Marcia Skrevet 26. november 2012 #1 Del Skrevet 26. november 2012 Har tenkt litt på å kjøpe skøyter til datteren min, som er fire år. Men vet ikke om dette er en grei alder å begynne i - når begynner barn flest å gå på skøyter? Og hva slags skøyter er best å begynne med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2012 #2 Del Skrevet 26. november 2012 De minste når de kan gå. Har helst en skøytepappa. ellers er 4 år fint. Finnes mye bra til de små. Trenger ikke siste møte. Velg en hockey modll. Ikke dans pga.pigger foran. Det gir feil bevegelse. HUSK Å SLIPE NYE SKØYTER. De er ikke slipt fra butikk. Spør om butikk kan slipe . Hvis ikke få gjort det i ishallen. Dårlig slipte skøyter ødlegger gleden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #3 Del Skrevet 26. november 2012 Vår begynte i fjor, var da akkurat fylt 3. Men da med sånne som en bare fester på skoa. Tenkte å kjøpe skikkelige skøyter til han til jul. Anonym poster: 88fd3eeea001e6a9eeee462f77be80f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 27. november 2012 #4 Del Skrevet 27. november 2012 Vi vurderer om vi skal kjøpe skøyter i julegave i år. Frøkna ble 3 år i dag, så tenker vi å få mest mulig ut av vinteren med hun. Vil helst ha sånne man bare fester på skolene med flere meier, men klarer ikke finne dette! Klarer ikke helt å se for meg hun gå på vanlige skøyter enda Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt dette? Eller hvorfor jeg ikke finner det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 27. november 2012 #5 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg mener at jeg så slike skøyter på G-sport i fjor vinter. (Altså slike til å sette på skoene som har støttemeier.)Spør i butikken om de evt kan bestille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2012 #6 Del Skrevet 28. november 2012 Man kan gå på skøyter fra man er 2-3 år. Det er viktig å bare starte med lek så de blir vant til isen. De kan kjenne på den, krabbe på den osv. med skøytene på beina. En vanlig greie er å gi dem noe å lene seg på - bruskasse osv. Dette gjør det faktisk vanskeligere for barna fordi de da lener seg framover og mister balansen. La dem øve på å reise seg og gå museskritt uten støtte. De klarer det allerede fra 2-3 års alderen. Meget bra trening for balanse og motorikk. Tror vanlige skøyter finnes ned i størrelse 25 og man bør få kjøpt dem på intersport, G-sport osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcia Skrevet 28. november 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 28. november 2012 Takk for svar. Ser flere av dere bruker uttrykket "vanlige skøyter". Hva mener dere da? Hockey? Kunstløp? Eller finnes det andre typer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 28. november 2012 #8 Del Skrevet 28. november 2012 Hockey er de som er enklest for nybegynnere. Datteren min hadde et par som kunne justeres i størrelsen så de passet i flere år, veldig praktisk. Vi hadde med spark den første gangen så holdt hun seg i den men hun fant fort balansen og klarte seg uten. Unger klarer mere enn vi tror hvis det er noe de synes er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 28. november 2012 #9 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Hockey er de som er enklest for nybegynnere. Datteren min hadde et par som kunne justeres i størrelsen så de passet i flere år, veldig praktisk. Vi hadde med spark den første gangen så holdt hun seg i den men hun fant fort balansen og klarte seg uten. Unger klarer mere enn vi tror hvis det er noe de synes er gøy. Ja, de er veldig praktiske! Tantebarnet mitt hadde også slike i flere år. Ikke er de særlig dyre heller, hvis jeg husker rett. De er mer hockeyskøytemodell, så det er ingen pigger foran. Tror forresten hun var fire år da hun begynte, som TS sin datter, og det gikk fint. Endret 28. november 2012 av Dragonfly84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 28. november 2012 #10 Del Skrevet 28. november 2012 Foreldrene mine hadde sånne man setter utenpå skoene, så da slapp jeg å bruke penger på det! Tenker vi prøver med sånne først og syns hun det er gøy og får litt bedre balanse på isen så kjøper jeg mer enn gjerne hockeyskøyter til henne Da satser vi på at det blir en fin vinter med både skøyter og ski for frøkna Og alle de andre barna og voksene rundt om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå