Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ut at mannen min over fem år gjemmer unna penger. Han har påstått at han går i minus hver måned, noe jeg ikke har fått til å stemme. Han klager over hvor mye penger han må bruke til felles ting (mat, huslån osv). Skal sies at jeg betaler min del av kaka. Jeg har alltid visst han er "gjerrig", men så finner jeg ut at han har over dobbelt så mye sparepenger som han påsto (vi snakker da et par hundre tusen), han som sier han aldri får spart. Han sier han ikke visste, at han hadde glemt hvor mye det var, men han passer alltid på å ikke logge på nettbank når jeg er i nærheten..

Hvordan hadde dere reagert?

Anonym poster: 3c7fa7b5befdc2157c6660ce6e955a3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er gift, halvparten er ditt ;)

Anonym poster: 0974cb18d4ffec4fec617aca8e284bcd

• Liker 5
Skrevet

Dere er gift, halvparten er ditt ;)

Vi er ikke gift, samboere..

Gjest brutal mann
Skrevet

Tja...

En mann som lever på deg og lyver til deg. Ka du trur?

• Liker 9
Skrevet

Vi er ikke gift, samboere..

Da er han ikke mannen din.

• Liker 9
Skrevet

Nei, han er ikke "mannen min" da, det er bare sånn jeg sier, og trodde ikke det var relevant for problemstillingen.

• Liker 2
Skrevet

Nei, han er ikke "mannen min" da, det er bare sånn jeg sier, og trodde ikke det var relevant for problemstillingen.

Jo, det var faktisk veldig relevant.

Men han ser vel ikke noen framtid med deg, og ønsker å ha penger i bakhånd den dagen han går.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har en kompis med en hemmelig sparekonto som dama ikke vet om. Han føler han trenger det, for å ha til depositum og flytting ved et eventuelt brudd, siden forholdet deres er mye frem og tilbake.

Anonym poster: a73f0dddb246f6ea658bd5004fed12f3

Skrevet

shit så slemt gjort. han burde i alle fall lært seg å skjule sporene sine bedre! kall meg naiv, jeg er tjue år og om jeg hadde vært i et forhold der jeg måtte ha en hemmelig sparekonto i tilfelle brudd. eller vent, det hadde ikke skjedd, for om jeg hadde gått å tenkt "tilfelle brudd" hadde det nok ikke vært noe å satse på heller....

Skrevet

Jeg har en kompis med en hemmelig sparekonto som dama ikke vet om. Han føler han trenger det, for å ha til depositum og flytting ved et eventuelt brudd, siden forholdet deres er mye frem og tilbake.

Anonym poster: a73f0dddb246f6ea658bd5004fed12f3

Vel, vi har aldri hatt noe brudd, og vi har to barn, så jeg føler at han bør ha litt mer tillit til meg en dette.

Skrevet

Vel, dette er vel en mager trøst, men du har den "gode delen" av problemet, min samboer "glemmer" å fortelle om diverse lån og at han skylder folk penger. Det kommer frem litt etterhvert, great fun!!

Anonym poster: 8a48a736452cb79f12f3c181c3af0c17

• Liker 2
Skrevet

Gift dere da, så er ikke det der noe problem lenger. Eller lag en vanntett samboerkontrakt. Det burde dere forresten uansett hatt siden dere har barn...

• Liker 1
Skrevet

Er å gifte seg virkelig en løsning når han viser meg så lite tillit? Jeg har faktisk ingen planer om å gifte meg for å få rett på pengene hans..

• Liker 2
Skrevet

Heh, nei løsningen er IKKE å gifte seg for å komme til de pengene. Det er brannslokning fremfor å fjerne årsakene til brannen. For å si det sånn.. Her kan det være mange forskjellige faktorer.

Han kan spare penger fordi han vil sikre egen fremtid

Han sparer penger fordi det er en traume fra barndom eller noe som feks lite penger, påvirkning fra familie osv. Kan hende han vokste opp med et galt forhold til penger, som feks at familien alltid hadde for lite eller ga uttrykk for det, så han sparer og ikke ser verdien av det egentlig.

Han sparer penger fordi han er egoistisk og vil stille bedre i det enn deg.

Skrevet

Hvis min mann hadde skjult penger for meg hadde jeg blitt veldig skuffet. Ikke på grunn av selve pengene eller størrelsen på beløpet, men over at han skjulte noe for meg. Selv om man har delvis seperat økonomi synes jeg det er en selvfølge med åpenhet.

Har du spurt om hvorfor han har spart i skjul? Kan det være fordi han har opplevd ting tidligere som gjør at han synes det er naturlig? Er han redd du skal "mase" om å bruke av de pengene? Kan det være at han bruker av disse pengene på f.eks gutteturer og til hobbyer og at han ikke ønsker at du skal vite hvor mye han bruker?

Hvis det ikke er slik tenker jeg at han ønsker en buffer i tilfelle det skjer noe og han trenge disse pengene til f.eks etablere seg på nytt.... Spør han om det ville være helt ok for han om du sparte i skjul uten at han visste om det.

• Liker 1
Skrevet

Å bevisst skjule ting for sin partner (uansett hva det er) er i mine øyne et svik mot ett av de mest fundamentale byggeklossene i et forhold; tillit.

Spør han hvorfor han føler det er greit å gjøre dette, kanskje han har en forklaring på det - ikke konfronter slik at han må ty til dårlige argumenter som "husket ikke, visste ikke, var ikke klar over" for det er tullprat.

Dette er noe han har gjort helt bevisst og forsøkt holde skjult for deg - hvem vet hva annet han skjuler tenker jeg - og med to barn i bildet er det greit å få kortene på bordet og få på plass reglene for forholdet.

Slik jeg ser det er det helt greit at han sparer penger, og at dette er hans midler - men det er ikke greit hvis du sitter igjen med følelsen av å bli lurt.

• Liker 1
Skrevet

Men gjest over: jeg har jo ingenting i mot at han sparer. Det jeg reagerer på er at han lyver for meg, sier han går i minus hver måned når han i realiteten sparer mange tusen. Og så nekter han for at han har spart, selv om han har spart rundt 150 000 på et par år.. Jeg er ikke et nek økonomisk, så jeg visste jo at han løy. Han ville bare at jeg skulle få dårlig samvittighet hvis jeg ba han bruke penger på noe felles og heller si at jeg skulle betale det. Han blir SUR hvis jeg spør om han kan betale noe (som er felles). Jeg er så dritlei. Han er en sånn som aldri vil innrømme at han har løyet, da går han bare i forsvar, nekter for alt eller skylder på meg.

Skrevet

Men gjest over: jeg har jo ingenting i mot at han sparer. Det jeg reagerer på er at han lyver for meg, sier han går i minus hver måned når han i realiteten sparer mange tusen. Og så nekter han for at han har spart, selv om han har spart rundt 150 000 på et par år.. Jeg er ikke et nek økonomisk, så jeg visste jo at han løy. Han ville bare at jeg skulle få dårlig samvittighet hvis jeg ba han bruke penger på noe felles og heller si at jeg skulle betale det. Han blir SUR hvis jeg spør om han kan betale noe (som er felles). Jeg er så dritlei. Han er en sånn som aldri vil innrømme at han har løyet, da går han bare i forsvar, nekter for alt eller skylder på meg.

Men han skjønner vel at i et forhold deler man på utgiftene? Han må jo betale sin del av kostandene? Hvilke argumenter har han for å spare sine penger på bekostning av å betale sin del av regningene? Forventer han at du skal betale både din del + deler av hans del?

I så tilfelle er han jo en snylter.

• Liker 1
Skrevet

Nei, Carrot, det er jo noe av greia, jeg vil jo at han sparer. Det jeg reagerer på er at han har påstått at han ikke får spart, at han alltid går i minus, sånn at jeg skal betale mer og få dårlig samvittighet.

Har tatt han i mange løgner før (også verre enn dette), men han har aldri innrømt noe eller sagt unnskyld.

Skrevet

Men han skjønner vel at i et forhold deler man på utgiftene? Han må jo betale sin del av kostandene? Hvilke argumenter har han for å spare sine penger på bekostning av å betale sin del av regningene? Forventer han at du skal betale både din del + deler av hans del?

I så tilfelle er han jo en snylter.

Han har ingen argumenter, han bare nekter for alt, og så nekter han å prate om det. Sier jeg bare vil krangle. Han påstår at vi skal ha felles økonomi, men det har han bare sagt for å "føye meg". Nå har økonomi bare blitt en greie jeg ikke får snakke om, for da bare blir han forbanna og går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...