AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Jeg vet ikke om dette er rette forum, men jeg prøver: Jeg leste en annonse i avisen hvor en barnehage søkte etter nye ansatte. Det er jo greit, de trenger jo ansatte til å passe på ungene. Det jeg stusset på var at de oppfordret menn til å søke på denne jobben... Betyr det at menn kvoteres inn? Hva er vitsen med det, kvinner blir jo alltid sett på som bedre omsorgspersoner, så hvorfor skal de absolutt ha menn til å jobbe i barnehagen? Dessuten er kvotering noe dritt uansett hvem som "favoriseres"... Anonym poster: c12646121e1948ee061618b2c8e3c8e6
Sulosi Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Det er ganske vanlig å oppfordre menn til å søke på stillinger i barnehager. Jeg går siste året på førskolen nå og er ikke alene om å legge merke til at "guttene" på studiet blir favorisert hos mange lærere. I praksis jubles det når de får inn en mannlig student med mindre de har mange mannlige ansatte fra før. Om det er riktig,- både ja og nei. Vi trenger menn i barnehagen men ikke til enhver pris. Menn i barnehageyrker må gjøre en god jobb og ha noe å tilby utover det å bare være mann. Det er synd å se, unnskyld uttrykket, udugelige menn få jobb kun fordi de er menn. Samtidig må jeg si at det finnes mange veldig flinke menn der ute som har imponert meg.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 Hehe. Slik har det vært i åresvis med å få damer i mannsyrker. Når det gjelder temå skole barnehage er det ikke bare en jobb fra morgen til kveld . En bygger homdninger hos de unge derfor er det bra med e blanding av menn og kvinner som gjennspeiler samfunnet slik vi vi ha det. Det er ikke bra sanfunnets de unges grubbholdninger bare gies av damer . Dette likeså en trenger innvandrere i politiske partier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå