Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er det som bestemmer hvor mye språket skal bety for karakteren på tentamen, sett opp imot innholdet?

Hvor mye betyr det at en skjønnlitterær tekst er spennende, kontra kjedelig? (Altså kjedelig emne, men forsåvidt en tilstedeværende spenningskurve).

Jeg mener å ha sett skjema hvor læreren kan krysse av for om språket, oppbygninga, innholdet osv er middels/over middels osv, i en tekst? Har du hørt om noe sånt? Har lett på udir, men finner ikke.

Anonym poster: e7ca4e76f9a9fd91e192be027d369376

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det naturlige vil vel være å bedømme en tentamensoppgave ut i fra læreplanmålene, så jeg vil anbefale deg å starte med å lese igjennom dem for å se om du blir noe klokere.

Anonym poster: 08f89c391aa28284597eee227b188ed6

Skrevet

På videregående betyr innholdet det meste. Man kan fint skrive prikkfritt norsk, men likevel få 3 om man ikke er dyktig nok innholdsmessig.

Skrevet

Tråden er ryddet for personhets

Sophie-Ann, mod

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...