Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker høyhalsa genser nesten hver dag nå på vintern, fordi jeg er en frysepinne.

Men, så så jeg på motepolitiet, og de heiv alt som het høyhalsa "fordi det får deg til å se ut som du har en ekstra hake..."

Jasså, tenkte jeg og tok meg en tur i speilet.

Syns ikke det ser ut som om jeg har en ekstra hake med høyhalsa genser på jeg !

:ler: Men i og med at jeg bruker høyhalsa såpass ofte, så hang jeg meg litt opp i det de sa...

Andre som syns de får en ekstra hake med høyhalsa gensere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kan ikke bruke høyhalsede gensere. Jeg, for eksempel. Halsen min visst litt kort, jeg får strøype-effekt av de fleste høyhalsede gensere.

Gjest Virvel
Skrevet

Ingen ekstra hake her i gården! Men jeg er 19, og hun i det programmet var vel over 40. Det skjer jo gjerne en del ting med kroppen i løpet av de årene... :-)

Gjest gjesta
Skrevet

Det kommer vel ann på både lengden på halsen, ansiktsform osv.. Jeg syntes at jeg kler høyhalsede tjukke gensre - altså med litt tykk, vid hals, men jeg kler ikke helt smale gensre med stram hals (som en pologenser).

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg har lang hals jeg... høyhalsede gensere bruker jeg masse, uten at det blir "for mye stoff og for lite plass" for å si det sånn.

Kan ikke skjønne hvordan det skulle gi meg en ekstra hake...

Gjest the imp
Skrevet

Det er ikke alle som får ekstra hake når man bruker høyhalset genser. Det kommer helt an på ansiktsform osv. De har jo også anbefalt høyhalset ermeløs til ei av de som har vært med tror jeg, så det gjelder ikke alle :)

Skrevet

Jeg skal til nød gå med på at det kan gi et noe kvelende inntrykk (og følelse!) å gå med tettsittende høyhalsa, men løssittende høyhalsa hvor man også får puste syns jeg kan være ganske fint jeg.

Skrevet

Jeg tror ikke på alt som motepolitiet sier, men har hørt før at kvinner med stor bryster skal styr unna hoyhals fordi det gjør at brystene ser at de henger veldig ned. Husker ikke hvor jeg lest det men siden jeg går i D så ble jeg litt skremt. Vet ikke hva dere synes om det?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg får ikke flere haker, men føler meg kvalt i høyhalsede gensre, spesielt sånne trange i ull..*grøss*

Skrevet

Jeg bruker ikke høyhalset genser til vanlig nettopp pga dette, men det er jo ikke noe som gjelder alle da. Har man et speil så ser man jo selv om det ser greit ut eller ikke.

Skrevet
Jeg tror ikke på alt som motepolitiet sier' date=' men har hørt før at kvinner med stor bryster skal styr unna hoyhals fordi det gjør at brystene ser at de henger veldig ned. Husker ikke hvor jeg lest det men siden jeg går i D så ble jeg litt skremt. Vet ikke hva dere synes om det?[/quote']

Det er helt riktig. Jeg har C og bruker aldri høyhalset genser men derimot genser/bluse med V-hals. Med rund hals eller polo ser man mye større ut foran. Spørs nok helt sikkert på hvordan resten av kroppen ser ut men hos meg ser jeg lett ut som jeg er "overtung" foran hvis jeg går i polo.

Skrevet

Jeg elsker høyhalsa gensere, for jeg og fryser hele tiden. Syns ikke at puppene mine ser slappe ut av dem, eller at jeg får noe mer hake. Jeg har ganske lang hals, så det er vel kanskje det som gjør det.

Skrevet

Jeg får ekstra hake av høyhalset genser. Dvs. de ekstra hakene er der hele tiden, men synes ekstra godt i sånn genser.

Jeg går likevel veldig mye med høyhalset fordi jeg er en frysepinn, så det bryr meg midt bak hva motepolitiet sier.

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg vet ikke om det gjelder akkurat dere, men jeg ser mange med høyhalset genser og bar mage... Og når magen er bar, da hjelper ikke den høye halsen noe som helst. Man taper utrolig mye varme ved å vifte sånn med magen. :wink:

Skrevet

Jeg har aldri tenkt på at høyhalset genser viser haken eller at en ikke skal gå i det om en har store pupper. :roll:

Jeg har ganske lang hals fra naturens side, og elsker høyhalser på gensere. Men det kommer jo helt an på genseren og halsen om det er pent. Kanskje var det den konkrete genseren/modellen de viste til i programmet du så?

Har ganske så store pupper også, men jeg må igjen si; det kommer an på hele snittet på genseren/toppen. Har oppdaga at f.eks. topper fra Benetton uten ermer men med "halve halser"/Halvpolo absolutt ikke kler meg. Da henger puppene langt ned.. :ler: I en sort, enkel høyhals fra H&M med ermer gjør de ikke det! :sjarmor:

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg går nesten bare i tykke, høyhalsede gensere nå om vinteren. Har aldri merket noe til "ekstra haker" eller "slappe bryster" pga dette. (men hvem vet, kanskje jeg bør oppsøke motepolitiet for en ekstra sjekk :tunge1: ). Damene i motepolitiet konsentrerer seg vel om den aktuelle kvinne, og hun som absoulutt ikke skulle bruke høyhalsede gensere lignet ikke på meg på noen som helst måte, så jeg tar sjangsen :wink:

Gjest 3llie
Skrevet

Driter i hva de sier å går med det jeg syntes jeg ser fin ut i. Ekstra hake eller ikke. Er glad i høyhalset gensere, det varmer bra på denne årstiden.

Skrevet

Jeg går alltid med høyhalset genser jeg og nekter å slutte med det uansett hva motepolitiet sier! dermed basta :tunge1:

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Det har undra meg også når jeg har sittet

og sett programmet hvorfor de er så negative

til gensere med høg hals.Er jo et moteplagg.

Er der noen andre som har et skikkelig svar

på det?Er storforbruker selv.

Skrevet

jeg elsker høyhalsede gensere, da får jeg heller ha dobbelthake!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...