AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Hei! Jeg har søkt litt rundt på folkehøgskoler, og fant Elverum folkehøgskole og linjen Afrika, bistand og kultur veldig interessant. For meg er det viktig å finne en skole og linje som virkelig setter seg inn i dette, med lang skoletur(er) til et land hvor vi hjelper, lærer og forstår. Synes det er helt fantastisk! Noen som kommer opp med flere folkehøgskoler som tilbyr dette? Erfaring, eller anbefalinger? Har så langt funnet tre andre skoler også, men Elevrum sin som for meg har skilt seg ut. :-) Anonym poster: 832c9327760e507e38c7f98c2441a438
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 ingen? Anonym poster: 832c9327760e507e38c7f98c2441a438
Belle de Jour Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Har hørt mye positivt om Elverum, og enda mer om Sund i Nord-Trøndelag. Så vidt meg bekjent har de bl.a en fredskorpslinje der de tar inn noen studenter fra andre land, som India og Guatemala (kanskje noen andre nå), og u-landslinjer med åtte ukers studietur. FN-linje har de også, men jeg vet ikke helt hva den innebærer. Skolen tilbyr andre linjer og, og jeg tror hele skolen har et generelt fokus på miljø og utvikling. http://www.sund.fhs.no/u-land
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Sund Folkehøgskule! Bistandsarbeid i ulike land. Søk no for det er trangt om plassane på den skulen. Flinke lærare og!
Matty Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Jeg har gått på Sund! Flotte linjer, strålende lærere, lange studiereiser(der du foreksempel lærer spansk) og masse fine folk. Så er den akkurat passe stor. Og enda ett pluss - den ligger på vakre Inderøy i Nord-Trøndelag. Trivelig lokalbefolkning og finfine turmuligheter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå