AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Jeg føler ikke jeg elsker kjæresten min lenger... Vi har vært sammen i over et år nå, og vi har bodd sammen et halvår ca. Før, da vi nettopp hadde blitt sammen var alt som en dans på roser, og han var en av de herligste personene jeg visste om. Nå, etter vi har bodd sammen en liten stund forandret han seg helt. Han er laangtifra sånn han ga seg ut for å være. Han klager også hele tiden over for lite sex.. Som altså er gjennomsnittlig 2 dager i uken. Han mener det skal være værtfall 1 gang om dagen! Noe jeg ikke har mulighet til å greie. Det plager meg også litt. Jeg har mistet interessen for å ha sex siden han maser så sykt. Sex har blitt et mas, ikke en lyst, om dere skjønner. Jeg har snakket med han om det, men det gjorde ting bare enda værre.. Nå virker det som han gjør ting bare for å irritere meg. Problemet er at jeg føler ikke at jeg bare kan "slå opp" etter så lang tid. Det er så sykt vanskelig. Tross for at jeg har mistet følelsene mine for han, er han den jeg kan snakke med om alt, og vi har oppnådd ganske mye sammen. Men lysten er ikke der lenger. Det plager meg veldig, siden den biten er ganske viktig for meg. Når jeg ser på han nå, ser jeg ingenting som gjør at jeg føler meg tiltrukket av han. Noe som gjør at jeg føler meg som en helt jævlig person, og verdens værste samboer. Noen som har vært gjennom noe sånt selv? Hva gjorde dere? Eventuellt hvordan bli "forelsket" igjen? Anonym poster: 08a79f4c92921e1ec67f96b17fe072cc 1
Gjest *Maja* Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Er det kun sexmaset som er problemet?
Gjest Naria Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Når man har så store problemer etter bare ett år og det ikke er barn involvert er det best å bryte.
Sign Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 "Etter så lang tid"? Dere har jo bare vært sammen i et år, det er folk som skiller seg etter både 2,10, 20 eller 30 år sammen. Hvis du irriterer deg over han allerede nå og er lei etter kun 6 måneder som samboere, hvordan tror du framtiden med han vil se ut? 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #5 Skrevet 27. november 2012 Jeg er ganske ung enda, og for meg er 1år såppass lenge at man bør ta forholdet seriøst. I familien min har alle endt opp med å gifte seg med sin første kjæreste. Jeg synes det virker romatisk og idiotisk på samme tid. Jeg har hatt flere, men litt mer useriøse kjærester før. Noe de ikke er riktig stolte av. De skryter mye over at jeg har hatt en kjæreste "over et helt år". Flyttet sammen osvosv. Føler de setter ganske store krav til meg på det området... Vi har det ganske bra ellers utenom det med at jeg ikke er "tiltrukket" av han lenger. Vi har opplevd ganske mye iløpet av dette året, og oppnådd mye sammen. Det er det som gjør at å bryte gjør det vanskelig for meg. Vet det det ser dårlig ut "fremtidsmessig". Men er det at man ikke er "tiltrukket" en god nok grunn til å bryte? Jeg høres sikkert helt idiot ut nå...men det får bare være:p Derfor jeg spør om råd. Anonym poster: 08a79f4c92921e1ec67f96b17fe072cc
Gjest *Maja* Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Jeg er ganske ung enda, og for meg er 1år såppass lenge at man bør ta forholdet seriøst. I familien min har alle endt opp med å gifte seg med sin første kjæreste. Jeg synes det virker romatisk og idiotisk på samme tid. Jeg har hatt flere, men litt mer useriøse kjærester før. Noe de ikke er riktig stolte av. De skryter mye over at jeg har hatt en kjæreste "over et helt år". Flyttet sammen osvosv. Føler de setter ganske store krav til meg på det området... Vi har det ganske bra ellers utenom det med at jeg ikke er "tiltrukket" av han lenger. Vi har opplevd ganske mye iløpet av dette året, og oppnådd mye sammen. Det er det som gjør at å bryte gjør det vanskelig for meg. Vet det det ser dårlig ut "fremtidsmessig". Men er det at man ikke er "tiltrukket" en god nok grunn til å bryte? Jeg høres sikkert helt idiot ut nå...men det får bare være:p Derfor jeg spør om råd. Anonym poster: 08a79f4c92921e1ec67f96b17fe072cc Eh, ja! Man skal være seksuelt tiltrukket av partner eller så har du funnet deg en kompis, ikke en kjæreste. Og det blir nok ikke bedre at du føler at du må tvinge deg selv til å ha sex med en du ikke vil ha sex med. Drit i andres forventninger til deg. Det er du som skal leve med valgene dine og det er ditt liv. Vil du leve resten av livet ditt i et kjærlighetsløst forhold fordi du føler at det er det vennene dine forventer? Ekte venner vil at du skal være lykkelig. 1
Havbris Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Det er du som skal leve ditt liv, ikke familien din eller venner. Du har livet foran deg, og når du føler som du gjør etter så kort tid, så bør du jo vurdere om dette er fremtiden for deg.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 He's probably gay. Like super gay. Anonym poster: 2b90b2dec023c74d43f498cf5f171071
loffen Skrevet 27. november 2012 #9 Skrevet 27. november 2012 Om du føler det sånn etter kun ett år, ja for ett år er ikke lenge (!), så bør du bryte med ham. Det er DU som skal leve ditt liv, du skal ikke leve livet ditt slik som ANDRE forventer av deg! At dere har opplevd mye på ett år spiller ingen rolle i det store bildet her.. Tenk hvor vanskelig det blir å bryte opp om 10 år, når dere kanskje har barn. Nå har du jo muligheten til å finne ekte kjærlighet med en annen før du kaster bort livet ditt på en du ikke føler noe for!!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #10 Skrevet 27. november 2012 Det kan vel hende det går an å jobbe seg gjennom dette, høres ut som dere har litt å hente på å lære å kommunisere bedre. Men funker det ikke, eller dere ikke har motivasjon til å prøve å løse problemene sammen, så tror jeg også det er bedre å bryte. Et år er faktisk ikke et veldig langt forhold, mange bruker vel den tiden på å finne ut at en faktisk ikke fungerer sammen. Og selv om familien din "forventer" at du skal etablere deg med din første langvarige kjæreste skal du jo ikke gjøre det om det ikke føles riktig! Anonym poster: a15ddf4ec38c163fda540245ec8edf5d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #11 Skrevet 27. november 2012 Tusen takk for svar alle sammen! Nå vet jeg hva jeg skal gjøre. Altså, hva JEG vil, ikke hva andre mener jeg burde gjøre.. Ga meg litt mer mot det dere skriver =) Takker Anonym poster: 08a79f4c92921e1ec67f96b17fe072cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå