Gå til innhold

Handle på kondomeriet.no - under 18 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på straks 17 år som skal lage julekalender til kjæresten min. Har tenkt litt på noen "uskyldige" ting som sexspill eller glidemiddel/massasjeolje, og har hørt at de har mye bra på Kondomeriet. Jeg bor på landet, så det er ingen kondomeriet-butikker i nærheten (snakk om noen timers kjøring unna) og tenkte da at det kunne være greit å bestille på internett.

Jeg ser det står at man må være 18 år, men er dette veldig nøye? Jeg har vanlig Visa, som jeg kan bruke til å handle ting på nett. Er det da mulighet for at jeg kan bestille der? Er det noen som vet hvor strengt dette er, om det er mulighet for å gjøre det, eller er det noen som har gjort det selv?

Skrevet

Vet ikke om det går, men antakelig så har de en måte å sjekke alderen på (som på visakortet feks) siden de har den grensen, hvis ikke var grensen bortkastet. Men har du ikke ei venninne som har blitt 18 år som kan bestille for deg og at du kan overføre pengene til henne?

Anonym poster: ff50ccbc933dec5892bcdbfe3d5bc636

Skrevet

Jeg trodde det var 18-årsgrense på å ha VISA? :)

Jeg vet ikke jeg, men Kondomeriet er jo egentlig bare 16-årsgrenset, så er det vel 18 for å bestille på nett. Tror det skulle gå greit når du først har nettbank :P

Skrevet

Du kan jo handle på et apotek i stedet? :) Jeg vet at vitus apotek har et utvalg av sexleketøy/glidemiddel osv.

Skrevet

Hva sexleketøy er det Vitus Apotek selger? :)

Gjest Memories
Skrevet

Søsteren min bestilte fra kondomeriet da hun var 16, og mener å huske at jeg gjorde det selv også. Gikk fint det;)

Skrevet (endret)

http://www.vitusapot...el/Default.aspx

Dette lå hvertfall ute på nettsiden deres, men i de fleste Vitus butikkene har de også et utvalg av andre leketøy og lignende, ikke bare glidemidler og massasjeoljer.

Edit: Så det gikk ann å scrolle ned og se flere varer

Endret av Fjonana
Skrevet

Kjøp deg SpendOn gavekort! Tror jeg kjøpte det på 7-eleven en gang i tiden. Best at du googler det:)

Jeg bare kjøpte et slik gavekort og bestemte selv hvor mye penger det skulle være på det, og betalte med bankkortet mitt i butikken.

Dette visa-gavekortet kan du bruke overalt - også på internett! :) Jeg brukte det før jeg ble 18 i hvert fall.

Anonym poster: e0f4d48c0a62375e3a6b1ae26d8cf50f

Skrevet

Er det bare på 7-eleven du får kjøpt dette?

Skrevet

Nei, du får kjøpt spendon på Narvesen også vet jeg!

Skrevet

Tja, jeg hadde VISA da jeg var 16. Alltid veier rundt. Før jeg var 16 hadde jeg Visa Electron, og den kunne jeg bruke på nettet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke jeg, men Kondomeriet er jo egentlig bare 16-årsgrenset, så er det vel 18 for å bestille på nett. Tror det skulle gå greit når du først har nettbank :P

fikk visa når jeg var 15, så nei :gjeiper:

Anonym poster: 3a21b3532696b05c97db72f0b878564e

• Liker 1
Skrevet

Da har jeg fått bestilt! :) Var ikke verre enn å bruke Visa-kortet! Takk for all hjelp :)

Skrevet

Tja, jeg hadde VISA da jeg var 16. Alltid veier rundt. Før jeg var 16 hadde jeg Visa Electron, og den kunne jeg bruke på nettet.

fikk visa når jeg var 15, så nei :gjeiper:

Anonym poster: 3a21b3532696b05c97db72f0b878564e

Mkay, bare jeg som ikke helt følger med :laugh:

Annonse
Skrevet

Det er 18-årsgrense på kredittkort

Du må være minimum 18 år for og søke om kredittkort. Hos de fleste selskaper er imidlertid aldersgrensen 21 år.

http://www.kredittkortinfo.no/artikler/vilkar/

Anonym poster: f2333c9e9d27a2a87d57a29e89fa6567

Skrevet

Det er 18-årsgrense på kredittkort

Du må være minimum 18 år for og søke om kredittkort. Hos de fleste selskaper er imidlertid aldersgrensen 21 år.

http://www.kredittko...rtikler/vilkar/

Anonym poster: f2333c9e9d27a2a87d57a29e89fa6567

Men debet-kort kan du ha før du blir 18. :)

Skrevet

Uhm.. jeg har aldri handlet over nettet da, men har handlet i butikkene.. Der ser jeg stadig vekk 14-15åringer gå inn og kjøpe enn eller annen tullegave til en vennine, uten at de blir stanset for det. Du må bare ha en nettbank, og så lenge du har penger nok der kan du handle er jeg veldig sikker på. Sånn hadde jeg det ihvertfall helt siden jeg fikk bankkort.. (var 13 da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...