Gå til innhold

Prevensjonstrøbbel

Fremhevede innlegg

Gjest jente23
Skrevet

Jeg har brukt p-piller i flere år.

Nå har jeg fått et tips av legen min om at ppillene kan være årsaken til min stadig tilbakevennende underlivssopp.

I tillegg har jeg også litt problemer med tørrhet, noe jeg også lurer på om kan skyldes ppillene (?)

Bruker Yasmin.

Jeg har tidligere prøvd å kutte ut ppillene og satte inn spiral istedenfor.

Da raste jeg ti kg opp i vekt, og mistrivdes veldig med det.

Jeg tok ut spiralen og begynte på ppiller igjen, og raste ti kilo ned ivekt igjen.

Problemet denne gangen er at jeg er blitt så utrolig tynn rundt livet og at puppene nesten er blitt borte, de er tomme øverst og begynner å ligne to lommer.

Jeg lurer altså på å kutte ut ppillene igjen og prøve et annet alternativ for å se om ting kan bli bedre.

Men, hva skal jeg evt prøve ?

Spiral er utelukket, samme med kondom.

Er veldig lite lysten på å rase ti kilo opp i vekt igjen, men jeg må få lagt på meg en kilo eller to rundt livet og å fått puppene mine tilbake hadde vært flott.

Om alt dette skyldes ppillene veit jeg ikke, men jeg kan ikke helt se noen annen sammenheng...

Noen som kan anbefale meg prevensjon ?

Spiral er utelukket, samme med kondom og p-sprøyte.

Har tenkt litt på p-ringen eller p-plasteret...

Videoannonse
Annonse
Gjest Susanne G.
Skrevet

Når du sier at du gikk opp 10 kg av spiral, så antar jeg at du mener hormonspiral??

For vanlig kobberspiral gir ikke vektøkning..

Yasmin (og andre piller) medfører tørrhet i skjeden- helt klart! Og demper sexlysten hos svært mange.

Vet ikke om andre ting enn kondomer, kobberspiral og Ladycomp jeg da..som ikke gir noen av disse ekle hormon-humør-svingningene! :)

Gjest Anne Jey
Skrevet

Til Jente 23:

du sier du gikk opp 10 kg på grunn av kobberspiral. For meg høres ikke dette logisk ut fordi en slik spiral ikke inneholder hormoner. Og når den ikke gjør det, er det ikke noe en kobberspiral kan gjøre for å gi vektøking.

Din vektøkning må derfor ha hatt andre årsaker: hormonelle endringer i kroppen, stoffskiftet ditt akkurat da, etc.

Gjest Xavia
Skrevet

Ulike p-piller har ulike bivirkninger hos ulike jenter. Hvorfor ikke prøve et nytt merke for å se om det kan være bedre for deg?

Selv gikk jeg på Diane i flere år, og den eneste bivirkningen jeg fikk var at det føltes som om puppene fikke litt mer fylde enn før... Og akkurat det gjorde jo ikke noe! :wink:

Gjest Seleena
Skrevet

Plaster i følge nokre brukarar her inne. Eg har lyst å bytte til det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...