t0nje Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Jeg har bestemt meg for at jeg skal studere medisin, men jeg er avhengig av å ta opp fag og samle poeng for å komme inn. Før jeg bestemte meg for at medisin var det rette for meg, drev jeg på med å prøve å få scholarship i USA i volleyball (alle studier og diverse blir dekket av skolen). Tingen er at jeg la det på is, fordi etter å ha snakket med rådgiver er ikke medisin noe jeg har lyst til å studere i USA på grunn av at det tar lang tid osv. Men i dag så fikk jeg en e-post i 5-tiden om at Methodist University in Fayetteville, North Carolina var interessert i meg og ville snakke nærmere med meg. Jeg tenkte at det kom til å ta tid i og med at det har gått lang tid siden jeg sendte videoen med volleyballklipp. Men klokken 10 ringte det og det var treneren. Helt uforberedt fikk jeg fram noen ord og så skal han ringe meg senere om en uke eller to. Problemet nå er; what to do? Er Methodist University in Fayetteville en bra skole? Får jeg studiepoeng for første året (maks 2 poeng) for å studere i USA? Er det en god måte å vente på alderspoengene (det er 4 års studietid, men jeg kan alltids reise hjem)? Link til skole og laget: http://www.methodist.edu/ og http://www.mumonarchs.com/roster.aspx?path=wvball& Jeg er skikkelig usikker. Har veldig lyst samtid som jeg ikke har det..
McAdams Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Wow! Nå kan ikke jeg svare på noen av spørsmålene, men jeg synes det høres helt fantastisk ut jeg! Nå har jo jeg alltid hatt lyst til å studere i USA selv da, så hadde jeg fått muligheten til å studere gratis hadde jeg ikke vært i tvil! Og som du sier; du kan jo alltids reise hjem. Da har du jo iallefall tatt muligheten? Men jeg vet ikke jeg, dette er jo noe du må kjenne på selv.. Kanskje du kan ta en prat med studierådgiveren igjen?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Skolen ligger faktisk rett "oppi høgget" fra der jeg bor. Og kjenner til ett par stykker som har gikk der ifjor. Skolen er visst helt ok, ikke noe spesielt bra men heller ikke spesielt dårlig. Fayetteville er en helt ok by, men den er også rett ved en militærbase, så hele byen oversvømmes nesten hver helg med armygutter som herjer, sloss og skal pulæ =p Om du ikke har veldig veldig lyst ville jeg droppet det. Du får nok både bedre skole og miljø heime i Noreg. Anonym poster: 0eccf5c9c4d1a9b9c4bbd167fb39a766
t0nje Skrevet 26. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2012 Skolen ligger faktisk rett "oppi høgget" fra der jeg bor. Og kjenner til ett par stykker som har gikk der ifjor. Skolen er visst helt ok, ikke noe spesielt bra men heller ikke spesielt dårlig. Fayetteville er en helt ok by, men den er også rett ved en militærbase, så hele byen oversvømmes nesten hver helg med armygutter som herjer, sloss og skal pulæ =p Om du ikke har veldig veldig lyst ville jeg droppet det. Du får nok både bedre skole og miljø heime i Noreg. Anonym poster: 0eccf5c9c4d1a9b9c4bbd167fb39a766 Går du på skole i nærheten, eller hvorfor bor du i usa?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Går du på skole i nærheten, eller hvorfor bor du i usa? Jeg ble gift med en amerikaner, så jeg bare bor her =) Anonym poster: 0eccf5c9c4d1a9b9c4bbd167fb39a766
t0nje Skrevet 27. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2012 Jeg ble gift med en amerikaner, så jeg bare bor her =) Anonym poster: 0eccf5c9c4d1a9b9c4bbd167fb39a766 Å ja
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Gratulerer, medisinutdanningen i USA er lengre enn i Norge ja(4 år etter bachelor), men tror du uansett hadde fått problemer med scholarship, tror ikke det eksisterer idretts-stipend for medisinutdanning i USA. Anonym poster: 1e36b988d35b096cc7fcb4cf36d0d174
t0nje Skrevet 27. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2012 Gratulerer, medisinutdanningen i USA er lengre enn i Norge ja(4 år etter bachelor), men tror du uansett hadde fått problemer med scholarship, tror ikke det eksisterer idretts-stipend for medisinutdanning i USA. Anonym poster: 1e36b988d35b096cc7fcb4cf36d0d174 Takk Vet det er for pre-medicine, men tror heller jeg har lyst til å ta en bachelor og så tar jeg heller en eventuell medisinutdanning i Norge etterpå
feuerstein Skrevet 27. november 2012 #9 Skrevet 27. november 2012 4 år på amerikansk bachelor etterfulgt av 6 år på norsk medisinutdanning, vs 4 + 4 om du tar amerikansk medisinutdanning?
t0nje Skrevet 27. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 27. november 2012 4 år på amerikansk bachelor etterfulgt av 6 år på norsk medisinutdanning, vs 4 + 4 om du tar amerikansk medisinutdanning? Ser sånn ut, ja.. men det er bare et av mange muligheter jeg har. Kan også ende opp med å bare ta minors som vil si at jeg går 1-4 år. 4 år er så sykt lenge og jeg likte meg ikke så sykt godt i USA når jeg var der på sånn universitetsbesøk i februar i år, så kan være jeg bare blir ett år eller at jeg takker nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå