Gjest Badabing Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Jeg kjøpte meg nylig en jakke i sportsbutikk. De bestilte den til meg, og selv om jeg syntes den var litt for stor, endte jeg med å ta den med meg hjem. Nå angrer jeg på kjøpet, og tror jeg bør ha en størrelse mindre. Har ikke tatt av lapper, og har kvitteringer. Hvordan fungerer det med bytte når det er en jakke de har bestilt til meg og de antagelig må bestille en ny i mindre størrelse? Har jo lyst til å bli ordentlig fornøyd når det dreier seg om en jakke til 4000.
Løvefrøken Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Du har i utgangspunktet aldri krav på å få byttet varer kjøpt i butikker ("fast utsalgssted"). Men mange butikker har likevel en bytterett som gjør at dette nok ikke er noe problem. Butikken vil jo mest sannsynlig få solgt varen videre. Viktig som du sier at alle lapper sitter på og at du har kvitteringen. Husk å være hyggelig med betjeningen, så får du best mulig service i retur.
orgus Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Hender seg at det er litt vanskeligere å få returnert ting som er "spesialbestilt". Det er uansett umulig å svare på hva butikken faktisk vil gjøre, da det som Løvefrøken sier ikke er noe hjemmel i loven for å angre på ting man har kjøpt - bortsett fra ved "utenfor fast utsalgssted" som loven sier. Dvs messer, internet, postordre etc.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Det må du nesten høre med butikken. Du har ikke krav på å få byttet varen utifra noen lover. Siden den ble kjøpt i butikk har gjelder ikke angrefristen, og siden det ikke er noen mangel på varen har du ikke reklamasjonsrett. Så da er det opp til butikken om de vil la deg bytte eller ei. Anonym poster: 870e155904d6404459de15aceb7c8399
Gjest Badabing Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Nedtur.. Da får jeg bare håpe det ordner seg. Takk for svar!
Glitnir Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 Dersom det er en standard kjedebutikk går det stort sett greit, men som nevnt har du ikke krav på det nei. Hvilken butikk er det?
Gjest Badabing Skrevet 26. november 2012 #7 Skrevet 26. november 2012 Det var Sport 1. Heldigvis var de snille og gadd å bytte den inn for meg. Puh, man bør visst egentlig kjøpe sånt på nett så man er sikker på at man har angrerett..
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #8 Skrevet 26. november 2012 Det var Sport 1. Heldigvis var de snille og gadd å bytte den inn for meg. Puh, man bør visst egentlig kjøpe sånt på nett så man er sikker på at man har angrerett.. Så bra det ordnet seg! Jeg synes Sport 1 er av de bedre når det gjelder kundeservice, og de strekker seg ofte langt for å imøtekomme forventningene mine når jeg handler der. Anonym poster: fe8aacb3ce489fbe0e6e57b1aa4fab93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå