Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren og jeg har planer om å bli gravide i sommer/høst 13. Når burde man slutte på pillen? Ser det er mange som prøver i flere år før de får det til, så frister å gå over til kondom fram til vi er sikre på at tiden er inne.. Da er det vel kanskje større sjanse for å få det til? Noen som kan dele erfaringer?

Anonym poster: be638a0e9b63a002282f4ae0dfe3510d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med en helsesøster eller lege for å få sikkert svar. Jeg kan tenke meg at det er lurt å slutte i begynnelsen av mai, men du risikerer jo å bli gravid omtrent med en gang da om du er veldig fruktbar men det tar jo som regel 2-3 mnd.

Om du har tenkt å bare slutte med prevensjon og ha sex mer eller mindre som normalt uten å ta hensyn til når du kan ha eggløsning osv tenker jeg slutten av mai. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :) ja, regna ut at jeg har p-piller til april hvis jeg henter en gang til og da passer det kanskje fint, er ikke noe stress med at jeg ikke blir gravid med en gang, men vil helst slippe å bli skuffa når vi har planlagt så god tid i forveien osv :)

Skrevet

Jeg sluttet på p-piller i november og begynte prøvingen i april. Da hadde syklusen min akkurat rukket å stabilisere seg. Hvis jeg var deg hadde jeg sluttet nå.

Skrevet

Hvis det er krise for deg om du ikke blir gravid neste sommer, så ville jeg sluttet på pillen nå, og brukt kondom frem til sommeren.

Det er jo individuelt hvor lang tid det tar å bli gravid etter pilleslutt, men jeg hadde samme planen som deg. Sluttet på pillen i mai. Er enda ikke gravid. Selv om jeg har tatt eggløsningstester hver mnd og fått påvist eggløsning gjennom blodprøve hos legen.

Skrevet

Ikke lett dette her, men burde jo ikke være verre enn å bruke kondom en stund. Dette må selvsagt diskuteres med samboer som hater kondomer..

Takk for alle svar :) og til deg cindi, så håper jeg den sitter snart :)

Skrevet

Ikke lett dette her, men burde jo ikke være verre enn å bruke kondom en stund. Dette må selvsagt diskuteres med samboer som hater kondomer..

Takk for alle svar :) og til deg cindi, så håper jeg den sitter snart :)

Hvis kondom er krise, så kanskje pessar kan være løsningen. Men det er ikke så sikkert prevensjonsmiddel. 18 av 100 kvinner kan bli gravide ila et år med pessar, og det er jo en risiko å ta dersom det er viktig for dere at dere venter til neste sommer.

Det blir jo en vurdering på hvor viktig det er for dere at det klaffer akkurat neste sommer.

Her er info om pessar i alle fall:

http://www.lommelegen.no/artikkel/pessar

Man blir bedre på kondom etterhvert, trenger bare litt øving for at det skal gå kjapt unna å få den på, og at man ikke tenker så mye over det.

Takk for det, jeg håper også det.

Skrevet

Pessar hørtes tungvint ut i forhold til kondom. Får vel ta en tur å hamstre kondomer :) kjedelig, men sånn må det vel bare bli. Er lei av p-piller og alle bivirkningene, vil egentlig ha den dritten ut av kroppen nå :)

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som et klokt valg. Lykke til med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...