Gjest Martine Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Ekteskapet har hanglet i årevis og han har sagt mye stygt til meg gjennom disse årene, alt fra bagateller i forbifarten til virkelig sårende ting som jeg ikke kan glemme. Sexlivet har imidlertid fungert fram til våren som var. Da sluttet jeg å ha lyst til å ha sex med han også. Vi hadde likevel sex, for jeg orket ikke alle spørsmålene som ville komme, hvis jeg ikke hadde lyst, og forsto vel også at forholdet bare ville bli enda dårligere hvis vi ikke hadde sex. I vår ble det også godt etter hvert når vi bare kom i gang, men nå er jeg egentlig mest lei meg. Jeg unngår temaet så mye som mulig, men av og til føler jeg at jeg må stille opp likevel. Forrige gang kjente jeg hele tiden at dette er helt, helt feil, at jeg egentlig bare hadde lyst til å stå opp og grine, og når det var over så rant tårene. Han er ikke slem, det er jeg som ikke sier ifra at jeg ikke har lyst, men jeg deltar jo ikke aktivt, jeg bare venter på at jeg skal kunne sove. Jeg tenker at når jeg ikke en gang har lyst til å ha sex med han lengre, og tårene bare renner etterpå, så må ekteskapet virkelig være over. Det er vanskelig å gå, fordi vi har barn og diverse andre omstendigheter som gjør det vanskeligere enn normalt. Jeg er så lei meg! Trenger råd.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Spørmålet er vell om du forsatt er gla i eller elsker han forsatt ? Vis du er det, er det jo forsatt håp. Snakke med HAN om det. her inne kan du få masse fine råd og tips. Men i bunn og grunn, så er det vel det likeste og snakke med samboeren din, forklare han dette du skriver her. Kansje vise han det ? Anonym poster: 2bba044a03b545cc22ef770fe645a769
escelante Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Lag en avtale : Han skal bære deg fra badet til soverommet, hver eneste kveld fremover i to mnd. Hver gang han legger deg ned i sengen, skal du viske til han og si "tusen takk, og kysse han i øret. Sex er ikke ett "måle element alene" om forholdet er bra eller ikke. Så glem sex for en stund begge to.
Gjest Martine Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Spørmålet er vell om du forsatt er gla i eller elsker han forsatt ? Vis du er det, er det jo forsatt håp. Snakke med HAN om det. her inne kan du få masse fine råd og tips. Men i bunn og grunn, så er det vel det likeste og snakke med samboeren din, forklare han dette du skriver her. Kansje vise han det ? Anonym poster: 2bba044a03b545cc22ef770fe645a769 Jeg elsker han ikke lengre, og jeg vet ikke om jeg er glad i han lengre, heller. Jeg kjenner at han har sagt og gjort for mye negativt gjennom mange år. Jeg føler at jeg har gitt han sjanse på sjanse til å endre oppførsel, men det skjer ikke. Kanskje har han endret væremåte litt nå, men det virker som om det er for sent, for følelsene mine er skrudd av. Jeg orker ikke å snakke med han om det, for han vil bli sint og gå rett i forsvarsposisjon. Jeg orker ikke mer sinne. Jeg må finne ut hva jeg vil og så må jeg snakke med han hvis/når jeg finner ut at jeg ikke vil mer. Lag en avtale : Han skal bære deg fra badet til soverommet, hver eneste kveld fremover i to mnd. Hver gang han legger deg ned i sengen, skal du viske til han og si "tusen takk, og kysse han i øret. Sex er ikke ett "måle element alene" om forholdet er bra eller ikke. Så glem sex for en stund begge to. Jeg vet ikke helt om jeg forsto hva du mente, men forholdet er dårlig.
escelante Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Fordi det vil føre til mye humor, og humor er jo nøkkelen til det aller meste Hvordan går det forresten med deg Ts.
Amber Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Merkelige svar... Det der er destruktivt. Sånn må du ikke holde på. Enten oppsøker dere hjelp, ellers så må dere begynne å snakke om problemet og løse det sammen. Det der er ikke bra. En ond sirkel du ikke kommer deg ut av ved å stikke hodet i sanden.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Har du lyst på sex med andre? Har du lyst på sex med deg selv? Blir du tent av en kjekk mann, eller en spennende sexscene i en film? Hvis du svarer NEI på de spørsmålene, er det ikke mannen det er noe galt med, da er det den generelle seksualdriften din som har blitt lavere, og det er jo naturlig. Men hvis svaret er JA, er det klart at noe i forholdet har gått galt og må jobbes med. Har mannen din blitt styggere med år ene, lagt på seg vekt, eller utviklet noen irriterende uvaner? Har han skiftet personlighet, eller noe annet som gjør at "han ikke er den samme"? Eller kan det bare være at du er sliten av et liv hvor barn, jobb, husarbeid står i fokus? Jeg slenger bare ut et par ideer her: -Du MÅ slutte å ha sex når du ikke vil. Det dreper lysten enda mer. Du må bare ha sex når det er godt for deg, slik at du bare har gode erfaringer med sex. Så det betyr at du må tørre å si nei.. Det er vondt å avbryte et samleie og si "beklager, det føles ikke rett", men det er MYE bedre enn å ligge der og tenke "uff dette er feil.." -Kan du snakke med ham om det? Du kan evt legge det frem som at sexlysten er generelt borte, ikke at det er han du ikke tenner på. Da blir det lettere å jobbe med det sammen. Hvis dere får snakket ut slipper du værtfall å ha sex når du ikke vil, og det er mulig du finner mer ut av hvor problemet egentlig ligger. -Kan dere gjøre noe nytt seksuelt sammen? Jeg personlig har en ustabil sexlyst, og i periodene jeg synes sex er et ork, begynner jeg å utforske fantasiene mine. Jeg finner ut hva som tenner meg når jeg onanerer, og så drar jeg med partner på det! Ha sex på et sted dere ikke har prøvd, i en rar stilling, i et kostyme eller lignende.. Onanere ved siden av hverandre, oralsex på toget, høylydt sex i naturen, analsex, et nytt sexleketøy, trekant, firkant, kle seg ut som naboen og ha rollespill osv. Finn noe som tenner deg SKIKKELIG, som dere aldri har gjort før. -Begynn å ta litt solarium eller ligg litt ekstra i badstua. Varme og sol gir økt sexlyst. Men ikke overdriv solariumet da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå