Gjest Adriane Skrevet 27. november 2012 #1 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg ønsker aller helst å ha korsett under brudekjolen (alt som kan hjelpe til med å forme figuren er kjærkomment, hehe). Er ikke av den slankeste sorten, og lurer på hvor i all verden jeg får fatt i noe sånt da? Noe som faktisk holder ting - inkl brystene - på plass, vel å merke. Og hvis det i tillegg er litt "snasent" å se på, så er ikke det direkte feil, for å si det sånn Geografisk sett kan det være butikker fra Oslo til Lillehammer (eller over hele landet om de har nettbutikk også ;-) ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 27. november 2012 #2 Del Skrevet 27. november 2012 Skikkelige undertøysforetninger har sånt! Triumph, Change, Reimers og alle andre som har spesialisert seg på undertøy. Selv kjøpte meg mitt i brudesalongen, det var en glipp. Det var dyrt og det satt ikke pent. Godt kjolen hadde god snøring, det syntes heldigvis ikke at korsettet ikke satt pent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. november 2012 #3 Del Skrevet 27. november 2012 Vil du ha et skikkelig korsett eller bare shapewear? Korsetter gjør midjen fra 6 til 10 cm mindre, og ordentlige korsetter er ganske dyre. Hvis du bare vil ha noe som holder ting skikkelig på plass, kan jeg anbefale What Katie Did, jeg er VELDIG fornøyd med dem selv. De lager også skikkelige korsetter, men selv har jeg både en waist cincher og en merry widow fra dem. De er fine til brudeundertøy på grunn av den nøytrale fargen og nydelig design Alt finnes i en farge som heter peach, som ikke ser kjedeig og hudfarget ut, men som likevel ikke synes under klær. Disse kunne jeg tenke meg å ha hvis jeg skulle giftet meg: Torsolette Merry Widow Merry Widowen vet jeg har tre rader med fester, så den kan man være ganske sikker på at passer fint uansett hvilken kropp man har. Man velger de nemlig etter BH-størrelse. What Katie Did har online chat som kan brukes alle hverdager, og de er kjempeflinke med respons og forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kiara_pusen Skrevet 27. november 2012 #4 Del Skrevet 27. november 2012 Dropp ideen om Torsolett eller korsett under brudkejolen med en gang, spesielt dersom kjolen i utgangspunktet har snøring eller kjolen allerede har snøring. Min syerske bare "lo" når jeg sa jeg hadde tenkt å ha korsett under... mente det ødela pga det synes under og gir en annen fasong enn det kjolen er i. Jeg er korsett bruker (stål spiler), http://www.manillusion.no/laurie-overbust-corset-peach-p-5752.html og bruker en haug av shapewear pga jeg er glad i å fremheve mijen min enda mer enn uten, og jeg er ikke tvil om at det eneste som funker under en brudekjole er spanx og kanskje en god bh. Det er mye mer behagelig og absolutt mye mer anvendelig under en brudekjole. Korsett vil ødelegge meg av dagen din enn det vil hjelpe. En hel dag i korsett krever dessuten øvelse dersom du ikke ønsker å besvime iløpet av dagen. Og hvis du har som meg litt ekstra - er skrekken den berømmelige fettvalken over ryggen bak; jeg kan garantere deg at du får den med et korsett. Og det er ikke slik at et korsett gjør at du går ned 10 cm første gang du tar det på, det gjør det når du har gått det inn en stund. Jeg ville spart korsettet til bryllupsnatten, og heller hatt en dag der du føler deg komfortabel og klarer å slappe av under dagen, ikke være redd for å puste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. november 2012 #5 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Dropp ideen om Torsolett eller korsett under brudkejolen med en gang, spesielt dersom kjolen i utgangspunktet har snøring eller kjolen allerede har snøring. Det kommer an på hva du mener med torsolette, men et vanlig korselett eller torsolett forandrer ikke kroppsformen, det bare holder ting på plass og gir en "smooth" figur som gjør at man får en ren siluett. Derfor er de fine å ha under trange klær; det blir ikke valker og uregelmessigheter som kan se verre ut enn de er gjennom klær fordi kroppen vår ikke er helt rett. Mange brudekjoler har allerede såpass mange skreddersydde detaljer at de ikke trenger det, for eksempel har mange spiler og andre elementer som gjør at de holder fasongen og ser flatterende ut på kroppen uten dette, men det er ikke en selvfølge at alle kjoler har dette, og noen kan absolutt tjene på å bruke brudekjolen sammen med et korselett. Jeg kan ikke skjønne hvordan det kan ødelegge for en kjole, med eller uten snøring. Jeg er korsett bruker (stål spiler), http://www.manillusi...ach-p-5752.html og bruker en haug av shapewear pga jeg er glad i å fremheve mijen min enda mer enn uten, og jeg er ikke tvil om at det eneste som funker under en brudekjole er spanx og kanskje en god bh. Det er mye mer behagelig og absolutt mye mer anvendelig under en brudekjole. Jeg skal ikke krangle mye på dette med korsett, jeg har ikke brukt det noe særlig selv. Men jeg har venninner som gjør det, og de sier at det at fettet må samle seg et sted når det klemmes, og at det derfor oppstår valker er den vanligste fordommen mot korsetter, og at om man har riktig korsettform i forhold til kroppen sin og bruker dem riktig, så vil ikke disse valkene oppstå. Jeg er enig i at krosetter forandrer kroppsformen, så om det skal brukes med kjole må man i såfall ha det på når man prøver den, og jeg er også enig i at et korsett må tilvennes. Det er kjipt å lide seg gjennom selv et par timer med korsett før man blir vant til det. Endret 27. november 2012 av chikako 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. november 2012 #6 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) dobbel Endret 27. november 2012 av chikako Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 27. november 2012 #7 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg har korsetter som tar inn midjen med 10 cm. Jeg har gått med ett av de en hel dag i forbindelse med en photoshoot. Trodde jeg skulle gå i bakken på slutten. Det er ikke å anbefale med mindre man har "trent" i månedsvis på forhånd. Det mest ubehagelig er at man kan kjenne at ting faller på plass når man tar det av... Jeg vil heller anbefale ett sånt spandex korsett med en god BH. Tror det blir mye behageligere. Dessuten har mange brudekjoler innebygget korsett og om spilene blir liggende oppå hverandre så kan dette bli fryktelig vondt. Bare pass på å ha i bakhodet at du skal klare å gå på do i alt dette og at ett korsett nok vil stramme over en allerede smånervøs blære... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kiara_pusen Skrevet 27. november 2012 #8 Del Skrevet 27. november 2012 Deler det opp jeg. 1. Torsolett inneholder ofte spiler som vil synes igjenom kjolen. Jeg kan ikke engang ha underskjørt under min pga det vistnok synes. Spanx er bedre pga det ikke er noen spiler eller annet, det er kun stretch som holder inn, løfter og former. Du får mange flere fordeler enn ved bruk av torsolett alene. Det er også noen som poengterer at du må se deg selv fra siden i et Torsolett, og at du kan miste all fasong og se ut som et langt rør. 2. Jeg har riktig korsettform for meg, har ikke kjøpt det på en random nettside, men faktisk oppsøkt butikk med den hensikt å finne det riktige for meg og min kropp. Derfor har jeg ingen fordommer mot korsett, synes det er rålekkert! Det er feks kjempefint med en korsettbrudekjole, men poenget mitt er at ikke egner seg som undertøy. Korsettet presser inn, du forandrer måten du puster på og omrokkerer fettet på sett og vis. Men du kommer ikke utenom at der korsettet slutter vil ikke fettet presses inn. Derfor oppstår det en valk på øvre del av ryggen, den kommer du ikke bort ifra. Ingen valker der korsettet sitter, men korsettet er ikke en høyhalset genser - det stopper et sted. Det er også pga den større kvinner ikke bør se seg blinde på stroppløse kjoler, de må jo holdes oppe på et vis, da må de være stramme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kiara_pusen Skrevet 27. november 2012 #9 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg har korsetter som tar inn midjen med 10 cm. Jeg har gått med ett av de en hel dag i forbindelse med en photoshoot. Trodde jeg skulle gå i bakken på slutten. Det er ikke å anbefale med mindre man har "trent" i månedsvis på forhånd. Det mest ubehagelig er at man kan kjenne at ting faller på plass når man tar det av... Jeg vil heller anbefale ett sånt spandex korsett med en god BH. Tror det blir mye behageligere. Dessuten har mange brudekjoler innebygget korsett og om spilene blir liggende oppå hverandre så kan dette bli fryktelig vondt. Bare pass på å ha i bakhodet at du skal klare å gå på do i alt dette og at ett korsett nok vil stramme over en allerede smånervøs blære... Halleluja! Og du er en slank dame, forestill deg da en formfull en som feks meg... Bruk det på bryllupsnatten, det egnes seg ikke som noe annet. Aldri i livet om jeg skal besvime eller stryke med på min egen bryllupsdag. Dessuten får du en helsikes kløft som jeg bare vil at mannen min skal se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. november 2012 #10 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) 1. Torsolett inneholder ofte spiler som vil synes igjenom kjolen. Jeg kan ikke engang ha underskjørt under min pga det vistnok synes. Spanx er bedre pga det ikke er noen spiler eller annet, det er kun stretch som holder inn, løfter og former. Du får mange flere fordeler enn ved bruk av torsolett alene. Kjolen din passer ikke med korseletter Jeg bruker mye shapewear selv, og dem bruker jeg med det aller meste av klær. Det er jo ikke noe rart at syersken din advarte mot dette, ettersom hun visste akkurat hva slags kjole du skulle ha og dermed kunne fraråde deg noe som ville ødelegge helhetsinntrykket, men jeg synes ikke det er grunnlag til å si at det ikke kan passe til andre kjoler. Det er jo ikke noen vits i å fortsette debatten om korsett, siden ingen her synes det virker lurt å bruke et skikkelig korsett under kjolen når man ikke er vant til det Endret 27. november 2012 av chikako 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. november 2012 #11 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg tenker særlig at siden ts nevnte at det gjerne måtte være snasent å se på, så kan et korselett være et godt valg. Spanx er ikke særlig lekkert selv om det ser bra ut under klær. Og selv liker jeg mye bedre siluetten jeg får med merry widowen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kiara_pusen Skrevet 27. november 2012 #12 Del Skrevet 27. november 2012 Kjolen din passer ikke med korseletter Jeg bruker mye shapewear selv, og dem bruker jeg med det aller meste av klær. Det er jo ikke noe rart at syersken din advarte mot dette, ettersom hun visste akkurat hva slags kjole du skulle ha og dermed kunne fraråde deg noe som ville ødelegge helhetsinntrykket, men jeg synes ikke det er grunnlag til å si at det ikke kan passe til andre kjoler. Det er jo ikke noen vits i å fortsette debatten om korsett, siden ingen her synes det virker lurt å bruke et skikkelig korsett under kjolen når man ikke er vant til det Jeg har enda til gode å se en eneste brudekjole eller selskapskjole som passer godt med de typene som selges som "korsetter" i undertøysforretninger. Og spesielt ikke de med snøring, eller de som allerede er stroppløse. Men vis meg gjerne gode eksempler dersom du mener det finnes. Synes det er mange som mener at de må ha både det ene og det andre, men så er det enkle ofte det beste. Dessuten man blir jo ikke slank av å bruke shapewear, det er jo bare ment til å forme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kiara_pusen Skrevet 27. november 2012 #13 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg hadde hørt på fruen i denne tråden og hennes erfaringer. Det er ingenting i veien med å bytte underveis feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. november 2012 #14 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Jeg har enda til gode å se en eneste brudekjole eller selskapskjole som passer godt med de typene som selges som "korsetter" i undertøysforretninger. Og spesielt ikke de med snøring, eller de som allerede er stroppløse. Men vis meg gjerne gode eksempler dersom du mener det finnes. Synes det er mange som mener at de må ha både det ene og det andre, men så er det enkle ofte det beste. Dessuten man blir jo ikke slank av å bruke shapewear, det er jo bare ment til å forme. Jeg har allerede lagt ved linker til den typen jeg tenker på, altså korselettene til WKD. Kiss me deadly har også gode korseletter. Jeg bruker mitt under så og si alt av selskapskjoler, og det ser bedre ut fordi overgangen mellom bysten og magen blir jevnere og gjør seg bedre enn om jeg bruker Bh + spandex. Endret 27. november 2012 av chikako Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 27. november 2012 #15 Del Skrevet 27. november 2012 De korsettene jeg har blir ikke brukt under klær, de blir brukt på fester (da med andre klær slik at de fungere som en topp) og på soverommet. De kommer forresten fra Morgana Femme Couture. Kan ikke finne linken for jeg er på jobb og siden det er pupper på noen av bildene er siden sperret i nettet...). Jeg valgte ganske kjedeligt undertøy under brudekjolen som var laget for å være behagelige også hadde jeg heller med litt mer snasent undertøy. Det ble uansett ikke brukt, sovna som en stein etter vi kom på rommet;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kiara_pusen Skrevet 27. november 2012 #16 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg har allerede lagt ved linker til den typen jeg tenker på, altså korselettene til WKD. Kiss me deadly har også gode korseletter. Jeg bruker mitt under så og si alt av selskapskjoler, og det ser bedre ut enn fordi overgangen mellom bysten og magen blir jevnere og gjør seg bedre enn om jeg bruker Bh + spandex. Det øverste var veldig fint. Men jeg hadde fortsatt ikke brukt det under noe som helst av kjoler uten å sett bilder av meg selv bakfra. Jeg har bare gjennom min bryllupsplanlegger tid sett så mange bilder av bruder med kjoler som ikke sitter pent pga de har slike billig-korsetter under kjolen som synes igjennom kjolen, eller gjør snøringen feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. november 2012 #17 Del Skrevet 27. november 2012 Det øverste var veldig fint. Men jeg hadde fortsatt ikke brukt det under noe som helst av kjoler uten å sett bilder av meg selv bakfra. Jeg har bare gjennom min bryllupsplanlegger tid sett så mange bilder av bruder med kjoler som ikke sitter pent pga de har slike billig-korsetter under kjolen som synes igjennom kjolen, eller gjør snøringen feil. Da må jeg bare forklare med en gang Disse holder en helt annen kvalitet enn sånne liksom-korsetter med billige plastspiler og syntetisk stoff som gjør at det forskyves og at du svetter. Dette er ikke snakk om billig-korsetter, men shapewear fra en produsent som også lager kvalitetskorsetter selv og som er en skikkelig motstander av nettopp det du snakker om her. Av linken din ser det igrunn ut som du har et korsett av What Katie Did selv, nemlig Laurie. Laurie Manillusion fører WKD, så det er sikkert dem. Korselettene er ikke korsetter, og det utgir de seg ikke for å være heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kiara_pusen Skrevet 27. november 2012 #18 Del Skrevet 27. november 2012 Da må jeg bare forklare med en gang Disse holder en helt annen kvalitet enn sånne liksom-korsetter med billige plastspiler og syntetisk stoff som gjør at det forskyves og at du svetter. Dette er ikke snakk om billig-korsetter, men shapewear fra en produsent som også lager kvalitetskorsetter selv og som er en skikkelig motstander av nettopp det du snakker om her. Av linken din ser det igrunn ut som du har et korsett av What Katie Did selv, nemlig Laurie. Laurie Manillusion fører WKD, så det er sikkert dem. Korselettene er ikke korsetter, og det utgir de seg ikke for å være heller. Jeg er fullstendig klar over hvor mitt eget korsett er fra. Men la oss være realistiske de flerste kommende bruder reiser ikke til Manillusion eller oppsøker WKD for å kjøpe undertøy. Det er Change, Triumpf og lignende Jeg tror ikke du vil forstå hvor jeg vil hen, og det er at de aller aller fleste vil ikke se bedre ut i Torsoletter eller andre liksom korsetter når de har kjøpt en kjole som allerede har støtte i overdelen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 27. november 2012 #19 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Jeg er fullstendig klar over hvor mitt eget korsett er fra. Men la oss være realistiske de flerste kommende bruder reiser ikke til Manillusion eller oppsøker WKD for å kjøpe undertøy. Det er Change, Triumpf og lignende Jeg tror ikke du vil forstå hvor jeg vil hen, og det er at de aller aller fleste vil ikke se bedre ut i Torsoletter eller andre liksom korsetter når de har kjøpt en kjole som allerede har støtte i overdelen. Siden du skrev "torsoletter", og jeg hadde linket til et torsolette fra What Katie Did, så er det vel ikke så rart at jeg vil forsvare disse korselettene, siden jeg har god erfaring med den slags. Jeg linket til What Katie Did fordi de har god kvalitet og fordi jeg synes det er viktig å skille mellom virkelige korseletter/torsoletter og dem som bare kaller seg det. Jeg nevnte jo også Kiss Me Deadly nettopp for å belyse akkurat hva slags produkter jeg snakker om. Jeg ville aldri kalt noe fra Triumpf for et korselett. Jeg forstår hvor du vil, men det virker jo ikke helt som du vil forstå hva jeg tar til orde for her heller. Jeg har allerede skrevet at mange brudekjoler har såpass mye innebygd fasong at ytterlig støtte ikke er nødvendig. Jeg er ikke ute etter å krangle, og trodde ikke det var det vi holdt på med, så du kunne spart deg den frekke kommentaren du innledet med. Endret 27. november 2012 av chikako 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kiara_pusen Skrevet 27. november 2012 #20 Del Skrevet 27. november 2012 Siden du skrev "torsoletter", og jeg hadde linket til et torsolette fra What Katie Did, så er det vel ikke så rart at jeg vil forsvare disse korselettene, siden jeg har god erfaring med den slags. Jeg linket til What Katie Did fordi de har god kvalitet og fordi jeg synes det er viktig å skille mellom virkelige korseletter/torsoletter og dem som bare kaller seg det. Jeg nevnte jo også Kiss Me Deadly nettopp for å belyse akkurat hva slags produkter jeg snakker om. Jeg ville aldri kalt noe fra Triumpf for et korselett. Jeg forstår hvor du vil, men det virker jo ikke helt som du vil forstå hva jeg tar til orde for her heller. Jeg har allerede skrevet at mange brudekjoler har såpass mye innebygd fasong at ytterlig støtte ikke er nødvendig. Jeg er ikke ute etter å krangle, og trodde ikke det var det vi holdt på med, så du kunne spart deg den frekke kommentaren du innledet med. Vi er helt enige i det øverste du skriver. Om jeg har vært frekk beklager jeg det. Ditt jeg vil er at man helt fint kan si nei takk til mersalg hos salonger etc som presser på bruder noe som ikke er nødvendig i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå