AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Hei! Jeg trenger å forbedre karakterene mine noe voldsomt for å kunne komme inn på studiene jeg vil, men er usikker på hvordan regne meg frem. Har sett på samordna opptak og udir.no, men finner ikke svar i jungelen av informasjon. Jeg er 24 år og får derfor maks alderspoeng, men kvalifiserer ikke til 23/5-regelen, og må vel da ta opp alle fag jeg vil forbedre på vitnemålet. Jeg har 4 års vgs utdanning, først 3-årig vgs i R94, formgivingsfag GK, tegning, form og farge VK1 og allmennfaglig påbygging VK2. Deretter tok jeg også frisørfag VG2. Erstattes noen av frisørfagene fagene fra VK1? Og må jeg ta alle de dårlige karakterene jeg vil forbedre fra GK og VK1 (feks tegning begge årene) opp igjen? Eller kan disse strykes/erstattes av andre fag? Og hvordan finner jeg ut hvilke fag i R94 som erstattes i KL? Jeg prøvde å finne oversikt på udir.no, men denne var ikke lett å skjønne... Hvilke fag er KRAV for generell studiekompetanse? Kan jeg evt bare ta disse fagene og stryke tidligere studieretningsfag? På forhånd takk! Anonym poster: 2dd5a1517bd443d7b89fa4a1566c3319
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå