Gjest Nimmel Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Bor i et gammelt murhus og har hatt et museproblem i noen år. Det har gått noen mus med i musefeller som jeg har satt opp, men tydeligvis ikke nok. Krafsing og rasling i tak og vegger har gått meg på nervene og jeg blir utrolig stresset med tanke på at mus er en vanlig årsak til brann i elektriske anlegg. Det musene hos meg har gjort er å gnage over en slange til vaskemaskinen, noe som jeg synes var kjipt. Fikset nå men håper det ikke skjer igjen. I forgårs så hørtes det ut som det var en INVASJON av mus i veggene og i taket, det har aldri vært så ille før, og i veggen bak sengegavlen min var det full aktivitet. >.< Jeg fikk kjøpt to stk Reddix og puttet dem i kontakter rundt kl. 1800 igår. Når dette innlegget er postet har jeg knapt hørt noe krafsing eller rasling. Littegranne, men ikke i nærheten av slik det var! På nett så står det blandede omtaler om Reddix, mange mener at det har null effekt og andre igjen mener at det funker. Likevel, jeg vil vente i noen uker for å se om det blir enda bedre. Men, er det noen som har prøvd slike "elektroniske" musejagere? Funker de, og hvis, hvor lang tid har det gått før problemet har vært ute av verden? Har noen andre tips om hva som kan; 1. Hindre mus i å komme inn i huset? 2. Bli kvitt dem for godt når de først har kommet inn? (Da mener jeg andre tips enn katt).
Brunhilde Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Jeg tror det beste du kan gjøre er å ta kontakt med et saneringsfirma. De vet hvor de skal lete og hvilke tiltak som må iverksettes for å bli kvitt krekene. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Og du vet at det er mus og ikke rotter? Problemet med slike dyr er at de trenger alvorlig liten plass for å komme seg inn. Spesielt mus som er så små. Det er nesten umulig å finne ut hvor de kommer seg inn. Men det du må gjøre er å fjerne all mat til fugler om du har det, ikke ha kaniner ute eller i kjelleren om du skulle ha det, ikke ha kompost om du skulle ha det. Så må du gå rundt hele tiden og lete etter små hull. Inne i kjelleren, ute på huset, oppe på loftet. Alt du finner av sprekker må du tette. Du kan bruke stålull. Så kan du legge ut rottegift. Det som er problemer med rotter som dør av rottegift er at dersom de dør inni veggen så stinker det noe inn i helvete LENGE, men med mus så er ikke det et problem for de er så små at de tørker inn fort. Bruk musefelle flittig, sett de opp på smarte steder, som feks inntil vegger og tøm de ofte. Blir det ikke bedre så må du kontakte et skadedyrsfirma. Desverre er det lite de kan gjøre. De tar jævlig med penger for å tømme noen feller og fortelle deg at mus kan komme inn hull på størrelse med et kronestykke. Leier du så ville jeg har flyttet. Vi hadde selv problemer med rotter i forrige leiligheten vi leigde, og jeg har blitt helt hysterisk etter det. Hadde det ikke vært for at vi betalte lite i husleige og leiligheten låg fint til og var ganske fin så hadde jeg flyttet på dagen da første problemet med rottene kom. Var veldig nøye på lokasjon osv da vi kjøpte vårt eget! Men altså det er bare å kaste rundt seg med rottegift overalt. Pass på hunder og katter. Anonym poster: a8d66d728e284c2c6c4629d026b5664a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå