Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2004 #1 Del Skrevet 6. mars 2004 Når et barn bruker navnet sitt istedefor jeg; "Lise gjør det" f.eks istedet for "jeg gjør det", når ungen sier "han" og mener hun jenta - hva tyder dette på? At ungen ser seg selv utenfor; gjør seg til et objekt? Er det noe "psykologisk" her?? Er dette unormal språk for en fireåring? Er det noe forldrene bør gjøre for å lære opp ungen bedre; lese (mere) bøker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2004 #2 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg tror dette er helt normalt. Har hun hatt en periode med å kalle foreldrene ved navn også? Det har både jeg og barnet mitt gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmelita Skrevet 6. mars 2004 #3 Del Skrevet 6. mars 2004 Det er helt normalt, bare et tegn på at barnet forstår mer av grammatikken i språket. Da blir det litt feil, før de finner ut av unntakene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2004 #4 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg har forstått det slik at barnehagen ser dette som et (stort) problem. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 6. mars 2004 #5 Del Skrevet 6. mars 2004 Datteren min snakket også sånn før, men hun har sluttet med det nå. Jeg trodde det var ganske naturlig, jeg. Men i hvilken alder de pleier å slutte med det vet jeg ikke. Men det burde de vel vite på f.eks. helsestasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 6. mars 2004 #6 Del Skrevet 6. mars 2004 Sønnen min sier konsekvent "han" om både kvinner og menn (og dyr) Og han sier konsekvent "mitt" om alt mulig. "der er ballen mitt" Selv om han sa min før. Tror ikke det er noe å bry seg om... bare en del av språkutviklinga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå