AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Jeg tenker å møte opp personlig og sende søknader til diverse steder, men vet ikke om det er noe vits når det ikke er utlyste stillinger??? tenker barnehage, butikk, sykehjem. Anonym poster: db31c329b2a4bd7a436c2ebc884ea849
Gjest Tekola Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Jeg fikk min butikkjobb ved å troppe opp og legge igjen en åpen søknad
Gjest Funky Punk Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Ja, alle gangene jeg har fått jobb så er det forsi jeg mötte opp og spurte etter jobb. Begynner jo å bli noen år siden så vet ikke hvordan det fungerer i dag. Jeg mötte opp, hadde med meg CV, pratet litt og ba de om å ringe meg om de fikk en ledig stilling. Et par av jobbene fikk jeg på dagen, noen fikk jeg etter noen uker
gullhjerte Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Ja, var slik jeg fikk min første jobb. I en klesbutikk. Møtte sjefen, snakket med henne og ga henne en søknad + CV. Ble innkalt på intervju rett etterpå. Ca 6 mnd etterpå ringte en av de andre butikkene meg også. Da jobbet jeg jo allerede på det første stedet, så jeg ga de telefonnummeret til venninnen min. Hun fikk jobben
Adele Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Det er veldig lurt å møte opp personlig for å søke på en jobb, da får arbeidsgiver muligheten til å se hvem du er. Jeg leverte en åpen søknad på en butikkstilling, en halvtime senere ringte de meg for å få meg inn på intervju.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 nei. men jeg synes det er en god ide. jeg har ansatt folk som har møtt opp personlig. du sparer bedriften for en hel masse penger. vis jeg må legge ut en stillings annonse. så koster det penger. koster penger for alle timene jeg må bruke på å gå gjennom søknadene.og timene jeg bruker på intervju. om jeg ikke trenger noen akkurat i det øyeblikket. vis jeg liker cv og søknaden og du virket som en person jeg vil ha inn i min bedrift . så neste gang jeg trenger folk vil ditt ansikt poppe opp i hodet mitt. og det vil spare meg for masse tid og kostnader . og når jeg trenger folk så vil jeg helst unngå å legge ut annonse. jeg spør gjerne mine ansatte om de kjenner noen. sjekker de cv og søknadene jeg har liggende om det er noen jeg vil kontakte. og vis jeg da har et ansikt å huske deg etter vil jeg nok ringe deg først. men husk at når du skal levere så lever til en som har ansvar for ansettelse for leverer du til en av de ansatte så er du jo dems konkurranse å de kan faktisk finne på å rive opp hele søknaden og cven og jeg får aldri sett den. har faktisk hatt episoder hvor det har skjedd. Anonym poster: ad1a0538d28e0a9fe4744f38a4b8879d
TheSgirl Skrevet 26. november 2012 #7 Skrevet 26. november 2012 Ja,fikk min siste jobb ved å møte opp personlig. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå