AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Vurderer sterkt å begynne å studere. Muligens valget faller på barnevernspedagog. Helst ønsket jeg å studere over nettet, men finner ikke ut at det går ann på dette studiet... Hvordan er dagene, ukene?? Hvor mye må man møte opp til undervisning? Kan man studere mye på egenhånd? Må man jobbe mye i grupper? Eller kan dette foregå over nett? Bor langt fra nærmeste studiested, og har flere barn + itillegg en mann som jobber veldig uregelmessig. Derfor hadde det passet best å studert over nett og lest hjemme. Er det greit å få praksisplasser i nærmiljøet? Eller må man bare ta det skolen tilbyr? Litt usikker på om jeg har nok poeng for å komme inn? Lønner det seg å ta opp fag først, eller å ta psykologi på universitetet først? Anonym poster: 63c4f88e359142bc969d695c8468cae9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Vurderer sterkt å begynne å studere. Muligens valget faller på barnevernspedagog. Helst ønsket jeg å studere over nettet, men finner ikke ut at det går ann på dette studiet... Hvordan er dagene, ukene?? Hvor mye må man møte opp til undervisning? Kan man studere mye på egenhånd? Må man jobbe mye i grupper? Eller kan dette foregå over nett? Bor langt fra nærmeste studiested, og har flere barn + itillegg en mann som jobber veldig uregelmessig. Derfor hadde det passet best å studert over nett og lest hjemme. Er det greit å få praksisplasser i nærmiljøet? Eller må man bare ta det skolen tilbyr? Litt usikker på om jeg har nok poeng for å komme inn? Lønner det seg å ta opp fag først, eller å ta psykologi på universitetet først? Anonym poster: 63c4f88e359142bc969d695c8468cae9 Hei! Jeg går første året barnevernspedagog nå, så jeg kan svare på noen av spørsmålene dine Hvor mye må man møte opp til undervisning? Svært lite hittil , vi har hatt ca. 2 uker med obligatorisk undervisning, det var første uken med kommunikasjon og relasjon fag. Likevell så er det forelsening 3-4 ganger i uken, der forelesningen varer som regler i 3 timer. Så det er ganske deilig Kan man studere mye på egenhånd? Ja, det kan du så absolutt! Du trenger ikke å være på forelesningene som ikke er obligatorisk, men det er jo selfølgelig en fordel. Men, så lenge du er disiplinert og klarer å lese på egenhånd så går det sikkert bra. Må man jobbe mye i grupper? Eller kan dette foregå over nett? Ja, det er litt gruppearbeid, men ikke så alt for mye. Hittil så har vi hatt et emne på 10 studiepoeng, da måtte vi jobbe i gruppe og levere eksamensoppgave ilag, skal dog sies at det var et latterlig lett emne. Vi skal også ha praksis andre semester i 2 uker, da må vi være to som jobber sammen. Likevel så tror jeg det kommer til å bli mere gruppearbeid de neste årene, litt usikker på den . Bor langt fra nærmeste studiested, og har flere barn + itillegg en mann som jobber veldig uregelmessig. Derfor hadde det passet best å studert over nett og lest hjemme.Vi har flere i klassen som har flere barn, og som ikke bor ved studiestedet, likevell så har de klart seg veldig bra! De leser ofte hjemme, men klarer likevel å møte til gruppearbeid. Her på skolen min, har de delt opp gruppene litt etter livssituasjon. Altså, de som har barn og familie og kan kanskje ikke jobbe med oppgave på dagen, kan møtes hjemme med noen på kvelden, eller når det skulle passe. Tror skolen kan gi deg mange gode råd med tanke på dette, så hør med skolen ! Er det greit å få praksisplasser i nærmiljøet? Eller må man bare ta det skolen tilbyr? Dette vet jeg ikke så mye om, men jeg vet at du kan søke om hvor du vil ha praksis ! Og det kan hende skolen legger til rette praksisopphold med tanke på livssituasjon. Litt usikker på om jeg har nok poeng for å komme inn? Lønner det seg å ta opp fag først, eller å ta psykologi på universitetet først? Det spørs hva snittet ditt er , husk å regne med ulike tillegspoeng (alderspoeng for.eks) Jeg hadde 3,8 i snitt og kom inn Prøvde så godt jeg kunne med å svare på spørsmålene dine, bare å spørre om det er noe mer du lurer på Anonym poster: f06e09a4a3c3c8fbeaf5bf060650dc77
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Hei! Jeg går første året barnevernspedagog nå, så jeg kan svare på noen av spørsmålene dine Hvor mye må man møte opp til undervisning? Svært lite hittil , vi har hatt ca. 2 uker med obligatorisk undervisning, det var første uken med kommunikasjon og relasjon fag. Likevell så er det forelsening 3-4 ganger i uken, der forelesningen varer som regler i 3 timer. Så det er ganske deilig Kan man studere mye på egenhånd? Ja, det kan du så absolutt! Du trenger ikke å være på forelesningene som ikke er obligatorisk, men det er jo selfølgelig en fordel. Men, så lenge du er disiplinert og klarer å lese på egenhånd så går det sikkert bra. Må man jobbe mye i grupper? Eller kan dette foregå over nett? Ja, det er litt gruppearbeid, men ikke så alt for mye. Hittil så har vi hatt et emne på 10 studiepoeng, da måtte vi jobbe i gruppe og levere eksamensoppgave ilag, skal dog sies at det var et latterlig lett emne. Vi skal også ha praksis andre semester i 2 uker, da må vi være to som jobber sammen. Likevel så tror jeg det kommer til å bli mere gruppearbeid de neste årene, litt usikker på den . Bor langt fra nærmeste studiested, og har flere barn + itillegg en mann som jobber veldig uregelmessig. Derfor hadde det passet best å studert over nett og lest hjemme.Vi har flere i klassen som har flere barn, og som ikke bor ved studiestedet, likevell så har de klart seg veldig bra! De leser ofte hjemme, men klarer likevel å møte til gruppearbeid. Her på skolen min, har de delt opp gruppene litt etter livssituasjon. Altså, de som har barn og familie og kan kanskje ikke jobbe med oppgave på dagen, kan møtes hjemme med noen på kvelden, eller når det skulle passe. Tror skolen kan gi deg mange gode råd med tanke på dette, så hør med skolen ! Er det greit å få praksisplasser i nærmiljøet? Eller må man bare ta det skolen tilbyr? Dette vet jeg ikke så mye om, men jeg vet at du kan søke om hvor du vil ha praksis ! Og det kan hende skolen legger til rette praksisopphold med tanke på livssituasjon. Litt usikker på om jeg har nok poeng for å komme inn? Lønner det seg å ta opp fag først, eller å ta psykologi på universitetet først? Det spørs hva snittet ditt er , husk å regne med ulike tillegspoeng (alderspoeng for.eks) Jeg hadde 3,8 i snitt og kom inn Prøvde så godt jeg kunne med å svare på spørsmålene dine, bare å spørre om det er noe mer du lurer på Anonym poster: f06e09a4a3c3c8fbeaf5bf060650dc77 Tusen takk for kjempefint svar...... Har så lyst å begynne, men det som har holdt meg igjen er den lange reiseveien til studiestedet... Må dessverre også kjøre bil dit, så jeg får ikke studert på toget... Det hadde jo hjulpet... Er det stor aldersspredning blant studentene? Anonym poster: 63c4f88e359142bc969d695c8468cae9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Tusen takk for kjempefint svar...... Har så lyst å begynne, men det som har holdt meg igjen er den lange reiseveien til studiestedet... Må dessverre også kjøre bil dit, så jeg får ikke studert på toget... Det hadde jo hjulpet... Er det stor aldersspredning blant studentene? Anonym poster: 63c4f88e359142bc969d695c8468cae9 Det skjønner jeg! Hvor langt er det du må kjøre? i klassen våres er det studenter fra 19 - 54 år , så det er veldig stor spredning Anonym poster: f06e09a4a3c3c8fbeaf5bf060650dc77
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #5 Skrevet 25. november 2012 Det skjønner jeg! Hvor langt er det du må kjøre? i klassen våres er det studenter fra 19 - 54 år , så det er veldig stor spredning Anonym poster: f06e09a4a3c3c8fbeaf5bf060650dc77 TS: Såpass spredning i alder, ja... Det var jo positivt... Da trenger ikke jeg å føle meg så gammel.....Det er ca 2 -2,5 timers kjøring hver vei... + evt. køkjøring... og det er til de studiestedene som ligger nærmest og som er vanskeligst å komme inn på.... Ellers må jeg regne godt over 3 timers kjøring en vei til et sted med litt mindre poengkrav.....;-((( Dit kan jeg jo ikke kjøre flere ganger pr uke.... Syntes en gang pr uke blir langt også..... Hvor finner jeg en studieveileder? Må jeg ta kontakt med et studiested, eller finnes det noen andre steder....? Hadde vært greit å funnet noen i nærmiljøet.... Anonym poster: 63c4f88e359142bc969d695c8468cae9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 Hvis du skal bli barnevernspedagog, burde du jo klare å finne ut dette ved å ringe de aktuelle studiestedene.. Jeg tok studie ved høgskolen i Harstad, som tilbyr ukebasert samlinger. Det samme gjelder høgskolen i alta. Anonym poster: 4ff148e2dc2e28ee8ec48d278483daa6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #7 Skrevet 26. november 2012 Hvis du skal bli barnevernspedagog, burde du jo klare å finne ut dette ved å ringe de aktuelle studiestedene.. Jeg tok studie ved høgskolen i Harstad, som tilbyr ukebasert samlinger. Det samme gjelder høgskolen i alta. Anonym poster: 4ff148e2dc2e28ee8ec48d278483daa6 Ja, selvsagt kan jeg klare å ringe rundt...men i første omgang valgte jeg å lufte tankene mine her....og jeg har fått mange hyggelige svar. Anonym poster: 63c4f88e359142bc969d695c8468cae9 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Er det noen som vet om andre studiesteder som tilbyr ukebasert samlinger? (utenom Harstad og Alta) Anonym poster: 63c4f88e359142bc969d695c8468cae9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå