e320c04

Gjest heklepleddet
Skrevet

Du finner en del norske bøker i registeret på Goodreads. Og det man ikke finner skal man kunne legge til selv har jeg blitt fortalt.

Skrevet

www.librarything.comMye bedre enn konkurrentene. :)

Anonym poster: 3e0f6cfa5be85849640f74e7a8a358f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...