Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 6. mars 2004 #1 Del Skrevet 6. mars 2004 I lange tider har vi vært plaget av merkelige ting som skjer med vårt internett. En amerikansk søkeside har lagt seg til som startside, og hver gang vi bytter (hver dag), så kommer automatisk tilbake som startside dagen etter. I tillegg kommer det opp en større søkeside som breier seg over absolutt hele skjermen og liksom ''loader'' i bort i mot 1-2 minutter før det går ann å trykke den vekk. I dag og i går kunne jeg ikke logge meg på internett automatisk en gang, men måtte inn på kontrollpanel for å logge på. Alt dette skjer uten at noen av oss gjør noe annet enn å surfe på normale adresser (dvs. nettbank, spray, start, kvinneguiden, google... sånne sider). Ingen åpner mailer som ike kommer fra venner eller kjente heller. Det er til å bli sprø av Hva gjør jeg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 6. mars 2004 #2 Del Skrevet 6. mars 2004 Installer adaware eller spybot. Evt. begge. Hadde samme problem, men ble kvitt det når jeg installerte disse programmene. Med spybot blokkeres en del reklamer på vanlige internettsider. Bl.a. her inne på KG får jeg stadig opp en melding fra spybot, der det står at jeg prøver å laste ned noe, og om jeg vil bokkere dette... Blokkerer alltid når jeg får den forespørselen, og har ikke problemer med sånt som legger seg inn på maskinen av seg selv, lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 6. mars 2004 #3 Del Skrevet 6. mars 2004 Takk for det, Laina Nå laster jeg ned begge programmene for å være sikker. Håper viruset holder seg laaaangt vekke pc'en heretter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2004 #4 Del Skrevet 6. mars 2004 uuups. Ad-aware og spybot fjerner ikke virus. De fjerner spyware og adware! De verktøyene kan derimot hjelpe på ditt problem, som ser ut til å være det. Du bør også ha antivirus i tillegg og scanne gjennom maskinen. Bra gratis antivirus finner du her: www.grisoft.com , last ned free edition Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pedro Skrevet 7. mars 2004 #5 Del Skrevet 7. mars 2004 På høyre side et stykke nede finnes et supert Freeware popup-program. Velg natural mode. http://www.kolumbus.fi/eero.muhonen/FS/ Du har gratispssasjer i PCn' hvis du selv ikke kan bestemme startsiden. Ad-awar finner den. Husk å "tick" av de "spionene" den finner og følg instuksjonene på skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 8. mars 2004 #6 Del Skrevet 8. mars 2004 Ok, takk for det :-) Vi har forresten Norton AntiVirus fra før, men den fant ingen virus (tviler på at den funker). Det ene nye programmet fant derimot 68 tilfeller... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 8. mars 2004 #7 Del Skrevet 8. mars 2004 Antivirus er ikke det samme som slike oppryddingsprogrammer som det AdAware og SpyBot er! Så det er mulig du har fått inn ting på maskinen din som IKKE er virus, derfor finner ikke Norton antivirusen din. Det er mange ting som kan ødelegge for deg på maskinen din. Små spyware-programmer som lagrer alle passordene du taster inn er ikke virus, men altså spyware, som er noe annet. Så det at AdAware finner noe som Norton Antivirus ikke finner, er helt naturlig. AdAware leter etter registrysettinger og små programsnutter, mens Norton AV ser etter virus, ormer og trojanere. Det beste er å kjøre både NAV, AdAware og en personlig firewall, så bør du være sikret på flere områder. (Hvis du har WinXP, kan du starte med å skru på den innebygde brannmuren. Heter Internet Connection Firewall (?), og du finner den i nettverksinnstillingene dine.) I tillegg bør du gå inn på windowsupdate.microsoft.com og laste ned de siste sikkerhetspatchene til windowsen din. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå