AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Nå sitte jeg her , 6. uken på rad og er stresset, sint og lei meg. Har endelig funnet meg en samarbeidspartner, går 3 året på bachelorutdanning,og nå er det kun gruppearbeid. Jeg har nesten ikke vært på forelesninger, da jeg leser best hjemme, så jeg har ikke blitt kjent med så mange. Så traff jeg ei dame som er 6 år eldre enn meg, virket flink og seriøs. Vi har hatt 3 innleveringer på disse 6 ukene, holder på med den 4. Og jeg har seriøst gjort ALT! Hun sier hun skal gjøre ditt og datt, jeg sender henne planer, oversikt, skriver tilogmed tidsfrister vi kan følge, og hun sier "kjeeeempegreier", men så gjør hun ingenting.. Hun brukte 3 uker på å skrive en halv side, da hadde jeg skrevet 31 sider.. Hun er ikke til å stole på, og hvis jeg ber henne skrive et avsnitt/endre på noe, kan jeg enten banne på at hun ikke svarer,eller så føler jeg at jeg maser. Jeg bruker mer tid på å mase og rette opp i det hun gjør feil enn jeg hadde brukt på å gjøre det selv. Nå har jeg sagt at neste gruppeinnlevering vil jeg gjøre alene, og dette har jeg fått godkjent av læreren. Når jeg sa det til henne, ble hun rasende og skjelte meg ut. Vi holder fortsatt på med en innlevering sammen, og må endre litt på denne. Da spurte jeg om hun kunne ta seg av dette, men nå har jeg ikke fått svar på 3 dager! enda jeg har sendt 3 mnd.. vi har snart eksamen , men jeg greier ikke konsentrere meg fordi jeg er så sint ,stresset og irritert. Gruppeoppgavene er beregnet på 2-6 personer, og jeg har dette helt alene. Har helt vondt i magen fordi jeg stresser så mye.. Så skal vi skrive bacheloren til våren. Vi (JEG) har funnet bedrift og fått oppgaven, men når er det egentlig nok?! jeg orker ikke mer.. Er det en løsning på dette? Jeg kan jo ikke skrive bacheloren alene.. Anonym poster: 45a5578182fefe36cdb09b1e234a5708
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor det er gruppe arbeid på høyskoler. Det er alltid lathanser som sluntrer unna. Anonym poster: ab20985e70c6fb9e42b601fe13755501
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Du har jo valgt bort muligheten til å finne en samarbeidspartner ved ikke å møte opp på skolen disse tre årene, så da får du ta til takke med "unnasluntreren", da. Også på bacheloren. Anonym poster: 6a7dd091e3f4a97418e88f87f004b595 2
SoftKitty Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 Ta kontakt med læreren din og be om hjelp til å finne en ny partner til bachelorsamarbeidet. De pleier å være behjelpelige med å sette folk sammen i grupper når det er snakk om obligatorisk gruppearbeid. Kanskje kan læreren sende ut epost til studentene og spørre om noen trenger partner eller om noen har en ekstra plass på sin gruppe for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Du har jo valgt bort muligheten til å finne en samarbeidspartner ved ikke å møte opp på skolen disse tre årene, så da får du ta til takke med "unnasluntreren", da. Også på bacheloren. Anonym poster: 6a7dd091e3f4a97418e88f87f004b595 Hva vet du om hvorfor ts ikke har vært på skolen? Hun skal da ikke straffes med å få en kjempedårlig partner fordi hun studerer hjemme?! Anonym poster: d8ab76615efd1896f6392fa6e1b79b63 2
Løvetanten Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Du må snakke med fagansvarlig/foreleser/hvem enn som kan hjelpe deg, og forklare problemet. Når man går på høyskole/universitet så har man ansvar for egen læring, så at du velger å lese hjemme er ditt valg og ikke noe du skal "straffes" for. Jeg brukte selv mye tid hjemme fordi jeg syntes det var mye støy på uni og ofte ikke bra nok forelesere. Anyhow; du skal ikke måtte ta til takke med en unnasluntrer. Men er hun den eneste du får så må faglærer være klar over at dette. Det er garantert ikke et ukjent problem. Endret 3. desember 2012 av Løvetanten 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #7 Skrevet 3. desember 2012 Du må snakke med fagansvarlig/foreleser/hvem enn som kan hjelpe deg, og forklare problemet. Når man går på høyskole/universitet så har man ansvar for egen læring, så at du velger å lese hjemme er ditt valg og ikke noe du skal "straffes" for. Jeg brukte selv mye tid hjemme fordi jeg syntes det var mye støy på uni og ofte ikke bra nok forelesere. Anyhow; du skal ikke måtte ta til takke med en unnasluntrer. Men er hun den eneste du får så må faglærer være klar over at dette. Det er garantert ikke et ukjent problem. tusen takk for gode ord. Jeg er veldig langt nede nå og det hjelper når folk sier det ikke er min feil. Hun skjeller meg ut, jeg må gjøre alt, og hun kritiserer meg hele tiden. Er nær bristepunktet og er redd jeg går på en smell snart. Så tusen takk. TS Anonym poster: d8ab76615efd1896f6392fa6e1b79b63
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #8 Skrevet 3. desember 2012 Snakk med læreren din, dette er ikke holdbart! Om du føler du har kontroll på oppgavene alene spør du om å få gjøre dem alene, men dette vil ikke jo gi deg poeng i det å jobbe sammen med andre (som er viktig i arbeidslivet, så regner med det blir lagt vekt på) Så kanskje det er lurere å høre om en får vere med i en annen gruppe? Anonym poster: 2743c061fe72dc1e4585cd2eede82e6d 1
Løvetanten Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 tusen takk for gode ord. Jeg er veldig langt nede nå og det hjelper når folk sier det ikke er min feil. Hun skjeller meg ut, jeg må gjøre alt, og hun kritiserer meg hele tiden. Er nær bristepunktet og er redd jeg går på en smell snart. Så tusen takk. TS Anonym poster: d8ab76615efd1896f6392fa6e1b79b63 Nei, såklart det ikke er din feil! At andre ikke gjør jobben sin kan ikke du lastes for. Jeg synes du er tøff som sier ifra, for det er ikke alltd like lett, så kudos til deg:) Jeg ville nok ha trukket meg helt ut av samarbeidet med henne, for det er uansett bedre å jobbe alene enn å jobbe med ei sånn som henne. Så får hun forsøke å finne seg en ny partner som gidder å finne seg i oppførselen hennes. Men snakk først med foreleser i det aktuelle faget. Vær ærlig om hva som skjer/skjedde sånn at han eller hun er forberedet om partneren din skulle komme og prøve seg med en historie om at det er din feil...
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #10 Skrevet 3. desember 2012 Den ene siden av dette er at det er svært urettferdig at alt arbeidet faller på deg. Den andre er at hun ikke har deltatt i oppgavene og derved heller ikke oppfyller kravene til studiet. Snakk med foreleser/studieansvarlig. Anonym poster: f7c1615a35c4c5923891eea33ef739f1
Leifern Skrevet 3. desember 2012 #11 Skrevet 3. desember 2012 Det er jo en kjempefordel å gjøre arbeidet alene, da lærer man mer, og står bedre rustet til eksamen. Problemet er at du bruker energi på den andre parten, bare lat som om hun ikke eksisterer, så blir alt så meget bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå