AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Hvem er det som bestemmer hvor mye språket skal bety for karakteren på tentamen, sett opp imot innholdet? Hvor mye betyr det at en skjønnlitterær tekst er spennende, kontra kjedelig? (Altså kjedelig emne, men forsåvidt en tilstedeværende spenningskurve). Jeg mener å ha sett skjema hvor læreren kan krysse av for om språket, oppbygninga, innholdet osv er middels/over middels osv, i en tekst? Har du hørt om noe sånt? Har lett på udir, men finner ikke. Anonym poster: e7ca4e76f9a9fd91e192be027d369376
FrøkenStrøken Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Grunnskole eller vgs? Her finner du vurderingskriterier for eksamen i vgs, se i venstremarg for tilsvarende grunnskole. Eksamen og tentamen er ikke det samme, så det er ikke sikkert læreren din bruker dette, men det kan gi en pekepinn. http://www.udir.no/Vurdering/Eksamen-videregaende/Vurderings--og-sensorveiledninger-VGO/
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Det naturlige vil vel være å bedømme en tentamensoppgave ut i fra læreplanmålene, så jeg vil anbefale deg å starte med å lese igjennom dem for å se om du blir noe klokere. Anonym poster: 08f89c391aa28284597eee227b188ed6
Leifern Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 På videregående betyr innholdet det meste. Man kan fint skrive prikkfritt norsk, men likevel få 3 om man ikke er dyktig nok innholdsmessig.
Sophie-Ann Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Tråden er ryddet for personhets Sophie-Ann, mod 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå