Gå til innhold

Hvor mange kg til 169 cm?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 169 cm. Jeg vet at dette med vekt er individuelt, og at det er forskjell på en jente på 60 kg og lite muskler, og en muskuløs eliteutøver-jente på 60 kg. Men sett at man er en helt normal jente, hvilken vekt synes dere er passelig? Og hva er for tynt? Hvor ca. synes dere den grensen ligger?

For min del har jeg en BMI på 19, så jeg er helt normal. Er bare interessert i å høre hva dere mener, selv om jeg vet at det er en "sak" med mange sider. :)

Anonym poster: 54766bdf7b75de0f041768f820597dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veier 56 kilo, er 162 og har nesten ikke fettprosent. Det kommer an på hvor mye muskler man har. En venninne av meg er noen cm høyere og veier 70 kilo. Hun har helt flat mage, og ikke så store lår at det har noe å si heller, men hun driver med boksing da.

Er jeg noen kilo tynnere, så er jeg for tynn :)

Anonym poster: 37fade56789f19dc23d6e007e0d6893a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge KG, så er det så klart en formel. Skal se om jeg husker den.

Først tar du høyden din i cm, og deler på 16, deretter plusser du på lengden av alle de 5 fingeren dine.

La oss si at det er ca 17. Denne summen ganger du med 2. Deretter trekker du fra antall sexpartnere. La oss si at det er 12. Så plusser du på halvparten av din alder. Da bør du finne den riktige vekten :)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 169cm har litt kraftig kroppsbygning og kanskje 2-3 kg for mye. Veier 63 kg, og syns 59-60 er passe :-)

Anonym poster: b761b949cb828955c763ee54ac9c1a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanleg bygde folk utan særleg mykje muskelmasse brukar å sjå bra ut når dei veier om lag høgda si minus 110, så i ditt høve ville truleg 59kg vere passe. Men det er jo som sagt veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

I følge KG, så er det så klart en formel. Skal se om jeg husker den.

Først tar du høyden din i cm, og deler på 16, deretter plusser du på lengden av alle de 5 fingeren dine.

La oss si at det er ca 17. Denne summen ganger du med 2. Deretter trekker du fra antall sexpartnere. La oss si at det er 12. Så plusser du på halvparten av din alder. Da bør du finne den riktige vekten :)

:skratte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg også 169 cm, veier 65-67 kilo og det er helt passe. Dette er veldig individuelt!

Anonym poster: 1570bcf7e88770e637001434e9e7cef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Maks" centimeterene i kg. Så 69kg eller mindre ser som regel best ut.

Anonym poster: c97c794ede8d67800c02ab4787066d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 og veier nå 53 kg. Hadde jeg veid 60 kg så hadde jeg følt meg smellfeit.

Jeg har veldig spinkel beinbygning og mer guttefasong.

Anonym poster: a3b4a0c2c6b7e2ecfc4d2f3f89d6b4ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 og veier nå 53 kg. Hadde jeg veid 60 kg så hadde jeg følt meg smellfeit.

Jeg har veldig spinkel beinbygning og mer guttefasong.

Anonym poster: a3b4a0c2c6b7e2ecfc4d2f3f89d6b4ff

Samme her. Jeg er 169 og veier 56 kg. Blir jeg en kilo større merker jeg stor forskjell. Trives best når jeg veier mellom 53 og 55 kg. Ved 60 kg hadde jeg vært stor.

Anonym poster: 8841f735fa5ec5ec2f40858be764566f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg 170 høy og for øyeblikket veier jeg ca. 74 kg. Jeg er på vei ned, men tror jeg stopper litt under 70 da jeg ellers fort vil se mager ut. Søstra mi som er like høy som meg veier på sin side rett over 50 kg og ser bare slank og fin ut(Pluss at hun er godt trent med masse muskler etter militæret). Vi er veldig forskjellige av bygning og om jeg hadde veid det hun veier ville jeg sett skrapa ut, mens om hun hadde vekta mi ville hun fort blitt lubben. Så hva som er passe vekt for en viss høyde vil variere veldig fra person til person.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bartenina

Jeg er 169, veier stort sett mellom 69-70,5 kg (har ikke vekt hjemme så får ikke målt så ofte, og det varierer fra vekt til vekt). skulle gjerne minsket med et par-tre kg, evt byttet litt fett mot litt muskler :) Klager (såklart) på str min, men er langt fra tykk eller lubben. Har brede skuldre som ødelegger mye for meg, bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gutt vil jeg si at en jente på 169 cm i sin beste alder bør etter min mening ligge på rundt 50-60 kg. Men kommer jo an på kroppsbygning etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Som gutt vil jeg si at en jente på 169 cm i sin beste alder bør etter min mening ligge på rundt 50-60 kg. Men kommer jo an på kroppsbygning etc.

Med den høyden og en vekt på 50 kilo vil bmi ligge på 17,5. Det er klart undervektig. Med en vekt på 60 kilo er bmi 21. Det er normalt og sunt. Når er jenter i sin beste alder, mener du?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg veier ALT for mye!!! Er 156 og burde veid 27 kg ifølge formelen ;) Krysser fingrene for regnefeil fra min side :fnise:

Anonym poster: c2a0c0f8778f44fa0a04a785fb31eff6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den høyden og en vekt på 50 kilo vil bmi ligge på 17,5. Det er klart undervektig. Med en vekt på 60 kilo er bmi 21. Det er normalt og sunt. Når er jenter i sin beste alder, mener du?

20-årene.

En jente på 50 kg og 169 cm vil ikke se undervektig ut. BMI-skalaen beregnes for både menn og kvinner, men kvinner har noe mer å gå på før de ser undervektig ut og mindre å gå på for å se lubben ut.

Men det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-årene.

En jente på 50 kg og 169 cm vil ikke se undervektig ut. BMI-skalaen beregnes for både menn og kvinner, men kvinner har noe mer å gå på før de ser undervektig ut og mindre å gå på for å se lubben ut.

Men det er min mening.

Uansett hva du mener ser undervektig ut, så er det et faktum at en gjennomsnittsperson med en BMI på 17,5 regnes som undervektig per dagens standard. Dette vil på sikt være mer ugunstig for helsa i forhold til folk med "sunn" BMI.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du mener ser undervektig ut, så er det et faktum at en gjennomsnittsperson med en BMI på 17,5 regnes som undervektig per dagens standard. Dette vil på sikt være mer ugunstig for helsa i forhold til folk med "sunn" BMI.

I en vanlig BMI-standard ja, men det blir helt feil å ta denne på jenter. En jente på 169 cm og 50 kg er trolig sunnere enn en jente med samme høyde på 70 kg. Hun på 70 kg har sannsynligvis et større fettlager rundt kroppen, noe som forskning viser ikke er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...