Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har oss provt å få baby i halvt år og ingenting skjer enda .

Så jeg lurer på en ting. første gang jeg blei gravid var vi ikkje forsiktige nok og blei gravid. Andre gangen jeg blei gravid hadde jeg spiral og blei gravid.

Tok dessverre abort fordy det passet ikkje å få baby da, økonomisk .

Men nå 4 år senere har vi vært proverer i 6 måneder men likevel skjer ingenting.

Synes det er rart når jeg har 2 ganger blitt gravid uten å prove og når vi prover skjer ingenting.

Er det noen som har hatt problemmer med å få baby etter abort? Er så redd for at jeg har odelagt noe :(

Anonym poster: 10da4413f4a6aa0972ed78ab795b7a04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? Kanskje det er alderen som gjør det vanskelig, eller så kanskje det er tilfeldig. Følger du nøye med på syklusen din så du vet ca når du har eggløsning?

Jeg har ikke hatt en abort så kan ikke svare på det. Jeg har hatt en spontanabort og den gangen ble jeg gravid pga glemt en pille. Nå har vi prøvd i 4 mnd og ikke blitt gravid.

Anonym poster: 007ddcd9c4443463c9e04023e2abfcf7

Skrevet

Forresten har du gått på p-piller eller en annen hormonprevensjon? Da kan det hende at syklusen din bruker tid på å bli normal.

Anonym poster: 007ddcd9c4443463c9e04023e2abfcf7

Skrevet

Er 26 år , så håper virkelig jeg ikkje begynner å bli før gammel hehe :)

Syklusen min er 28-35 dager. Så veit ca hva tid er eggløsning, vi prover ofte over måneden for å sei det sann. men begynner å bli litt bekrymmed at jeg har ødelagt noe når jeg tok den aborten :(

Vi har bare brukt kondom etter jeg blei gravid har ikkje tørrt noe annet. så ingen hormonelle prevesjon som kan ha forsinka eggløsning en stund. så nå skjønner jeg ingenting :(

Skrevet

Nå er jo ikke 6 måneder all verdens tid, det kan jo også hende at dere flere ganger i denne perioden har "bommet" på forsøk på de mest sannsynlige dagene.

Det er en god grunn til at man ikke tas inn til utredning for etter 12 måneder - og det er fordi de aller fleste faktisk blir gravide innen 12 måneder - ikke med en gang de prøver.

De fleste historier man hører om er enten de som får til på aller første forsøk, eller de som har prøvd i mange år uten hell.

Sjeldent de i midten kommer frem, og de aller fleste er jo der.

Anonym poster: 7031cc7c1cb05b9ef62f31268cb2d5d3

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk uten prevensjon i 1,5 år, uten å bli gravid, og var bombesikker på at jeg var steril eller at gubben hadde dårlige svømmere. Begynte på pillene, og ble gravid etter 9 måneder på pilla. Det behøver ikke være noe galt! Kroppen kan bare ha bestemt seg for at tiden ikke er inne enda.

Skrevet

Takk før svar jenter, føler meg bittelitt betre.. veit at det kan være vanlig at det tar litt tid. men jeg tenkte siden jeg blei 2 ganger gravid uten å prove at det skulle skje litt fortere en det gjør. men nå er jeg 2 dager over eggløsning så det er bare å vente og sjå om det klaffet dinne gangen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...