Singsang Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Hele familien er bedt på juleselskap til bestemor og jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre, Som sagt så har begge hundene fått lus , det smitter ikke til mennesker men de klør mye og lukter vondt pga denne kuren, i tilegg er den ene hunden så vilter og biter alt og alle. Hadde det vært en dag så hadde alt gått greit, men vi må være borte i minst 4 dager. Mamma sier at jeg ikke skal fortelle at de har lus, men det syntes jeg ville vært veldig frekt. I tillegg vill jeg ikke påtvinge resten av familien hund nr 2 når han er så ustabil og itllegg til babyer og barn. Noen tips?
Gjest Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Har du påtatt deg dyr så må du jo nesten passe på de og, i dette tilfellet ta de med og være ekstra oppmerksom, slite de godt ut psykisk og passe på at de holder seg i ro, eller rett og slett bli hjemme! Min er også en smule gæren til tider, men av en eller annen merkelig grunn holder han seg i ro på selve julaften! Men om de allerede får behandling, vil ikke den da være over i tid til juleselskapet, eller har de begynt på den akkurat nå?
Fen Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Hvis hunden biter alt og alle, skal du vel ikke ta han med til et selskap med barn og babyer! Jeg hadde hvertfall ikke følt meg komfortabel med å la barna mine leke på gulvet i et selskap dersom jeg visste at slektningen min kom med en udressert hund som biter! Håper hvertfall det er snakk om en liten hund... Og som Ann Christin spør, bør ikke lusebehandlingen være over innen jul/romjula?
Sugerøret Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Hele familien er bedt på juleselskap til bestemor og jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre, Som sagt så har begge hundene fått lus , det smitter ikke til mennesker men de klør mye og lukter vondt pga denne kuren, i tilegg er den ene hunden så vilter og biter alt og alle. Hadde det vært en dag så hadde alt gått greit, men vi må være borte i minst 4 dager. Mamma sier at jeg ikke skal fortelle at de har lus, men det syntes jeg ville vært veldig frekt. I tillegg vill jeg ikke påtvinge resten av familien hund nr 2 når han er så ustabil og itllegg til babyer og barn. Noen tips? Lusekur som lukter vondt? Hva heter den kuren? Har hatt hund med lus,samt kjenner flere som har hatt lus,men ingen av dem har noen gang luktet pga kuren. Skal ikke komme inn på dette ordet "Frekk" det misbrukes i hytt og pine synes jeg. Hunden kan fint bindes fast et sted i samme rom som dere,slik at den ikke er vilter .Den kan da få en spesiell gobit/Bein slik at den underholder seg selv .
kaprifolen Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Da blir du hjemme. Dyr skal ikke bindes inne, ikke utgjøre fare for barn og babyer, og jeg synes også deg er frekt å ta med lus inn i andre hjem. Trolig er det en unødvendig stressfaktor for de stakkars dyrene også... 2
altsoja Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 ingen som har mulighet til å passe hundene i det få timene selskapet varer? eller om bestemoren din har et rom som ikke er i bruk,som di kunne vert når dere er der.lufte hundene innimellom så ska vel det gå greit?
Rubies_ Skrevet 26. november 2012 #7 Skrevet 26. november 2012 Det er mange ting med innlegget ditt som skurrer, etter min mening. For det første: Hva er grunnen til at hund nr.2 har aggressiv atferd? Dette bør jo være en større bekymring for å ta den med til familie med barn enn at begge hundene har lus. 2
Gjest Solsmil Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 SELVFØLGELIG skal du IKKE ta med deg en hund som biter alt og alle på julefeiring!!! det hadde isåfall vært tidenes mest egoistiske gest. Særlig siden det er barn tilstede, men selv er jeg voksen og også ganske redd hunder. Og det er det også andre som er, særlig om de biter alt og alle. Herregud, at det går ann å tenke tanken...
Gjest Skrevet 27. november 2012 #9 Skrevet 27. november 2012 Så ikke først dette med biter alt og alle? Hvis det er et så stort problem er det ikke bedre å la hunden slippe? Tenker at en hund som biter alt og alle neppe kan ha det noe godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå