Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå bestilt Nordic Choice club mastercard. Har tenkt å bruke det til å betale mat og bensin og ellers det jeg bruker kort til. Får 10 bonuspoeng for hver 100 kroner jeg bruker av det. Skal selvsagt ikke bruke mer penger enn jeg får inn i lønn hver måned, og tenker å overføre penger fra lønnskonto ganske kjapt etter jeg har brukt kortet. Er det noe annet jeg bør tenke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke bruker mer penger enn du har og betaler regningene så er alt i orden - kredittkort er ikke så skummelt som folk skal ha det til :)Tvert imot har det mange fordeler som vanlige bankkort ikke har :)

Anonym poster: af3a65765621071a916e773377846d55

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Apropos "utsette regninger"-tråden din, så er første bud å klippe i stykker dette kortet og si det opp. For når dere ikke har råd til å betale faste utgifter har dere ihvertfall ikke råd til å handle på kreditt.

Anonym poster: 921109acdc966f143888f596e92c9a0c

• Liker 3
Skrevet

Apropos "utsette regninger"-tråden din, så er første bud å klippe i stykker dette kortet og si det opp. For når dere ikke har råd til å betale faste utgifter har dere ihvertfall ikke råd til å handle på kreditt.

Riktig. Jeg la også merke til den.

Du må for all del ikke bruke kredittkort.

Skrevet

Dette bruker jeg kun om vi har penger på lønnskonto! Og samme dag som jeg har brukt det overfører jeg pengene til en egen kredittkortkonto. Jeg får alltid med meg kvittering på alt jeg kjøper med det kortet, så jeg har oversikten på det! Har betalt alt som står på regningen - og mer til (dvs alt jeg har overført til kredittkortkontoen når regningen betales) når jeg har fått regning på dette kortet! ;-)

Skrevet

Utrolig dumt å først legge ut tråd om "hvilke regninger kan jeg utsette" SÅ legge ut tråd om kredittkort!

Har du ikke råd til å betale regningene dine har du ihvertfall ikke råd til å bruke kredittkort. Greit nok det at deg følger med fordeler, MEN lite vits med fordelene når du får enda en regning du må utsette.

Skrevet

Utrolig dumt å først legge ut tråd om "hvilke regninger kan jeg utsette" SÅ legge ut tråd om kredittkort!

Har du ikke råd til å betale regningene dine har du ihvertfall ikke råd til å bruke kredittkort. Greit nok det at deg følger med fordeler, MEN lite vits med fordelene når du får enda en regning du må utsette.

Dette innlegget har jeg lagt ut for en god stund siden - det andre ble lagt ut i dag. Har lite kredittkortgjeld!

Skrevet

Dette bruker jeg kun om vi har penger på lønnskonto! Og samme dag som jeg har brukt det overfører jeg pengene til en egen kredittkortkonto. Jeg får alltid med meg kvittering på alt jeg kjøper med det kortet, så jeg har oversikten på det! Har betalt alt som står på regningen - og mer til (dvs alt jeg har overført til kredittkortkontoen når regningen betales) når jeg har fått regning på dette kortet! ;-)

Jada, det går ei stund. Helt til du en dag plutselig "skal bare".

Grunnen til at det er cashback på slike kort er at de aller fleste ender i situasjonen at de må betale renter på kredittkjøpet. Og jo flere som lar seg lure, jo mer inntekt i form av renter til kredittkortselskapet.

Skrevet

Så ikke at det var en gammel tråd som er poppet frem.

Men uansett, regn ut hvor mye du betaler i renter på det du har i kreditt, hadde du latt være å ta opp kreditt, og heller spart litt, er jeg nesten 100% sikker på at du hadde sluppet å utsette regninger nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...