Gå til innhold

Slanke seg, pms.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man egentlig klare å slanke seg når kroppens hormoner styrer på som de vil?

Jeg har ikke noe problem med å spise "lite" og sunt vanligvis, men en uke før mensen så klikker kroppen som regel totalt og apetitten er så ekstrem og er fysen på ALT.

Om jeg da ikke spiser det jeg har lyst på så kolapser jeg jo helt. (det gjør jeg jo egentlig uansett om jeg spiser det også), men det er altså noen svingninger jeg ikke har noe kontroll over.

Hjelper ikke å ha vært flink i tre uker når det blir overspising i en uke. Da er man tilbake på null da. Og sånn går nå månedene.

Flere som har slike problemer?

Anonym poster: e7f14587eb63b1765738d32010c85b66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal prøve å tillatte deg å spise noe av det du får lyst på under pms, og ikke alt? Jeg er ikke på slankern men spiser mye mer under pms og mensen :(

Anonym poster: 7d15bf72fdf1e86138f01877ef95662e

Skrevet

Sjokolade og annet søtt gjør egentlig PMS verre . Så i det lange løp gjør du deg sjøl en tjeneste ved å spise sunt og motstå alle " sug" under PMS og mens .

Skrevet

Jeg erstatter måltider med sjokolade i den tiden.

Anonym poster: b5b8c7a025ef9cc7d0594ddc30dfca68

Skrevet

Ja jeg veit jo alt det sånn rasjonelt sett, at man bør la vær og at man bør bare spise litt osv. Men hele kroppen er jo i total ubalanse. Konstant sulten :P Det finns liksom ingen bunn.

Og ved å spise såpass "lite" som jeg gjør til vanlig fungerer ikke i det hele tatt, da blir det bare hodepine og lavt blodsukker og rastløshet og gud hjelpe meg.

Anonym poster: 62bde9dbaa84515b83ae405fff2cd091

Skrevet

Jeg tror egentlig bare du må proppe innpå med sunne godsaker og ting for å holde søtsuget og sultfølelsen borte. Å være sunn er ikke ensbetydende med å spise lite. Det fins mange ting du kan kaste i deg som er bra for deg - grønnsaker er vel det beste. Et eple eller en banan kan hjelpe på søtsuget, og gir også mer metthetsfølelse.

Ikke jobb _mot_ cravingene dine, jobb _med_ dem, men på en sunn måte.

• 2 uker senere...
Gjest csgclove
Skrevet

Tygg søt tyggis! Det gjør jeg i allefall... jeg spiser helt normalt i 3 uker, og så boom! snop snop snop!!! en kompis (faktisk) annbefalte tyggis mot det... ban brukte å spise det da han var søtsugen... (ikke pga. pms da)... fungerer fett!!

Skrevet

Røyketyggis fungerer enda bedre...gjerne en av dem med søt smak. Ellers er det den fornuftige og kjedelige veien som er den beste. Gradvis tilvenning, og med tiden til hjelp får du faktisk ikke lyst på det du hadde lyst på før. Verst i starten, men det blir bedre.

Anonym poster: a9e9eac91c786b12b3ddb58751a0ffd7

Skrevet

velg deg ut 1 eller 2 ting som du får lov til å spise litt av denne uken. F.eks. sjokolade og potetgull også besemmer du deg for porsjon og antall dager du får lov. F.eks. en liten sjokolade og en liten skål potetgull 2-3 ganger mens du har mensen. Så kn du trappe ned til neste gang du har mens til en halv sjokolade o potetgull 2 ganger osv osv.

Jeg drikker også veldig mye juice når jeg har mensen, dette demper søtsug, fyller magen, og om man har en tendens til å gå i kjøleskapet og bare kikke, så er det greit med 2-3 kartonger med forskjellig type juice, så unngår man kjede-seg-spising.. :)

+ tren også under mens, selvom det er litt tyngre, så kom deg ut en liten treningstur hvertfall. da er man mer motivert til å spise sunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...