AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Vet ikke helt om dette er riktig del av forumet for denne tråden, men men. På lørdag var jeg på fest hos ei venninne av en kamerat. Jeg satt i den ene sofaen og snakke med en kamerat, i den andre sofaen ved siden av satt det tre jenter, og skrått for de satt det ei jente på en stol. Mens jeg pratet med kameraten min hørte jeg de tre jentene begynte å snakke til hun jenta. I starten var de hyggelige men etterhvert begynte de å bli direkte slemme. Kompisen min gikk etterhvert for å hente noe mer å drikke så satt jeg der alene og hørte på hva de jentene sa. De spurte henne om ting på en litt sarkastisk måte og kniste hvergang hun svarte. De ertet henne rett og slett for vekt, antrekk, sminke, til og med hva hun drakk. I mine øyne så jenta normal ut, kroppsmessig. Hun gikk ikke noe annerledes kledd heller, men hun hadde adskillig mindre sminke på seg. Til slutt spurte jeg de tre jentene hva de drev med, de bare så på meg og smilte. Jeg så bort på hun jenta og så hun hadde tårer i øynene, så gikk hun. Jeg sa til de jentene at det ikke gikk ann å oppføre seg sånn når man er i 20 årene, de bare fniste. Så prøvde jeg å finne igjen jenta, jeg fant henne på et gjesterom hvor hun satt i mørket og gråt. Jeg slo på lyset og gikk inn til henne og sa hun ikke måtte høre på hva de jentene sa. Hun takket for at jeg stoppet de. Vi satt der og snakket en stund, jeg vet ikke om det var alkoholen eller hva det var men hun fortalte meg at hun hadde blitt mobbet veldig på barneskolen, ungdomsskolen og litt på vgs, selv om det ikke var like ille. Jeg følte skikkelig synd på henne, ga henne en klem og spurte om hun ville være med opp på festen igjen. Hun var litt nølende men jeg tok henne i hånda og gikk hånd i hånd med henne opp trappen. Vi satte oss i sofaen, satt der og snakket resten av kvelden Det jeg lurte på var om noen har opplevd noe liknende, så umodne jenter i 20-årene? Jeg trodde 'tenårings-bitch' genet ble borte etterhvert jeg. Anonym poster: ca8a1a205899a91aa584058d843f5b19 10
Gjest Yellow Taxi Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 You totally got laid with the fat girl didn't you? 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 jeg opplever at jenter på fest er utrolig hyggelig.har opplevd unntak. men så blir jeg rimelig forbanna om folk ikke oppfører seg.var faktisk min egen venninne som begynte å oppføre seg skikkelig jævlig mot en kamerat. jeg tok tak i henne og kastet hun ut . slik aksepterer jeg absolutt ikke. spesielt når folk har kommet dit for å ha det gøy. Anonym poster: dc1efbaaac1db90b04e114f716275051 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 You totally got laid with the fat girl didn't you? I mine øyne var hun normalvektig, hun var på ingen måte overvektig og nei vi lå ikke sammen - TS Anonym poster: ca8a1a205899a91aa584058d843f5b19 1
en'krone Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 You totally got laid with the fat girl didn't you? Barnslig. 20
Gjest Malin Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 You totally got laid with the fat girl didn't you? herregud for en usakelig kommentar. skam deg!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Stakkars jente.. Men er sikker på at du gjorde kvelden litt bedre oppi alt fjortisdramaet. Creds Anonym poster: 70a09441c9c1974c49c979056796b428 2
Murder Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 til deg!! Varmer å høre at det finnes slike mennesker. 3
Gjest Summers Skrevet 27. november 2012 #9 Skrevet 27. november 2012 Mange jenter tidlig i 20 årene(og også senere) oppfører seg akkurat som på ungdomskolen. Men akkurat mobbing er noe enkelte kan holde på hele livet. Kjenner flere voksne(30+) som blir mobbet og spiste lunch med en student i går som ikke ville sitte ved sammen med alle de andre medstudentene pga spydige kommentarer.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #10 Skrevet 27. november 2012 På studiet mitt er det mange mobbere, og det er jenter fra 19 til 33 år... De som har "mobbegenet", mister det dessverre ikke plutselig. Anonym poster: 9c75a1c3d4a4b976b6cf5d1ac9fcda96
Gjest Pack Skrevet 27. november 2012 #11 Skrevet 27. november 2012 Nei når du har blitt dominert så gir naturen deg et svakhetsstempel sånn at mennesker kan fange det opp og utnytte deg senere. En får skylde seg selv fordi en ikke var sterk nok til å forsvare seg selv. Ingen som hjelper ulven nederst i rangsstigen.
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. november 2012 #12 Skrevet 27. november 2012 Var med på noe i forbindelse med lærlingtiden og vi ble en gruppe med fire 2.års lærlinger og fire 1.års lærlinger. Da hun ene i gruppa gikk på toalettet var hun ene 2.års lærlingen kjapp ute med forhør sv alle rundt bordet.. "Liker du egentlig *navn*? Jeg tåler henne ikke!" Jeg så bare rart på henne og svarte at, ja - det gjør jeg. Hun som hadde forhør gav denne andre jenta stygge blikk resten av den helgen og seminaret. Jeg ble litt satt ut, for jeg sluttet å baksnakke folk på den måten når jeg gikk i tiende klasse. (Baksnakket de som mobbet meg xD )
Strixvaria Skrevet 27. november 2012 #13 Skrevet 27. november 2012 Personlig har jeg nulltoleranse for den slags, og det er noe alle mine bekjente er fullstendig klar over. Jeg vil ikke ha noen part i fjortis-baksnakking, og jeg synes det er en utrolig patetisk "egenskap" å ha som voksen. Sånn som når man snakker med to jenter, for så å si hadet til en og så gå videre med den andre (f.eks på vei til forelesning) - hvorfor skal nr to på død og liv spytte ut ting som "ååå, så du hun hadde lagt på seg eller?" "hahaha, vet du hva jeg hørte om typen hennes her om dagen?" - not interested. Hva får de ut av det, lurer jeg på? Dette må være en slik typisk "jeg er egentlig ekstremt usikker på meg selv og har nada selvtillit, så jeg må være fæl mot andre for å føle meg bedre selv"-greie.. 1
Rubies_ Skrevet 27. november 2012 #14 Skrevet 27. november 2012 Det er mange grunner til at folk mobber. Først og fremst fordi de føler seg truet av personen, eller fordi de vil ha mer oppmerksomhet selv, eventuelt bare for å ha noe å snakke om. Kanskje en blanding av alle de årsakene. Disse menneskene er utrolig provoserende og plagsomme for "oss andre" som må sitte å høre på voksne mennesker baksnakke og mobbe andre. Jeg vet at jeg ofte hører jenter (og menn) oppføre seg på denne måten, og hver gang må jeg virkelig bruke viljestyrke for å ikke gå bort og smelle til med en heftig kommentar. Forskjellen på meg (oss som ser på mobbing) og mobberne, er at vi faktisk har viljestyrke nok til å la være å uttale oss om alt. Vi kan faktisk skjønne at noen ting trenger man ikke si høyt! Dette er en egenskap flere burde lære seg...
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #15 Skrevet 27. november 2012 Jeg har ikke opplevd noe lignende, da jeg kun omgir med venninner som kan oppføre seg. Venninnene mine er det motsatte, såkalte happy drunks, og har en tendens til å bli bestevenner med totalt fremmede på fest fordi alle er plutselig så innmari interessante. De har bedre ting å gjøre enn å kritisere andre når de er på fest. Kanskje jeg skal bidra til mer glede i verden ved å ta dem med på alle fester jeg kjenner. Anonym poster: c07ab5e2c07098bfbe61d0a895f99013
Gjest heklepleddet Skrevet 27. november 2012 #16 Skrevet 27. november 2012 Takk TS, på vegne av jenta og alle oss som har opplevd å være utsatt for mobbing. Hadde jeg hatt en venn som deg i skoleårene så hadde det kanskje vært litt lettere. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #17 Skrevet 27. november 2012 Kudos til deg, all honnør! Det eneste som var dumt var at du ikke grep inn med det samme og laget en liten scene der du skikkelig stilte dem til veggs slik at de selv og alle andre til stede tydelig fikk se hvilke drittunger de var! Men selvsagt supert at du stoppet dem uansett og snakket med jenta.. Anonym poster: 09ca4e589b1dbd51a002ab88ad3fa490
Gjest Anne Lise Skrevet 27. november 2012 #18 Skrevet 27. november 2012 Jeg har opplevd det samme på en fest en gang, men jeg visste hvem jentene var fra før. Dessverre var det ingen som gjorde som du gjorde, så jeg endte opp med å gå gråtende hjem.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #19 Skrevet 27. november 2012 Kudos til deg, all honnør! Det eneste som var dumt var at du ikke grep inn med det samme og laget en liten scene der du skikkelig stilte dem til veggs slik at de selv og alle andre til stede tydelig fikk se hvilke drittunger de var! Men selvsagt supert at du stoppet dem uansett og snakket med jenta.. Anonym poster: 09ca4e589b1dbd51a002ab88ad3fa490 Burde kanskje ha grepet inn før ja, men er vanligvis en stille og rolig person. Tenkte kanskje det var litt dumt å lage en scene slik at hele festen fikk vite at de jentene plaget jenta og, hadde sikkert ikke vært så kult for henne - TS Anonym poster: ca8a1a205899a91aa584058d843f5b19
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #20 Skrevet 27. november 2012 Jeg har blitt mobbet tidligere, og jeg syns det var utrolig bra det du gjort! Det er så bra det finnes sånne som deg! Hadde noen stilt opp for meg på den måten hadde jeg vært evig takknemlig. Jeg vet med meg selv at jeg hadde ville syns det var fryktelig om du hadde laget en scene av det, jeg ville bare følt at det hadde gjort ting værre. Så jeg syns det var bra du gjorde det slik som du gjorde På studiet jeg går på nå er det en del mobbere. Det er helt utrolig hva folk kan finne på å si og gjøre mot andre, det finnes mange fæle folk rundt omkring Anonym poster: 0bdae91c51a37ff919c9868e5b5e34ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå