Gå til innhold

Ungdomar som held på nynorsken meir sjølvsikre og penare enn dei som sviktar?

Rskre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som vi sier på østlandet, du er lissom så loka i trynet ass.

Du glemte å legge til en "bror". Bror du har probblemer. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva meiner du med det? Er liksom ikkje nynorsk viktig?

Og der avslørte du deg enda en gang.

Anonym poster: 9132d1eba8893065bffb082d94f4ac1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg egentlig ikke, hvis jeg skal være helt ærlig. Synes ikke de er mer selvsikre og pene enn de som ikke bruker nynorsk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Du virker veldig langt fra selvsikker.

Klart han er selvsikker, han snakker jo nynorsk. :rolleyes:

Dessuten er han penere enn gjennomsnittet. Av samme grunn. ;)

Rske, kan jeg spørre deg om noe?

Vi som skriver bokmål og som gjerne kunne tenkt oss å forbedre utseende vårt en smule...blir vi penere om vi går over til nynorsk, eller må det være "medfødt"?

Om svaret ditt er ja er det revolusjonerende og noe du bør ta patent på.

Det vil riktignok være dårlige nyheter for plastikkirurger, men et fantastisk alternativ for mindre pene bokmålsmennesker med dårlig råd. :jepp:

Endret av pantertante
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg vil tru at dei som klarar å take vare på skriftmålet sitt er meir sjølvsikre frå naturen si side enn dei som let seg påverke av media og sosialt press. Desse er ofte også pene.

Trur ikkje det finst nokon quick fix om ein har dårlege gen.

Endret av Rskre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil tru at dei som klarar å take vare på skriftmålet sitt er meir sjølvsikre frå naturen si side enn dei som let seg påverke av media og sosialt press. Desse er ofte også pene.

Og da gjelder vel også bokmål? Med andre ord skjønner jeg ikke helt hvordan du da kan påstå at de som bruker nynorsk er penere og mer selvsikre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da gjelder vel også bokmål? Med andre ord skjønner jeg ikke helt hvordan du da kan påstå at de som bruker nynorsk er penere og mer selvsikre.

Vert bokmålsbrukarar utsette for sosialt press? Kanskje litt frå engelsk, men ikkje på same måten. Ungdomar som lærar seg nynorsk går lett over til bokmål av di media får dei til å tru at det er avaldra og gamaldags.

Dei som ikkje gjev etter for presset er ofte meir sjølvsikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Vert bokmålsbrukarar utsette for sosialt press? Kanskje litt frå engelsk, men ikkje på same måten. Ungdomar som lærar seg nynorsk går lett over til bokmål av di media får dei til å tru at det er avaldra og gamaldags.

Dei som ikkje gjev etter for presset er ofte meir sjølvsikre.

Sukk..

Nei, her er inget sosialt press! Her lever vi i harmoni med naturen som bøndar og skogsarbeidarar. Du burde flytte til Østlandet og lære deg bokmål. Ulempen er at du blir stygg da, men heldigvis har vi jo ikke noe sosialt press her, så who cares?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer meg fint uten nynorsk, det eneste det har gjort for meg er å holde meg tilbake på skolen. Hvorfor lære to former av et språk? Jeg kunne hatt et nyttig fag i stedet for nynorsk.

Anonym poster: 96cfdf4dd4a14bf7d238242edb3fa7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk..

Nei, her er inget sosialt press! Her lever vi i harmoni med naturen som bøndar og skogsarbeidarar. Du burde flytte til Østlandet og lære deg bokmål. Ulempen er at du blir stygg da, men heldigvis har vi jo ikke noe sosialt press her, så who cares?

Høhø, ikke sant? :ler:

Rskre: Selvsagt kan mennesker, uavhengig av målform, bli utsatt for press. Jeg ble også det, spesielt fordi jeg vokste opp i et flerkulturelt miljø preget av mange typer språk og mange måter å både snakke og skrive norsk på.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Er nynorskbrukararar mer empatiske og har lengre kuk enn dei som sviktar?"

Det stemmer faktisk. Jeg måtte gå over til bokmål... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Rske, vi som anvender bokmål og tar vare på det fordi det er det vi og omgivelsene alltid har gjort, er ikke vi selvsikre fra naturen sin side? På samme måten som dere som er nynorsktalende?

Mener du at vi skal gå over til nynorsk fordi du mener at det er riktigere, at vi blir penere av det og at det er noe galt med genene til oss bokmålsmennesker???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rskre - er dette overførbart til andre sprog også?

Jeg har nemlig merket meg at folk som snakker canadisk fransk har helt andre holdninger og meninger end de som snakker vanlig fransk. Samt at de som snakker med nordafrikansk aksent ofte er veldig fattige og ikke har lykkes med så mye i livet.

Er det årsaksforhold her som jeg i mitt fattige enfold ikke evner at skue? Jeg er kanskje lidt dum, siden jeg ikke skriver nynorsk?

Om eg skriv ei setning på nynorsk, vert eg so ven då, at PM-tina kjem til å flaume yver av huggalne kvinnfolk?

No dirrar eg av von om at fagre kvinner kjem til å skriva at dei lengtar efter meg, og ikkje kan liva utan meg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om eg skriv ei setning på nynorsk, vert eg so ven då, at PM-tina kjem til å flaume yver av huggalne kvinnfolk?

No dirrar eg av von om at fagre kvinner kjem til å skriva at dei lengtar efter meg, og ikkje kan liva utan meg!

Giacomo, I love you. :hug::fnise:

Så kan vi jo lure på hva Rske mener om norskspråklige av begge "målføre" som skriver på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rskre - er dette overførbart til andre sprog også?

Jeg har nemlig merket meg at folk som snakker canadisk fransk har helt andre holdninger og meninger end de som snakker vanlig fransk. Samt at de som snakker med nordafrikansk aksent ofte er veldig fattige og ikke har lykkes med så mye i livet.

Er det årsaksforhold her som jeg i mitt fattige enfold ikke evner at skue? Jeg er kanskje lidt dum, siden jeg ikke skriver nynorsk?

NEI.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI.

Pussig - jeg lurer på om du eller Rskre har rett?

Ved et raskt blikk i indboksen, ser det ud til at Flair har tatt ledelsen.

Foreløbig har ikke nynorsk gjort meg mere attraktiv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...