AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Føler nesten hele kg er på slanker'n og jeg er en av de som SKAL ned i vekt. Jeg har utsatt det og utsatt det med slankingen, og nå har jeg rundt tyve dager igjen før jeg skal på ferie! Har derfor bestemt meg for at jeg skal spise mindre enn eg pleier, slik at jeg mister noen kg før jeg drar. Vet at mange kommer til å reagere på dette siden det ikke er så bra for helsa, men jeg vil ha selvtillit når jeg kommer dit jeg skal. I dag har jeg spist eggerøre med litt skinkebiter og ost. Så ble det en middag med tomatsaus, kjøttboller og biffbiter. Bare én mellomstor/liten posjon. Dette er jo veldig lite i løpet av en dag. Vil jeg gå ned i vekt om jeg spiser liknende hver dag til jeg drar? Eller vil forbrenningen stoppe totalt siden det er så lite? Jeg slanket meg en annen gang på denne måten, kanskje tre år tilbake, og da gikk jeg jo raskt ned i vekt. Gikk for mye ned i vekt og fikk negative kommentarer av de rundt meg om at jeg så stygt tynn ut. Derfor spiste jeg så mye sjokolade jeg kunne, og kom opp på samme vekta som når jeg startet. ( men det tok sin tid før jeg gikk opp i vekt igjen) Oii, som jeg babler! Spørsmålet er altså: vil jeg gå ned i vekt om jeg spiser sånn lite hver dag til jeg drar, eller vil bare forbrenningen stoppe? Anonym poster: 4cf75cf08e49ffc52e80b22969d0abae
PepsiMax Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Forbrenningen vil jo aldri kunne stoppe helt. Så du vil helt klart gå ned i vekt av å spise altfor lite i løpet av 20 dager.
Glynis Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Det gikk jo skeis forrige gang, så jeg ville ikke anbefalt det samme. Du har tydeligvis ikke helt kontroll når du gjør det på den måten. 1
Klatt Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 Du gjør det på feil måte. Spis vesentlig mye mer proteiner enn du gjør nå. Du kan trygt leve på under 1000 kcal dagen i rundt en måned eller noe. Men lengre enn det er ikke anbefalt.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #5 Skrevet 27. november 2012 Forbrenningen stopper kun opp når du dør... Og dette med "hvilemodus" og "sultemodus" er stort sett overhysteri. Det skal mye til, over lang tid, før kroppen begynner å sette ned forbrenningen, og om den vil gå tilbake til normal så snart kroppen får nok næring igjen. Men faren ved å ligge i stort kaloriunderskudd er tap av muskelmasse. Og DET vil redusere hvileforbrenningen din, i tillegg til å få kroppen din til å se dvask ut, medføre fare for benskjørhet, og gjøre deg til en svak liten pingle som ikke klarer trene like hardt lenger. Du må også er på kaloriene i hva du spiser. Hva slags tomatsaus var det? Var det mye fett i kjøttbollene? etc. Gå inn på diett.no. Der kan du registrere deg gratis, og legge inn aktivitetsnivå og data om deg selv. Du vil da få forslag til hvor mye kcal du bør ligge på, og du kan logge alt du spiser og se om du følger planen. Anonym poster: a8ec23166b315b0f35f867449a2e7638 1
Supraspinatus Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Hvileenergiforbruket (Resting energy expenditure) reduseres når en spiser mindre og likeledes øker når du spiser mer. Forskjellen er mindre enn det endrede energiinntaket, så det nulles ikke ut. REE reduseres mindre i (lavkarbo)høyfett enn i (høykarbo)lavfettkosthold, ved samme totalinntak. CB. Ebbeling, 2012: http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1199154 For kuriositetens skyld så tar denne artikkelen for seg en som fastet (kontrollert) i 382 dager og klarte seg helt fint: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2495396/ 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Hei fotballfruenr. Anonym poster: 4beacd2cf882a3c752b2572b2dbfa030 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå