Gå til innhold

Dere som ikke trener på treningsstudio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ikke trener på treningsstudio, hvor, hva og hvordan trener dere. Vi har akkurat flyttet og her vi bor nå er det bare dyre treningssenteret, og siden vi har ganske dårlig råd vurderer jeg hvordan jeg skal trene. Jeg trenger rutiner og mål, og det synes jeg er vanskelig nå som det begynner å bli kaldere og mørkere ute.

Så spørsmålet er; hva trener dere, hvor trener dere, hvor ofte, hvilke mål har dere satt dere?

Anonym poster: 8ed5079319c753310718d836a7597886

Videoannonse
Annonse
Gjest Memories
Skrevet (endret)

Jeg haaater å trene, men nå etter graviditeten skal jeg virkelig dra meg i skinnet og prøve å holde ut. Har en slik (ikke helt lik, men en lignende billigversjon) i fjøset til svigerforeldrene mine som jeg skal hente inn igjen og begynne å gå på. Selv syns jeg det er greit å sette mål i forkant av treningen. Feks at jeg skal se en-to episoder av en serie, eller høre på så og så mange sanger før jeg gir meg. Når jeg begynner å få opp kondisen litt skal jeg begynne med styrketrening, foreldrene mine har heldigvis masse apparater hjemme hos de.

Edit; skal prøve å bruke den hver dag, i alle fall annenhver dag i minst 30 minutter med variert tempo. Har egentlig ikke satt meg noen mål bortsett fra å gå ned endel kilo og få bedre kondisjon.

Endret av Memories
Skrevet

Utstyr:

Jeg må være litt forsiktig med jogging og slikt pga dårlig kne. Derfor har jeg gått til anskaffelse av en ellipsemaskin. Den kosta litt (8000), men det er verdt det. Har også en pulsklokke jeg kjøpte av en bekjent for en halvliter. :fnise: Også har jeg manualer (sånne med vektskiver som kan tas av og på) og en benk som jeg bruker til styrketrening. Manualene kjøpte jeg på XXL for et par hundrelapper, benken fant jeg for 400 kr på finn.no. Veldig lurt å kikke innom Finn - det er gjerne der alle de gode intensjonene ender opp til skampris ;) Også har jeg en styrketreningsapp på mobilen hvor jeg har et treningsprogram hvor jeg kan legge inn vekt, antall reps, sett og slikt. Veeeldig kjekt at den forteller meg hva jeg skal gjøre - jeg er litt tafatt om jeg skal planlegge hele programmet sånn der og da, da feiger jeg fort litt ut.

Trening:

Jeg har som mål å trene minst to intervalløkter på ellipsemaskina og to styrketreninger i uka.Av og til blir det mer, av og til mindre. Det blir ofte en lengre økt på ellipsen også, da med lavere intensitet og gjerne med en serie e.l. å se på samtidig. Det blir nemlig dødskjedelig å bare tråkke og tråkke i en time, og det er fryktelig demotiverende. Men med litt underholdning blir det mye lettere. Går også an å høre på podcast, lydbok eller denslags. Jeg har til og med hørt på språkkurs på MP3-spilleren mens jeg har trent!

Rutiner:

noen av øktene er impulstrening, det er kjempefordelen med å trene hjemme synes jeg. Du har absolutt ingen ting som hindrer deg når det tar tre minutter fra du har bestemt deg til du er i treningstøyet og klar til å slite litt. Ellers planlegger jeg ut fra andre aktiviteter, pleier som regel å ta det med en gang jeg kommer hjemm fra jobb eller noen ganger på morgenen før jeg drar på jobb. Deilig å ha kvelden fri og vite at treninga er unnagjort. Det viktigste er å bare bestemme seg for å gjøre det tror jeg, og å gjennomføre. Og å sette seg realistiske mål - har du bare tid til to ganger i uka, så ikke planlegg fem økter. :)

Anonym poster: 29cac120b65a654f0414f441d55e95ae

Skrevet

Trener på Livegym.no og går turer + får all den hverdagsmosjonen jeg kan får til :)

Skrevet

Trener ikke :laugh: (utenom på gymmen på skolen da -.-)

Anonym poster: b4d3d5702d038b249281fd55951d10c6

• Liker 1
Skrevet

Vi har et eget treningsrom hjemme med matter, manualer, spinningsykkel (som aldri blir brukt), strikker (til styrketrening), tredemølle, benk og en enkel stepmaskin (kostet ca 400 på xxl, tror jeg).

Skal også kjøpe en elipsemaskin nå til uka, og en romaskin etter jul.

Innkjøpene har vi tatt litt etter litt - uansett mye billigere i lengden å kjøpe inn dyrt utstyr til å ha hjemme, enn å måtte betale for medlemskap hos et treningsenter.

Veldig opp og ned hvor mye vi trener. Jeg trener nå for tiden hos fysioterapeut (opptrening) to ganger i uka, så da blir det ofte ikke mer enn 2-3 økter hjemme.

Da jeg var frisk trente jeg gjerne 4-5 økter hjemme i uka. Varierte litt om jeg løp ute eller inne på mølla, men styrketreningen tok jeg alltid hjemme. Mye man får gjort med en matte, manualer og litt kreativitet :)

Skrevet

Jeg synes jeg kommer langt med en stor ball, vekter (rundt 300 kr for et sett på XXL) og matter. Lager treningsprogram etter å ha lest litt rundt, sett videoer på Youtube samt at jeg har bøker om pilates og stor ball.

Anonym poster: 932962c44ef895e05713eb997150e761

Skrevet (endret)

Når jeg er i Oslo løper jeg gatelangs. Har noen faste ruter som jeg løper så å si daglig på ettermiddagen/kvelden. Styrke tar jeg underveis. Stopper en passende plass for å ta armhevinger og sit-ups før jeg løper videre. Hjemme i leiligheten har jeg vektvest og løsvekter som jeg bruker avslutningsvis når jeg har løpt ferdig.

Når jeg er i Skien løper jeg på golfbanen. Løper på ettermiddagen/kvelden. Litt trist og stusselig å løpe alene i bekmørket med pannelykt, dog finner jeg dette befriende på mange måter. Jeg har hele banen/skogsanlegget for meg selv. 7-8 kilometer med mykt underlag og mye variasjon. Når jeg er ferdig på golfbanen drar jeg hjem og benytter meg av treningsrommet med multiapparat, punchingbag, løsvekter og ribbevegg. Når jeg er ferdig med å trene avslutter jeg med å sitte i badstua i en snau time.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Jeg trener styrke hjemme 3 dager i uken. Jeg har skikkelig knebøystativ med sikkerhetspigger, benk, vektstang og et par manualstenger, og et par hundre kg i vektskiver. I tillegg til chinningbar. Jeg kjører 2-splitt på over- og underkropp, og har hovedfokus på de tunge baseøvelsene (markløft, kne/frontbøy, benkpress, skulderpress, chins/pullups, roing, dips, osv).

Jeg anbefaler fitnessbloggen.no, der er det forslag til programmer du kan følge.

Ellers trener jeg kampsport tre dager i uken. Før løp jeg mye motbakkeintervaller.

Anonym poster: 8058c49a5eb2999d93dbc456074297ce

Skrevet

Jeg har et sett lette manualer som jeg gjør styrkeøvelser med på gulvet. (En matte kan kanskje være greit å ha!) Ellers så jogger/ løper jeg turer ute. Og går mye powerwalks :)

Anonym poster: 774f73ef53cdfaf618cdc8d75b953eda

Skrevet (endret)

Jeg løper/jogger. Har pulsklokke, gode løpesko og ipod nano. Bruker piggsko om vinteren.

Endret av Blådiamant
Skrevet

Jeg trives med å sette på litt høy musikk og danse i vei! :) Pulsen går raskt opp, for å si det sånn! Og da er treningsmålet nådd for min del :)

Skrevet

Har ikke trent på treningsstudio på mange år,men holder meg i form likevel med disse aktivitetene :

Sykler(både ute og på ergometersykkel hjemme på vinteren)

Jogger

Går turer(gjerne fjellturer i ulendt terreng)

Yoga (hjemme med dvd)

Div. treningsdvder hjemme

Styrke med tunge frivekter hjemme+ div styrkeøvelser med egen kroppsvekt.

Jeg liker å variere,for jeg blir veldig fort lei hvis jeg gjørt det samme for ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...