Gå til innhold

Mulig/vanlig å søke nye jobber under foreldrepermisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte at det kunne være lurt å spørre her:

vet noen her om det er vanlig/passende å søke nye jobber mens man er i foreldrepermisjon?

Får barn i april, og har jobbet i 2,5 år på nåværende arbeidssted. Er kjempetrett og lei av kollegene (liten arbeidsplass, få kolleger og finner det hele så energitappende og slite stimulerende, samt vil sikte mot høyere lønn).

Tenker at det kan være lurt å søke stillinger som bare det i permisjonstiden...men vil en være helt tåkete/redusert i ammetåken/permisjonen, eller er det bare å søke i vei og gå til intervju?

Vil arbeidsgivere se negativt på at en drar i intervjuer mens en er i permisjon?

Bør en si i fra?

Hva bør jeg tenke på?

Kommentarer/innspill tas i mot : )

Anonym poster: f1e9e94c629e4a56877daf2e8e61b7bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke noe mer grunn til å si ifra til nåværende arbeidsgiver at du søker jobb enn om du ikke hadde vært i permisjon. Det er nok også ganske vanlig i permisjon. Tror ikke intervju og søknader er så problematisk, jeg tror jeg ville tenkt mer på at etter permisjonen må du inn i både en ny hverdag på hjemmebane med henting i barnehage, tilpassing, sykdom, stressede dager etc, og samtidig sette deg inn i en ny jobb. For noen vil dette være uproblematisk, mens andre kan føle det veldig stressende.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig å søke ny jobb i permisjonstiden, og ser ingen grunn til å la være å søke. Faktisk tenker jeg å gjøre det selv, hvis jeg ser noe som virker interessant ;)

Anonym poster: f88d6e4b4535fb64b5ad472b07a944fb

Skrevet

Jeg kommer til å gjøre det. HAr ikke noe valg siden vi flytter i permisjonen. Tenker at da har jeg god til på å søke og gå på intervjuer:) Men er enig med over her, det blir nok en hektisk start med ny jobb og ny hverdag!

Anonym poster: 322e18211673c3490b8af890a8868e44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...