Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager på forhånd hvis innlegget er rotete!!

Vi er en gjeng med 5 venninner som har holdt sammen i noen år nå, men i det siste har det vært en god del spenning innad i gruppa, og jeg tyr til dere for å være sikker på at det ikke er vi som overreagerer helt her..

Jeg og ei venninne, vi kan kalle henne Kari, bodde sammen i leilighet inntil nylig, vi trengte begge et sted å bo og har ikke råd til å betale all verdens for å bo alene.

Jeg og Kari gikk veldig godt overens, bortsett fra at vi har helt forskjellige døgnrytmer. Jeg legger meg tidlig og står opp tidlig, noe som førte til at jeg ofte vekket henne om morgenen (Veldig lytt leilighet) samt at hun var motsatt og vekket meg ofte på natta.

Til slutt skjønte vi begge at dette ikke fungerte, da vi holdt hverandre våkne og at det gikk ut over vennskapet, så Kari flyttet ut en dag da jeg var på jobb, uten at jeg visste om det før jeg kom hjem. Men vi skiltes som venner (trodde jeg).

I ettertid har Kari kommet med spydige bemerkninger til meg om at jeg "trakk det lengste strået" siden jeg ble sittende igjen med leiligheten, mens hun måtte finne seg en ny plass å bo. Saken er at hun begynte å pakke tingene sine mens jeg var på jobb, vel uvitende om at hun hadde tenkt å flytte ut, det fortalte hun meg ikke før jeg kom hjem, og føler det er urettferdig å si at "jeg trakk det lengste strået" da ingen trakk noen strå, det var hun som plutselig bestemte seg for å flytte ut uten at vi snakket sammen. I tillegg har hun kommet med andre bemerkninger til meg, som at jeg er kjip som "kastet henne ut" etc.

Etter disse bemerkningene snakket jeg med henne på facebook, for jeg merket at det var rart mellom oss. Da sa hun at hun ikke mente noe slemt med de, men at hun skulle gå dypt inn i seg selv og se om det hun sa, kunne tolkes slemt, og at hun ikke mente å være slem med meg. Jeg tenkte da at da er det nok bare meg som overreagerer, og sa til henne at jeg har en tendens til å gjøre slik.

Et par dager etter den samtalen fikk jeg vite av en kamerat at han var så lei av hennes stygge bemerkninger mot meg, og hadde sagt til henne at slik ikke er greit, og da hadde hun svart "Hun fortjener det!".

Og det sårer meg så utrolig at hun sier noe slikt, spesiellt etter at jeg spurte henne på facebook om hun var sint på meg siden jeg merket disse bemerkningene, etc. og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lengre. De andre i gjengen har også sett seg lei av henne, da hun også har løyet en del om hvordan dette foregikk (bl.a. at hun ikke hadde pakket før jeg kom hjem, det var bare søpla som skulle ut, noe som ikke er sant, da hun hadde ryddet ut alle sine ting av kjøkken og klesskap etc..) og at hun har direkte vært slem med ei annen jente i gruppa også som førte til en stor krangel.

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre lengre. Skal jeg kutte henne helt ut? De andre jentene i gruppa har mer eller mindre gjort det, men det er så komplisert med tanke på at vi har bodd sammen og hun tok med seg en del av mine ting i flyttesjauen som jeg gjerne skulle hatt tilbake, men jeg ønsker ikke å ha mer kontakt med henne etter at "jeg fortjente" de bemerkningene hennes..

Anonym poster: c71617ac6057feb71f130e9cc2485c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er da ikke komplisert. Send en melding til henne og si at hun må gi deg et tidspunkt i løpet av uka hvor du kan komme å hente tingene dine. Ta med deg ei venninne. Så unngår du kontakt med henne til hun kan oppføre seg, eventuelt aldri.

Endret av Glynis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...