AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Det siste året har jeg prøvd å gjøre noen forandringer slik at jeg skulle bli mindre sjenert, spesielt i nærvær av jenter. Jeg satte meg noen små mål først, som å prøve å gå rettere i ryggen, ikke se så mye ned når jeg går, se mer på folk når jeg snakker med de, prøve å holde øyekontakten litt. I starten merket jeg stor framgang, men nå har det stagnert litt. Jeg føler fortsatt jeg ikke er der jeg vil, men jeg føler heller ingen framgang lenger. Jeg har fått litt mer selvtillit når det gjelder det å snakke med folk om ting, som for eksempel skole. Dette går greit, men når det kommer til å holde en mer generell samtale går det dårlig, spesielt i en bli kjent setting. Jeg merker også at jeg lettere kan snakke med gutter enn jenter. Mye av grunnen til dette ligger sikkert i det at jeg ikke tror jeg er attraktiv, jeg er tynn og har ikke mer muskler enn det jeg trenger, i tillegg anser meg ikke som kjekk. Selv om jeg ser på meg selv som en nogenludne voksen person når det kommer til enkelte ting, er nok interessene mine 'barnslige', tv-serier, musikk, filmer og spill er det det går mest i. Selv om jeg spiller adskillig mindre enn før. Jeg har ikke funnet noe annet som interesserer meg og jeg leter heller ikke etter det, jeg er den jeg er, både utseendemessig og interessemessig. Men det gjør meg samtidig usikker når jeg snakker med personer, da spesielt jenter. Jeg studerer på Blindern og det er jo mye søte jenter der, men jeg tør jo ikke å gå bort til de, nettopp for grunnene over. At jeg ikke har nok selvtillit, noe jeg har prøvd å gjøre noe med, men som har stagnert i det siste. Hva kan jeg gjøre for å forbedre den enda mer? Anonym poster: e6424ccb4f1df69ebaef46bb954151f3
Gjest Summers Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 De færreste tør jo å gå bort til en jente og bare sjekke henne opp. Man blir kjent med jentene som medstudenter, kolleger og venner. Lettere å bli kjent med folk gjennom å jobbe som frivillig på universitetet eller være med i noen sosiale foreninger. 1
Nettinettet Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Det å gå rett i ryggen med blikket hevet er ikke noe man skal presse seg til å gjøre. Når du har det bra med deg selv vil dette komme av seg selv. Prøv å gjøre mer av det som gir deg glede og bkymre deg mindre for hva folk mener og tenker og sier om deg. Du er garantert kjekk nok som du er, og det er garantert mange jenter som titter på deg i smug, som du ikke legger merke til fordi du er for opptatt av å bekymre deg Følg rådet til Summers og prøv å kos deg litt
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Er nok ikke mange som bare går opp og snakker med jenter nei. Men jeg skjønner problemet ditt, jeg var sånn før. Jeg har ikke noe annet råd enn å gjøre som du selv sier, sett deg små mål hele tiden. Hvis du er på en fest for eksempel eller på byen, kan du ha som et mål å prøve å snakke med en av det andre kjønn, som er fremmed. Trenger ikke være i en alkohol setting, men det gjør det kanskje litt lettere første gangen. (Så lenge du ikke er for beruset) Anonym poster: e6424ccb4f1df69ebaef46bb954151f3
Gjest Summers Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Er nok ikke mange som bare går opp og snakker med jenter nei. Men jeg skjønner problemet ditt, jeg var sånn før. Jeg har ikke noe annet råd enn å gjøre som du selv sier, sett deg små mål hele tiden. Hvis du er på en fest for eksempel eller på byen, kan du ha som et mål å prøve å snakke med en av det andre kjønn, som er fremmed. Trenger ikke være i en alkohol setting, men det gjør det kanskje litt lettere første gangen. (Så lenge du ikke er for beruset) Anonym poster: e6424ccb4f1df69ebaef46bb954151f3 Men du er jo TS
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 Men du er jo TS Schizofren? Anonym poster: 57f0c8ed57817f23360d3362ba132e53
Gjest *Maja* Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Det siste året har jeg prøvd å gjøre noen forandringer slik at jeg skulle bli mindre sjenert, spesielt i nærvær av jenter. Jeg satte meg noen små mål først, som å prøve å gå rettere i ryggen, ikke se så mye ned når jeg går, se mer på folk når jeg snakker med de, prøve å holde øyekontakten litt. I starten merket jeg stor framgang, men nå har det stagnert litt. Jeg føler fortsatt jeg ikke er der jeg vil, men jeg føler heller ingen framgang lenger. Jeg har fått litt mer selvtillit når det gjelder det å snakke med folk om ting, som for eksempel skole. Dette går greit, men når det kommer til å holde en mer generell samtale går det dårlig, spesielt i en bli kjent setting. Jeg merker også at jeg lettere kan snakke med gutter enn jenter. Mye av grunnen til dette ligger sikkert i det at jeg ikke tror jeg er attraktiv, jeg er tynn og har ikke mer muskler enn det jeg trenger, i tillegg anser meg ikke som kjekk. Selv om jeg ser på meg selv som en nogenludne voksen person når det kommer til enkelte ting, er nok interessene mine 'barnslige', tv-serier, musikk, filmer og spill er det det går mest i. Selv om jeg spiller adskillig mindre enn før. Jeg har ikke funnet noe annet som interesserer meg og jeg leter heller ikke etter det, jeg er den jeg er, både utseendemessig og interessemessig. Men det gjør meg samtidig usikker når jeg snakker med personer, da spesielt jenter. Jeg studerer på Blindern og det er jo mye søte jenter der, men jeg tør jo ikke å gå bort til de, nettopp for grunnene over. At jeg ikke har nok selvtillit, noe jeg har prøvd å gjøre noe med, men som har stagnert i det siste. Hva kan jeg gjøre for å forbedre den enda mer? Anonym poster: e6424ccb4f1df69ebaef46bb954151f3 Det er mange barnslige sjeler der ute. Jeg er en av dem. Elsker gaming, film, samler på Disney. En koselig lørdagskveld for meg kan fint være å spille online med vennene mine i USA. Så interessene dine er det ikke noe galt med. Mange jenter der ute som liker slikt. Er du fornøyd med kroppen din? Om du selv er fornøyd med at du er tynn så skal du aksepeter det. Gjennom utstråling og aksept om hvem du er så vil du utstråle det til verden og jentene også. Om du ikke trives med å være tynn så kan du alltids starte å trene. Ikke bare for selvbilde, men trening hjelper på selvtillit, selvfølelse og helsen generelt. Om du er kjekk eller ikke kan jeg ikke uttale meg om, men det betyr ikke noe om du har en flott personlighet og er interessant. Er det ikke mange arrangementer på skolen for studentene? Eller en populær studentpub? Ta med noen kompiser og om dere ser noen søte jenter så spander en runde øl på dem og start praten om skole og hva de studerer etc. Når dere er flere så går gjerne praten lettere og personligheten din får skinne litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå