Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fast bruker, gjest nå
Skrevet

Jeg har hatt kjæreste i ti måneder, han er verdens nydeligste person. Han er personlig kristen, og hadde aldri hatt samleie før han ble sammen med meg. Jeg på min side har hatt fem tidligere seksualpartnere. Da han en uke etter at vi ble sammen spurte hvor mange jeg hadde hatt sex med, svarte jeg at jeg hadde sex med min første kjæreste. Jeg var redd for å bli sett på som billig av en jeg satte høyt, og tenkte at det var lettere å forklare ting etterhvert som vi ble enda bedre kjent...

For meg betyr ikke fortiden noenting, det som har skjedd har skjedd, og nå er jeg sammen med en annen. Problemet er at han vil at vi skal dele alt, og forrige helg møtte vi en gammel flamme som det aldri skjedde noe mer med enn litt småkyssing. Etterpå spurte kjæresten min om det hadde skjedd noe mellom meg og denne typen, hvorpå jeg svarte at det bare hadde vært litt klining. Han ble kjempesinna!!! Han kunne ikke forstå hvordan jeg ikke hadde sagt dette før osv... Han følte seg snytt, og jeg måtte bruke masse tid på å si unnskyld. Han spurte om det var noe mer jeg skjulte for ham, og jeg sa nei.

Men nå går jeg rundt og bekymrer meg.. Byen er ikke sååå stor, og hva om han får vite om noen av de andre sexpartnerne? Bør jeg fortelle ham alt? Skjønner ikke hva han tar så på vei for, fortid er fortid, men jeg føler meg slem fordi jeg ikke forteller ham sannheten... Han forteller alt til meg. Men egentlig er det vel for sent nå??

Hjelp :(

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg ville fortalt ham at jeg har levd et liv før jeg traff ham, og at dette livet må han bare akseptere at har eksistert. Jeg ville ikke fortalt detaljer, bare sagt at de ting jeg har opplevd tidligere, det er de tingene som har formet meg til den jeg er.

Ikke gå inn i noen diskusjon med ham, men fortell ham saklig og bestemt at din fortid er din fortid. Jeg ville ikke ha løyet og redusert antall seksualpartnere, så hvis du skal fortelle så syntes jeg du skal si sannheten, men du trenger ikke gå i detaljer. (Å oppgi antall tidligere partnere er å gå i detaljer.)

Skrevet

Du burde kanskje vært ærlig fra begynnelsen, og bare sagt rett ut at hvor mange ekser, tidligere sexpartnere du har hatt osv bare er din sak. Og si at det er fortid, og at fortiden din kan du ikke endre. Dessuten er han glad i deg burde han ikke bry seg så alt for mye om fortiden din. Du nevner også at han er personlig kristen; Er ikke tilgivelse en del av kristendommen? Han burde tilgi deg din fortid, selv om han ikke har noe med den å gjøre...

Det at han ble så sinna kan jo rett og slett bare væree sjalusi... Han vil sikkert bare vite at du bare er hans, så få ham til å forstå at nå er det bare ham for deg....! Det ordner seg sikkert...

Men vær litt på vakt, for sannheten kommer alltid for en dag, og da er det vel bedre at sannheten kommer fra deg?

Lykke til iallfall!!

Gjest Poirot
Skrevet

Vær ærlig og si det som det er. 5 er jo ikke mange.

Skrevet

Jeg synes ikke du trenger å fortelle ham sannheten når det gjelder sexpartnere når han tar sånn på vei pga litt klining!

Høres ekstremt sjalu ut han typen din, ikke helt bra...

Alle har en fortid og det bør han være voksen nok til å forstå!

Skrevet

Det er "barnslig" å måtte oppgi antall sexpartnere... ingen har noe med din fortid å gjøre. At han er kristen, får han stå for selv - han har ingen rett til å grafse i din fortid - eller for å si det slik; du skal ikke bekjenne dine "synder" og trenger ingen tilgivelse...

Skjønner ikke hvorfor folk spør. I alle fall ikke at de venter riktig svar.

Hvis du har ligget med mange - da lyger du, uansett om du er kvinne eller mann.

Har du ligget med få, lyger du gjerne også, særlig om du er mann.

Han høres kontrollerende og sjalu ut.

Skal du liksom måtte fortelle og bekjenne alle du har klint med før han? Hvilken glede har han i så fall av det da? Skal han bruke det mot deg, eller hva er det?

Be han skjerpe seg.

Du trenger ikke bekjenne en dritt. Du har hatt et liv før du traff han, du har ikke drept noen - det får jaggu holde, ikke sant?

Skrevet

Men herregud da, selv om han har levd i sølibat kan han da ikke forvente at DU har gjort det! I tillegg til antall seksualpartnere er du altså pliktig å underrette om KLINEpartnere også? Du verden, dette har da veldig lite med ærlighet i et parforhold å gjøre. Enkelte ting syns jeg faktisk man skal ha lov til å holde for seg selv. Han eier verken deg eller fortiden din! Jeg syns faktisk han tråkker deg grådig på terne ved å irettesette deg på grunn av noe sånt.

Når det gjelder å fortelle om de 5 seksualpartnerne du har hatt, tror jeg du gjør rett i å si sannheten. Har han noe mellom øra vil han forstå at du vegret deg for å være ærlig når han var så from fra starten av. Han har jo i ettertid gitt deg god grunn til å holde en lav profil mht. sexpartnere. Ta oppgjøret nå, og fortell han samtidig hvor skapet skal stå. Han har faktisk ingen grunn til å "straffe" deg for noe som helst! :-x

Skrevet

Synes også du skal være ærlig med ham og si det som det er.

Sett deg ned sammen med ham og si det ordentlig. Si at du angrer på at du ikke sa det som det var fra starten av ettersom han spurte og han tross alt var ærlig om sin manglende erfaring.

Gutten er jo bare usikker og sjalu fordi han er redd fordi du er mer erfaren enn ham. Han hadde vel tenkt seg et forhold der begge var like uerfarne og kunne bli mer erfarne sammen. Nå møter han mange følelser han ikke var forberedt på.

Er du glad i ham så overbeviser du ham om at det er han som er drømmemannen, samtidig som du sier at han ikke kan være sjalu på fortida di. Og han kan IKKE være sjalu på alle du har klina litt med.

Hadde du kunnet forutse at du skulle møte ham, og ende opp med han så kunne du jo ha venta. Men ettersom du vel heller ikke er synsk så visste du ikke det regner jeg med.

Skrevet
Etterpå spurte kjæresten min om det hadde skjedd noe mellom meg og denne typen, hvorpå jeg svarte at det bare hadde vært litt klining. Han ble kjempesinna!!!

Jeg håper varsellampene dine blinket da!

Jeg får litt frysninger når jeg hører sånt..

Greit, han har lov til å være skuffet over at kvinnen han elsker ikke er like uskyldsren som han selv. MEN å bli sint på deg for noe som har skjedd før dere møttes??

Jeg ville fortalt han at ja, jeg har en fortid og det får han bare akseptere. Jeg ville ikke gått noe dypere inn i dette. Han har ingen rett til å stille deg til veggs med dette!

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke sagt noe som helst. Det blir lettere å forklare hvis han tilfeldigvis skulle få vite om en av de andre, enn om du pluselig skulle gjøre rede for fem stykker.

Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din, det er faktisk slitsomt at kjæresten skal vite alt. Fortid er fortid for deg, og så lenge du ikke bryr deg om den, trenger ikke han å gjøre det heller. Som regel liker jeg ikke regelen om at man ikke har vondt av det man ikke vet, men nå syns jeg du skal holde deg til den. Han vil jo reagere kraftig på noe som er en fillesak for deg, ikke risiker å miste ham for noe som har skjedd for lenge siden.

Lykke til!

Skrevet

Litt dumt at du løy når han spurte om antall partnere, men når han reagerte så kraftig på at du ikke hadde fortalt om en du hadde KLINT med, så er det vel ikke så rart.

Han må lære seg å leve med at du har hatt et liv før han også, og at din fortid er endel av deg, som han bare må lære seg å godta om han ønsker å satse på deg.

Det høres absolutt ikke bra ut at han får raserianfall fordi at du ikke har fortalt han om alle du har klint med.

Det er da ikke hans business.

Skrevet

Det er tross alt fortida di - det du har opplevd og erfart (både på godt og vondt), som gjør deg til den personen du er idag. Den personen han er blitt glad i :wink:

Gjest Myumi
Skrevet

Slik oppførsel hadde fått varsellampene til å blinke hos meg også. Å måtte legge frem hele sitt seksual-regnskap er både barnslig og totalt unødvendig. Hvis han ikke kan leve med at du har en fortid og har hatt ett sexliv før han så er han ikke noe å spare på.

Og siden han er persolig kristen regner jeg nesten med at det ikke vil ta lang tid før han kaller deg både det ene og det andre.

Gjest fast bruker, gjest nå
Skrevet

Tusen takk for råd, alle sammen!! Det er tråder og svar som dette som gjør at jeg er utrolig glad for at jeg fant KG. :tommelsmil:

Gjest Anonymous
Skrevet

synes han er lumpen som presser deg til å åpne seg for han -slike ting må komme naturlig. om han ikke aksepterer din fortid så aksepterer han ikke deg

småsjalu type- kan nok hende han føler seg dårlig siden du har hatt flere enn han

...lurer på hvordan det hadde vært om det hadde vært omvendt, jeg...

synes ikke du skal la deg presse til å si det eksakte antallet.

alt du har gjort hittil har vært i best mening, glem ikke det. du må ikke la noen få tråkke på din innerste grense...

Skrevet

Jeg synes du skulle fortelle han at de aller fleste voksne har en fortid. 5 er ikke mange. Og som du selv skriver så skammer du deg ikke, noe jeg heller ikke synes du bør. Men hvis ikke denne kjæresten din kan ta deg for det du er, som fortiden din har vært med på og gjøre deg til, så synes jeg du kanskje skulle revurdere hele forholdet...

Jeg får gåsehud over hele meg når jeg leste innlegget ditt og som flere andre her så håper jeg at du fikk på varsellampene :eeeh: .

Skrevet

Dere har vært sammen i 10 måneder. Hvor seriøst ønsker du å ta dette forholdet ?

Det var dumt å starte med å lyve, men ønsker du at forholdet skal vare og utvikle seg ville jeg tatt en alvorsprat med han. Du har ingen forpliktelse til å fortelle antall , men du bør være ærlig på at du har hatt flere partnere. Skal dere etterhvert vurdere en fremtid sammen må dere ha ærlighet og åpenhet mellom dere.

Hans voldsomme reaksjon høres bekymringsfull ut. Enten er han bare veldig ung og umoden eller så er han av den meget sjalu typen. Og da bør du komme deg vekk , jo før jo heller.

Legg kortene på bordet og takler han det ikke, så ikke kast bort mere tid på ham. det kan bli fryktelig slitsomt og nedverdigende for deg.

Ønsker deg alt godt !

Skrevet

Du bør nok prate med ham slik at han har ett ekte bilde av hvem du er, for til nå har han jo trodd han var den første for deg. DET er ikke rett det heller, da viser du ham ett bilde av deg selv som ikke er sant.

Fortell ham sannheten, ikke nødvendigvis tall på hvor mange du har ligget med og navn på alle du har klina med, men at han ikke er din første og at du ikke angrer på at du har levd før du møtte ham, at det er DITT valg i livet.

Du kan kanskje be om unnskyldning for at du faktisk oppga ett falskt bilde av deg selv fra starten av, og beklage at du ikke turde være ærlig. men unnskyld deg ALDRI for fortiden din, særlig ikke siden DU ikke har gjort noe galt i fortiden din!!

Rakker han ned på det du har gjort, så respekterer han deg ikke, så enkelt er det! Da rakker han ned på DEG!! DET skal du ikke finne deg i!

Han har tatt sine valg, du har tatt dine. Nå er det vel slik at han liker deg, etter 10 mnd bør han vel også fått ett overblikk på om den personen du har blitt til idag, er en person han liker og ønsker å dele livet med? Og da bør han kunne svelge 5 stakkarslige x-er samt noen klinepartnere!! ellers er han ingen god kristen selv gitt!!

Lykke til, og vær forsiktig!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ingen har rett til fortiden din. 5 tidligere partnere er ingenting i dag

Skrevet
Men hvis ikke denne kjæresten din kan ta deg for det du er, som fortiden din har vært med på og gjøre deg til, så synes jeg du kanskje skulle revurdere hele forholdet...

For at mannen skal ha en REELL sjanse til å vurdere om du er den rette for ham, så må han jo få et sant grunnlag å vurdere på?

Jeg tror mange er ute av stand til å forstå hvordan mennesker med liten seksuell erfaring (selvvalgt, på grunn av religiøse verdier f.eks) føler og tenker om dette temaet.

Der er ikke alltid ok for en som primært synes man skal vente med sex til man er gift, at kjæresten har hatt 5 sexpartnere tidligere.

Det har absolutt ingen ting med kontroll å gjøre, det har med synet på sex og grenser å gjøre.

Jeg sier IKKE at en som er "konservativ" på dette området har noen som helst krav eller rettigheter eller er bedre på noen som helst måte, men man bør jo godta at det finnes mennesker som tenker annerledes om sex en det en selv gjør.

Skal man respektere dette, at man er forskjellige og her en rett til å være forskjellige, da må man fremstille seg selv slik som man er.

Respekterer man den andres rett til å ha følge sine egne verdier, da gir man vedkommende et sannferdig bilde av seg selv. Det er bare slik man kan gi den andre reell frihet til å vurdere om man passer sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...