AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Jeg er ei jente på 23 år som skal ta allmenn påbygg som privatist fra Januar av. Har prøvd før, men noe har alltid dratt meg ned føler jeg. Jeg har alltid vært flink på skolen, skjønner ikke hvor det ble av meg... Hadde modelloppdrag og toppkarakterer, trente hver dag og var lykkelig.. (ikke at det er det som gjør en lykkelig, men god del av det). Har hatt en vanskelig oppvekst og liv generelt, med sykdom i familie, selvskading, mishandling/psykisk terror av xer og listen goes on.. Vet jeg syter, mange som har det vanskelig men allikevel klarer seg. DERFOR føler jeg mer enda mer unyttig. Også er jeg blitt ganske gammel... Føler alle vennene mine har begynt påmaster, og jeg lever liksom in ´limbo´. Flyttet hjem igjen også for å hjelpe mine dødssyke foreldre og min søster i rullestol. Føler ikke jeg har noe eget liv, og det jeg egentlig vil, aller mest i hele verden, er å studere. Vil og ha en jeg kan dele livet med som er smart, og oppegående, men føler ikke de mannfolkene vil ha ei på 23 med masse arr som ikke er ferdig med vgs engang... Huff jeg var så selvsikker og uknuselig, kjenner ikke megselv igjen Sorry, måtte få ut... Anonym poster: ce6340a2f787e7c8eee434fd45113694
frøkna Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Du er da ikke så gammel Jeg tok selv studiekompetansen da jeg var 21/22, og går på høgskole nå. De fleste er enten like gammel som meg eller eldre. Noen få er rett fra vgs, men faktisk ikke så mange! Dette går nok fint skal du se 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Jeg hadde ikke studiekompetanse før jeg fylte 24, så av ulike grunner er mange i samme båt. Jeg skjønner tankehangen din, da jeg selv følte (og fortsatt føler) meg som en som henger bak "alle andre" - det er en vond følelse. Når jeg er på mitt verste, forteller jeg meg selv at livet tross alt består av så mye mer enn utdanning og karriere. De aller færreste angrer vel på at de begynte å studere noen år etter "alle andre" når de ligger på dødsleiet. Anonym poster: ee3547c4af26b9c9c359599b8370d970
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 Har du vært i kontakt med PP/OT? Kanskje kan du søke om utvidet ungdomsrett og de kan hjelpe deg til å ta andre fag slik at det blir enklere å fullføre. Anonym poster: 40fe62c4c11daf317ce3c3cb3caf4290
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå