Gå til innhold

Klarer ikke å finne/falle for brudekjole!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gifter meg om 8 måneder, så jeg har forholdsvis god tid ennå, men det begynner å stresse meg at jeg ikke klarer å finne drømmekjolen min. Har snart vært i alle brudesalonger i mange mils omkrets + noen i utlandet, men finner bare ikke kjolen med stor K. Det er en eller annen ting som er 'galt' med alle. Hvis jeg liker overdelen, liker jeg ikke skjørtet. Hvis fronten er flott, er det noe jeg misliker med baksiden, osv. Eller så er det sånn at jeg liker kjolen godt, men ikke nok til å ta den endelige avgjørelsen og kjøpe den. Eller så liker jeg to kjoler i samme butikk like godt = like langt.

Jeg har endret smak flere ganger underveis, og er nå mer forvirret enn noen gang. Den type kjole jeg var sikker på at jeg ville ha, har jeg nå nesten gått bort fra, og kikker på helt andre kjoler (bl.a fordi jeg har gått ned i vekt i løpet av de siste månedene). Liker både blondekjoler og helt slette stoffer. Liker både kroppsnære, ettersittende kjoler og vide, flytende chiffon-kjoler.

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre... Vet ikke lenger hva jeg ser etter. Blir bare sliten av hele greia. Tror kanskje jeg bør ta en pause fra all prøving, men vil jo så gjerne ha kjolen i boks og gå videre med planleggingen.

Er det flere forvirrede sjeler der ute? Eller har alle falt pladask for kjolen sin, og vært overbevist fra første stund om at den var det rette valget? Noen som kan gi meg råd om hva som er viktigst å tenke på når man bestemmer seg?

(Til mitt eget forsvar kan jeg jo si at jeg ikke vil ha noen tradisjonell a-linjet brudekjole. Kjolen skal være enkel, men 'brudete', og dermed blir utvalget mye mindre. Brudesalongene bugner jo av tradisjonelle kjoler. I én brudesalong fikk jeg nesten 'kjeft ' for å ønske meg en enkel kjole, men med litt slep. Dét kunne jeg bare glemme, fikk jeg kontant beskjed om!)

Hilsen Vinglepetra.

(Beklager at det ble litt langt innlegg. Vet at dette er uinteressant for de fleste. Jfr Jerry Seinfeld ;)

Anonym poster: e36a15cb1f7e3af85013262025bc5c16

Videoannonse
Annonse
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg falt heller ikke pladask for noen kjole, men var redd for å å tilslutt ha prøvd så mange kjoler at det ble helt umulig å bestemme meg. du skriver at du har likt kjoler, men ikke nok til å ta avgjørelsen, var slik for meg hele tiden også.

Men så sto jeg der i en kjole som jeg før føsrte gang følte meg som en brud i, ikke noen WOW eller DETTE ER KJOLEN følelse, men jeg visse at jeg likte kjolen. Så måtte jeg bare ta et valg, klarte ikke helt å bare gå fra kjolen heller, så jeg endte opp med å betale depositum. Har tenkt at jeg kanskje tok valget litt for lett, også fordi den er både dyrere og anderledes enn tenkt, men det er utrolig deilig å ha tatt valget! :)

Har ingen råd utenom det at for meg har det vært deilig å bare ta valget, ikke alle får tårer i øynene og vet 100% at dette er kjolen.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg har vært i en eneste salong, ikke prøvd en eneste kjole, og bestilt en kjole som var 2 størrelser for liten. Jeg vet alt om å føle seg tvilende, forvirret og ikke minst ha et elsk/hat forhold til brudekjoler.

Det jeg ser nå er at jeg gjerne skulle planlagt litt mer før kjolen var i boks, spesilet mtp at vi baserer hele vårt bryllup på at vi skal være ute.

Det jeg leser av innlegget ditt er at det virker som du har skyhøye forventninger til brudekjolen, mye høyere enn det faktisk er mulig for brudekjolen å oppfylle. Senk skuldrene, begynn å tenke på litt annet, så er jeg sikker på at kosen med å finne en brudekjole også kommer.

Personlig tror jeg ikke at jeg hadde giddet å trålet rundt for å finne akkurat den ene som oppfyller alle krav, stoler på hva jeg liker og ferdig med det.

Lykke til.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

om!)

Hilsen Vinglepetra.

(Beklager at det ble litt langt innlegg. Vet at dette er uinteressant for de fleste. Jfr Jerry Seinfeld ;)

Og du ta en titt i tråden der vi viser frem kjolene våre, der er det mange elegante, enkle chiffon kjoler som er brudete uten å bli store. Kanskje du blir inspirert eller kan plukke om noen navn. :)

• Liker 2
Skrevet

Om det finnes en skredder der du bor som kan sy kjoler, så kan det jo hende du kan tegne drømmekjolen din i lag med vedkommende? Datteren til en bekjent av mamma hadde slitt med det samme du gjør, og når hun endelig fant en hun likte så kostet den altfor mye.

Hun endte vist opp med en helt unik og tidløs kjole som ikke kostet skjorta^_^

Jeg kan forøvrig si at de kjolene jeg prøvde i salonger ikke var noe kjole med stor K for meg heller. De lignet ikke noe særlig på de kjolene jeg hadde tegnet selv. Men så fant jeg en brudesalong i USA som solgte egne design og kunne endret en av sine egne modeller til å ligne min drømmekjole. Og da endte jeg opp med drømmekjole min. Som ingen andre har^_^

• Liker 1
Skrevet

Du bør sjekke ut brudekjoletråden vår ja :jepp:

Jeg kjenner meg littegranne igjen, jeg var skikkelig forvirra etterhvert. Prøvde vel ca femten kjoler og hele fem ganger tenkte jeg at "wow, denne vil jeg ha!" :fnise: av disse var to stroppeløse prinsessekjoler, en kort kjole og et par enkle chiffonkjoler. Forvirra, ja!

Jeg møtte også litt oppgitthet i salongene fordi jeg ikke ville ha slep og jeg ønsket i utgangspunktet kort. Men tilslutt var jeg bare klar for å ta en avgjørelse og min stil, type og bryllupet vi skal ha var utslagsgivende.

Lykke til med videre prøving! Og det kan jo godt være mange kjoler du fint kan gifte deg i og være fornøyd med, det er ikke nødvendigvis sånn for oss alle at det er en eneste rett kjole.

Skrevet

Tusen takk til dere som har svart til nå :) Jeg suger til meg alle råd og vink. Godt å høre at det er fler enn meg som har knotet med dette. Jeg følger nøye med på brudekjoletråden :) Har lagt spesielt merke til kjolen din, Pusla. Den minner veldig om den type kjole jeg så for meg i utgangspunktet, men som (jeg synes) det er svært få av der ute i brudekjoleland. Jeg syntes jeg så at Abelone fører det merket... Det er ett av de få stedene jeg ikke har vært (pga beliggenhet/avstand).

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg kjøpte min på Abelone :) de satte av to timer og tok stilen min helt på kornet. Kommer du deg dit, så ville jeg tatt turen. De har endel enkle kjoler der :)

Endret av pusla
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Pusla sin kjole er så flott! Du har jo funnet drømmekjolen for alle andre bruder også du Pusla. Gjort jobben rett og slett. hehe :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt stolt nå :ler: Godt det er flere bruder der ute som ikke vil ha så "brudete" kjole.

Den så forresten utrolig kjedelig ut på hengeren, det var rett før jeg ikke gadd å prøve den engang.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg kjøpte min på Abelone :) de satte av to timer og tok stilen min helt på kornet. Kommer du deg dit, så ville jeg tatt turen. De har endel enkle kjoler der :)

Åh, tusen takk for godt tips! Det må jeg få til. Får ta det som en tur ;)

Det er vel dér mye av problemet ligger, tror jeg; at det er såpass få enkle kjoler å velge mellom at jeg begynner å vingle i min egen overbevisning. Jeg begynner av og til å tro at jeg må gå for en annen stil, og prøver andre typer kjoler siden salongen tross alt har satt av tid til meg.

Skrevet

Akkurat sånn tenkte jeg også! I to av salongene jeg var fikk jeg ikke prøve det jeg egentlig ville ha, men det så jo flott ut da, så jeg ble litt usikker der en stund.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Noen må snart ta ansvar å slå disse brudekjole konsulentene i hodet med en slegge. Det er ikke alle som vil ha en stroppløs, a-linjet brudekjole med draperinger over magen og hvite perler.

• Liker 3
Skrevet

Kiara: har du ikke prøvd kjolen? Hadde ikke du brukt veldig mye penger på kjole også? Mulig jeg misforstår altså og er på ingen måte for å være slem. Er bare så redd for å velge feil selv så hadde ikke tatt sjansen på å gjøre det usett.

• Liker 1
Skrevet

He he, mente at jeg ikke hadde satset på å kjøpe kjole uten å ha prøvd den.

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Kan skrive under på frustasjonen over at brudesalongene kun har en type kjoler å prøve!! (Selv endte jeg jo opp med en klassisk og ELSKER den :bolledeig: ) Meeeeeeeen.. jeg skulle gjerne sett at utvalget var litt bedre i norske salonger :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Kiara: har du ikke prøvd kjolen? Hadde ikke du brukt veldig mye penger på kjole også? Mulig jeg misforstår altså og er på ingen måte for å være slem. Er bare så redd for å velge feil selv så hadde ikke tatt sjansen på å gjøre det usett.

Nei, du misforstår ikke. Jeg har sagt det tidligere og jeg gjentar det gjerne for nye medlemmer. Jeg har IKKE prøvd min egen brudekjole som jeg har brukt hinsides mye penger på. Ikke er eksempel til etterfølgelse. hehe.

Men jeg er ikke så bekymret egentlig, lillesøsteren min prøvde for meg, dessuten hater jeg å prøve klær eller også, så dette går fint. Jeg har jo vært der borte og inspisert herligheten, så jeg er ikke fullstendig gambler. :bolledeig:

Det som er litt verre er at jeg måtte slanke meg ned to størrelser og holde meg der nede frem til bryllupet er over, det er ikke like kjekt for en notorisk jojo-slanker og sjokoholiker.

Sånn da har vi fått repetert min brudekjole tvil også. ;)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Til å være en bridezilla lever jeg litt spennende for jeg vet ikke om kjolen passer eller hvilken giftering jeg skal ha.

Skrevet

Jeg har kjøpt begge mine kjoler på Abelone. Mine er av merket Lilly fra Danmark, de har maaaange nydelige kjoler for oss som ikke vil ha tradisjonell stroppeløs A-linjekjole :)

Skrevet

Jeg har kjøpt begge mine kjoler på Abelone. Mine er av merket Lilly fra Danmark, de har maaaange nydelige kjoler for oss som ikke vil ha tradisjonell stroppeløs A-linjekjole :)

Så bra! Nå har jeg studert nettsiden deres, og ser at det er flere kjoler der som stemmer godt overens med det jeg er på jakt etter. Kjenner jeg gleder meg til å prøve :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...