Gjest bekymret Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Kjæresten min har alltid vært tynn og hun har aldri spist så mye, men i det siste har jeg merket at hun har spist enda mindre og har blitt enda tynnere. Hun virker også litt mer deppa og slapp enn vanlig, jeg har spurt henne om det er noe som plager henne, men hun sier bare 'nei'. Jeg har også spurt henne om spisingen, at hun bør spise mer for å unngå å bli så slapp og lei, men da svarer hun som regel ganske surt at hun ikke er mer sulten eller hun spiser nok som det er. Jeg er lit bekymret for henne, kan det hende hun har utviklet anoreksi? Hvordan kan jeg ta dette opp med henne?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Det er vanskelig å si om det er snakk om anoreksi. Det kan jo hende at hun er litt deprimert, det er vanlig at man får mindre matlyst når man er deprimert. Du må nok bare være ærlig med henne og spør om det er noe spesielt som skjer, om hun har det vanskelig, og se hvordan hun reagerer. Dersom du er veldig bekymret kan du også ringe fastlegen hennes og fortelle hva du har observert og si at du er bekymret. Anonym poster: 6e8cc6ca2f4541d29e7ffd75591197e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå