Gå til innhold

Engelsk bachelor - jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er halvveis gjennom en mastergrad i engelsk, men grunnet lengre tids sykdom (en kombinasjon av depresjon og kronisk somatisk sykdom) falt helt utenfor. Energien er ikke der, motivasjonen er helt fraværende, og forholdet til veileder er ikke spesielt bra. Nå ser det ut til at jeg får avslag på søknad om utsettelse, så da lurer jeg ærlig talt litt på hva jeg skal ta meg til. Jeg er ferdig med kurs og slikt, så kan sikkert søke opptak igjen senere, om jeg føler meg mer klar for det. Nå må jeg imidlertid finne på noe annet.

Jeg har lite erfaring med jobbsøking, og er ærlig talt ikke sikker på hva jeg duger til. Jeg har jobbet litt som norsklærer på NAV (ufaglært med luselønn, forøvrig) og har hakket over middels IT-kunnskaper, men ikke noe særlig annet å vise til. Er det noen som har noen idé om hva en person med min bakgrunn kan jobbe som?

Anonym poster: cd1892bc67e2c97ee5b64549a1380791

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lærer? Ungdomsskole muligens?

Om du skal dra nytte av it-kunnskaper bør de være innenfor programmering/databasesystemer som java og mySQL.

Skrevet

Hei, takker for svar.

Lærer er nok uaktuelt grunnet sosial angst og generelt dårlig selvtillit. Den typen jobb gjør en altfor synlig, og presset er veldig stort i korte perioder. Hadde vel egentlig håpt på en eller annen form for kontorarbeid.

Når det gjelder IT ligger mine kunnskaper mer i administrasjon, drift og informasjonsbehandling enn programmering. Er ikke helt uvitende der heller, men definitivt ikke på profesjonelt nivå.

Anonym poster: cd1892bc67e2c97ee5b64549a1380791

Skrevet

De fleste kontorstillinger som lett kan utføres er vel innenfor lønn og regnskap hvor man assisterer bedriftens ledelse med regninger, post, forsendelser med mer. Ofte er slike stillinger idag plassert i mer åpne kontorlandskap og mange av arbeidsoppgavene er gjerne flytende silk at man må steppe inn og potensielt håndtere kundehenvendelser ++ også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...